۲۷ تیر ۱۴۰۰ - ۱۰:۳۰
ایموجی‌ها از کجا آمدند؟

در عصر کنونی ایموجی‌ها به یک زبان بین‌المللی برای بیان احساسات تبدیل شده‌اند. کاربرد این زبان شکلکی ابتدا در دهه ۹۰ میلادی در گوشی‌های موبایل ژاپنی‌ها دیده شد سپس به‌دلیل جذابیت در همه جای دنیا پخش شد.

به گزارش خبرنگار ایمنا، ایموجی (Emoji) یکی از زبان‌های رایج در دنیاست که بدون آن چت کردن در فضای مجازی چندان لطفی ندارد. ایموجی یک اصطلاح ژاپنی است که به معنای کلمه تصویری است و در سال ۱۹۹۰ نام گذاری شد. استفاده درست از ایموجی بسیار اهمیت دارد زیرا گاهی پیش می‌آید استفاده نابجا از این ایموجی‌ها باعث بروز سوءتفاهم شده است.

در عصر کنونی ایموجی‌ها به یک زبان بین‌المللی برای بیان احساسات تبدیل شده است. این زبان شکلکی ابتدا در دهه ۹۰ میلادی در گوشی‌های موبایل ژاپنی‌ها دیده شد سپس به‌دلیل جذابیت در همه جای دنیا پخش شد. خواندن مطالب این گردآوری برای طرفداران صنعت دیجیتال خالی از لطف نیست چرا که با چگونگی پیدایش ایموجی و کاربرد آن بیشتر آشنا خواهند شد:

روز جهانی ایموجی

هر سال در ۱۷ جولای روز جهانی ایموجی و وجود آیکون‌های سمبولیک را در جهان، طبق تقویم دیجیتال جشن می‌گیرند. ایموجی پدیا در سال ۲۰۱۴ توسط مؤسس خود یعنی جرمی بورگ روز جهانی ایموجی را نام گذاری کرد. ۱۷ جولای مربوط به تاریخ ظهور ایموجی‌ها در سال ۲۰۰۲ است در این روز افراد تشویق می‌شوند که برای ارسال پیام از ایموجی‌ها استفاده کنند در واقع این کلمات تصویری یک ویژگی برای بلاگرها هم به حساب می آیند تا جذابیت کار خود را بالا ببرند.

کاربرد ایموجی

ایموجی شکلک‌هایی است که به وسیله آن مفهومی را در قالب لوگو بیان می‌کنیم، بیش از ده‌ها ایموجی مختلف وجود دارد و نکته جالب این که ما خیلی از این ایموجی‌ها را در جای غلط استفاده می‌کنیم. شما با ایموجی‌ها به طرف مقابلتان می‌فهمانید که در حال حاضر چقدر خوشحال، خشمگین، ناراحت یا بی‌تفاوت هستید که برای خودش داستانی دارد.

ایموجی‌ها به‌دلیل محبوبیتی که پیدا کردند متناسب با فرهنگ‌های مختلف، زمان و نیاز مخاطبانشان در سراسر دنیا زیاد شدند به طوری که در حال حاضر چیزی در حدود هزار ایموجی وجود دارد که تنوع آن از شکلک‌های مختلف صورت تا تسبیح و پول و ساعت اپل متفاوت است. در واقع اکثر تصویرهایی که به آن‌ها نیاز دارید بین ایموجی‌ها پیدا می‌شود.

در آینده هر چه دنیا به سمت دیجیتالی شدن پیش برود نقش ایموجی‌ها به عنوان یک زبان بین‌المللی برای رساندن مفاهیمی که در تمامی زبان‌ها قابل فهم باشد بیشتر خواهد شد. وقتی که صحبت از جشن گرفتن روز ایموجی می‌شود طراحان سعی می‌کنند که تنوع بیشتری به این شکل‌ها بدهند و علاقه خود را به این کار به بقیه نیز نشان بدهند. شما در هر موقعیت و هر روزی که قرار بگیرید می‌توانید با یک جستجوی کوتاه بین ایموجی‌ها، شکلک متناسب با شرایط خود را پیدا کرده و از آن استفاده کنید.

