پیام‌های اسپم شده اینستاگرام را چگونه فیلتر کنیم؟

حتماً شما هم در برنامه اینستاگرام بارها با پیام‌های دایرکت اسپم یا نامربوط از افراد ناشناس مواجه شده‌اید. اینستاگرام قصد دارد در همین راستا از ابزار جدیدی در برنامه‌ خود رونمایی کند که پیام‌های دایرکت نامربوط را پیش از نمایش دادن فیلتر می‌کند.

به گزارش ایمنا، آن طور که اینستاگرام شرح می‌دهد و شما نیز احتمالاً با آن مواجه شده‌اید، بخش عمده‌ای از پیام‌های شخصی ناخواسته یا نامناسب در قسمت «requests» قابل مشاهده هستند. این بخش در واقع به پیام‌هایی اختصاص دارد که شما تا کنون با فرستنده آن ارتباطی نداشته‌اید یا حتی آن را در اینستاگرام دنبال نمی‌کنید.

حالا اینستاگرام در پستی که اخیراً روی بلاگ خود منتشر کرده است این طور اذعان دارد که برای مدیریت DM های نامربوط، لیستی از ایموجی‌ها و کلمات کلیدی نامناسب را با کمک سازمان‌های ضد نژادپرستی و و جلوگیری از رفتارهای نفرت‌آمیز فیلتر می‌کند.

در این صورت درخواست‌های DM اگر حاوی هر یک از این شکلک‌ها یا عبارات یا هر گونه شکلک یا کلمه‌ای که شما تعیین می‌کنید باشند، فیلتر می‌شوند. گزینه‌های فعال‌سازی این ویژگی در بخش جدیدی از تنظیمات حریم خصوصی با نام «Hidden Words» یافت می‌شوند.

هر درخواست پیام دایرکت فیلتر شده در یک پوشه درخواست مخفی، جداگانه نشان داده می‌شود و متن پیام پوشانده می‌شود. بنابراین نمی‌توانید تا وقتی که روی پیام ضربه بزنید آن را بخوانید. در هر صورت از این قسمت می‌توانید درخواست را بپذیرید، حذف کنید یا گزارش دهید.

اینستاگرام همچنین تلاش برای برقراری تماس یک کاربر مسدود شده با شما را دشوارتر کرده است. بدین شکل اگر کاربری را مسدود کنید، می‌توانید هر حساب جدیدی را که کاربر در تلاش برای تماس مجدد با شما ایجاد می‌کند نیز مسدود کنید. البته به طور دقیق توضیح داده نشده است که اینستاگرام چگونه قرار است بفهمد که همان کاربر در حال ایجاد حساب جدید است، اما سخت‌تر کردن مراحل انجام این کار در هر صورت ممکن است کاربر مسدود شده را از انجام تلاش‌های بعدی منصرف کند.

این قابلیت فیلتر پیام‌های دایرکت نامربوط طی هفته‌های آتی در چندین کشور منتشر می‌شود و پس از آن نیز در ماه‌های آینده برای کشورهای بیشتری نیز در دسترس قرار می‌گیرد. علاوه بر آن ویژگی جدید مسدود کردن حساب کاربران نیز تا چند هفته دیگر به صورت جهانی عرضه خواهد شد.

منبع: شهر سخت افزار

کد خبر 488597

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.