هفدهم ژولای، روز جهانی ایموجی

ایموجی‌ها از زمان پیدایش اینترنت همواره وجود داشته و به عنوان ابزاری برای انتقال خلاصه احساسات مورد استفاده قرار گرفته شده است؛ هفدهم جولای به عنوان روز جهانی ای‌موجی مشخص شده است.

به گزارش سرویس ترجمه ایمنا، روز جهانی ای‌موجی بهانه‌ای است تا از یکدیگر به وسیله ارسال نوشته‌های تصویری کوچکی یاد و احساسات خود را به دیگران منتقل کنیم. ای‌موجی‌ها از زمان پیدایش اینترنت وجود داشته، با این حال به مرور زمان تحولات زیادی را متحمل شده است. به عنوان مثال، در آغاز ظهور، ایموجی‌ها تنها اشکالی کوچک بود که پس از مدت زمانی تعداد آن‌ها به طور قابل توجهی افزایش یافت و حتی انواع متحرک آن‌ها به دنیای مجازی وارد شد.

تاریخچه روز جهانی ای‌موجی

روز ای‌موجی از زمان پیدایش اولین تلفن‌های همراه ژاپنی در میان مردم این کشور جشن گرفته شد و پس از مدت زمان کوتاهی در سراسر جهان ترویج یافت. واژه "ای‌موجی" ترکیبی از کلمات ژاپنی "e" در اول کلمه‌ای به معنای "تصویر" و "موجی" به معنای "ویژگی" است که مفهوم کلی آن، "تصویری که یک ویژگی را منتقل می‌کند" است.

کمپانی‌های ان‌تی‌تی دوکومو (شرکت مخابراتی ژاپنی)، Au (شرکت تلفن همراه ژاپنی) و ودافون (شرکت چندملیتی مخابراتی بریتانیایی) اولین شرکت‌هایی بودند که ایموجی‌ها را به وجود آوردند که در نهایت سال ۲۰۰۰، بیش از هزار ای‌موجی در سراسر جهان منتشر شد. امروزه ایموجی‌ها در تمام تجهیزات الکترونیکی دارای صفحه نمایش قابل مشاهده است و همه روزه بر تعداد و تنوع آن‌ها افزوده می‌شود.

البته برقراری ارتباطات میان انسان‌ها از طریق تصاویر به زمان پیدایش ای‌موجی‌ها محدود نمی‌شود، بلکه انسان از همان زمان ظهور به وسیله رسم اشکال تلاش می‌کرد پیام‌های خود را به دیگران منتقل کند.

چگونه می‌توان روز جهانی ای‌موجی را جشن گرفت؟

مردم می‌توانند روز جهانی ای‌موجی را به روش‌های مختلف جشن بگیرند و خلاقیت خود را در این روز به تصویر بکشند. تلاش برای ارسال یک نامه تنها از طریق ای‌موجی‌ها می‌تواند یکی از جالب‌ترین روش‌ها در این روز باشد. علاوه بر این، افراد علاقه‌مند می‌توانند از طریق رسم شکل‌های متحرک روی کاغذ یا با استفاده از ای‌موجی‌های متحرک در شبکه‌های مجازی به برقراری ارتباط با دوستان و نزدیکان خود بپردازند.

کد خبر 588753

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.