حفاران غیرمجاز در نطنز دستگیر شدند

سرپرست اداره میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری نطنز گفت: حفاران غیرمجاز توسط یگان حفاظت میراث فرهنگی این شهرستان شناسایی و دستگیر شدند.

حسین یزدان‌مهر در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا با اشاره به دریافت گزارش‌هایی مبنی بر حفاری غیرمجاز اظهار کرد: یگان حفاظت میراث فرهنگی با همکاری عوامل کلانتری مرکزی ۱۱ نطنز و حوزه مقاومت بسیج مالک اشتر در یک عملیات غافلگیرانه، چهار نفر از حفاران غیرمجاز را دستگیر کردند.

سرپرست اداره میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی شهرستان نطنز افزود: پس از بررسی‌ها و تحقیقات میدانی بلافاصله ضمن شناسایی افراد توسط نیروی انتظامی شهرستان، چهار نفر از اعضای یک باند حفاری غیرمجاز حین عملیات حفاری همراه با ابزار و ادوات و یک دستگاه فلزیاب دستگیر شدند.

به گفته این مسئول، پرونده قضائی عوامل دستگیر شده تشکیل شده و این موضوع از طریق مراجع قانونی در حال پیگیری است.

یزدان‌مهر ضمن قدردانی از دادستان، فرماندهی انتظامی، فرماندهی حوزه بسیج مالک‌اشتر، کلانتری ۱۱ نطنز و یگان حفاظت اداره میراث‌فرهنگی خاطرنشان کرد: هرگونه حفاری و کاوش به‌قصد به‌دست آوردن اموال تاریخی و فرهنگی ممنوع است و مرتکب، به حبس از شش ماه تا سه سال، ضبط اشیای مکشوفه به نفع سازمان میراث فرهنگی کشور و ضبط آلات و ادوات حفاری به نفع دولت محکوم می‌شود.

سرپرست اداره میراث فرهنگی نطنز افزود: شهروندان در صورت اطلاع از موارد مشکوک در هر نقطه از شهرستان با شماره تلفن ۵۴۲۲۰۰۱۳ تماس بگیرند و یگان حفاظت اداره میراث فرهنگی را مطلع کنند.

کد خبر 589096

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.