داروی آسم برای درمان کرونا ناموفق است

نتایج بررسی‌های انجام شده نشان می‌دهد که داروی آسم «فلوتیکازون فوروات» تاثیری برای درمان کرونای خفیف تا متوسط ندارد.

به گزارش سرویس ترجمه ایمنا، گروهی از محققان به منظور بررسی میزان تأثیرگذاری داروی آسم به نام «فوتیکازون فوروات» بر درمان بیماری کووید -۱۹، مطالعه جدیدی انجام دادند. آن‌ها برای نیل بدین هدف ۵۰۰۰ شرکت‌کننده را مورد ارزیابی قرار دادند. فوتیکازون فوروات یکی از سه داروی مورد تأیید سازمان غذا و دارو است که در حال حاضر علیه کووید -۱۹ آزمایش می‌شود.

به گفته محققان، هیچ مدرکی مبنی بر زمان بهبود یا کاهش مدت زمان بستری شدن در بیمارستان در میان شرکت‌کنندگانی که فلوتیکازون فوروات را مصرف کرده بودند در مقایسه با افرادی که دارونما دریافت کرده بودند، مشاهده نشد. بنابراین می‌توان نتیجه گرفت که داروی آسم «فلوتیکازون فوروات» تأثیری بر درمان کرونای خفیف تا متوسط ندارد.

فلوتیکازون فوروات یک کورتیکواستروئید استنشاقی است که برای درمان آسم استفاده می‌شود، اما برای درمان کووید -۱۹ تأیید نشده است. این دارو تحت آزمایش قرار گرفت زیرا کورتیکواستروئیدها به صورت بالقوه برای درمان کووید -۱۹ در بین بیماران غیربستری مفید به نظر می‌رسند. متخصصان تاکید کرده‌اند که با توجه به یافته‌های به دست آمده، فلوتیکازون فوروات نباید برای درمان بیماری کووید -۱۹ مورد استفاده قرار بگیرد.

کد خبر 589389

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.