برداشت افراد مختلف از ایموجی‌ها

ایموجی‌هایی داریم که برای هر کس معنی متفاوتی دارد. برای این که ریسک سوء برداشت را تا حد ممکن پایین بیاورید می‌توانید از دو روش استفاده کنید. در روش نخست چند شکلک که معنای هم‌جهت دارد را کنار هم بگذارید. راه حل دوم به کار بردن ایموجی در بستری از کلمات است که نزدیک ترین وضعیت را نسبت به معنایی که در ذهن دارید منتقل می‌کند.

بعضی شکلک‌های ایموجی در معنای ذهنی ما یک معنی دارند ولی در واقعیت معنای آنها چیز دیگری است. در واقع ما بعضی از این شکلک‌ها را اشتباه استفاده می‌کنیم.

دنیای جدید ایموجی

در میان ایموجی‌های جدید می‌توانیم به ایموجی ماسک اشاره کنیم که بیمار و ناراحت به نظر می‌رسد. ایموجی‌ها در مجموع مسطح‌تر شده‌اند. برخی از آن‌ها حالا اغراق آمیزتر و برخی واقع‌گرایانه‌تر است. با این حال به‌خاطر تعداد بالایشان نمی‌توانیم همه را به یک شکل توصیف کنیم چون هر کدام شرایط متفاوتی دارد.

ایموجی‌ها تغییرات بزرگی نداشته و گوگل صرفاً آن‌ها را تا حدی دستکاری کرده تا مفهوم و معنایشان بهتر منتقل شود. گوگل در سیستم جدید اندروید، ایموجی‌ها را از خود سیستم عامل جدا کرده و آن‌ها را به‌عنوان بخشی از GMS یا «خدمات موبایلی گوگل» در اختیار کاربران قرار می‌دهد. این شرکت قبلاً می‌خواست از طریق EmojiCompat چنین کاری انجام دهد ولی این بار به نظر می‌رسد که روش اجرای کار عوض شده تا اکثر اپلیکیشن‌های پلی استور بتوانند به ایموجی‌های جدید دسترسی پیدا کنند.

معروف‌ترین ایموجی‌ها و معنای آن‌ها

هر ایموجی و شکلک معنی و مفهوم مختص به خودش را دارد هرچند که زبان‌های مختلفی در سراسر جهان وجود دارد اما معنا و مفهوم ایموجی‌ها در تمام زبان‌ها یکسان خواهد بود و به نظر می‌رسد این شکلک‌های کوچک گرافیکی به زبانی مشترک برای بروز احساسات افراد در موقعیت‌های مختلف تبدیل شده است. در این بخش به معرفی چند مورد از معروف‌ترین و پراستفاده‌ترین شکلک‌ها پرداخته و معنای هریک را به اضافه کد تولید آنان را در اختیار شما قرار خواهیم داد.

صورتک خندان: این ایموجی را می‌توان معروف‌ترین ایموجی و پرکاربردترین شکلک در شبکه‌های اجتماعی دانست. در سراسر جهان آمار استفاده از این شکلک از سایر شکلک‌ها بسیار بیشتر بوده است و این نشان از محبوبیت آن می‌دهد. این ایموجی صورتکی خندان را نشان می‌دهد که از شدت خنده اشک از چشمانش جاری شده است و معمولاً در واکنش به مطلب یا موضوعی خنده‌دار استفاده می‌شود.

صورتک گریان: دومین شکلک پرکاربرد در شبکه‌های اجتماعی و کیبورد گوشی‌های هوشمند، صورتک گریان است. این ایموجی صورتکی را نمایش می‌دهد که به شدت در حال گریه کردن است و معمولاً در موارد غم و اندوه و در واکنش به مطلبی غم‌انگیز، استفاده می‌شود. هرچند که کاربرد معمول این ایموجی در موارد غم و اندوه است اما برخی نیز به عنوان نمایش هیجان وافر یا اشک ذوق نیز از آن استفاده می‌کنند.

قلب قرمز: این ایموجی نماد جهانی، برای نمایش عشق و محبت و سومین ایموجی پرکاربرد در سراسر جهان است. بسیاری از افراد از این ایموجی برای نشان دادن عشق و محبت خود به دوست صمیمی، خواهر و برادر و یا همسر خود  استفاده می‌کنند.

کد خبر 507926

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 1
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • پرسپولیس IR ۱۸:۲۱ - ۱۴۰۰/۰۴/۲۸
    12 3
    عاشق ایموجیم