تغییرات کنکور ۱۴۰۲ چیست + جدیدترین اخبار سنجش و آخرین جزئیات

معاون ستاد نقشه جامع علمی کشور درباره مصوبه کنکوری شورای عالی انقلاب فرهنگی گفت: کنکور سالی دو بار برگزار می‌شود و این آزمون دو سال اعتبار خواهد داشت و ۴۰ درصد سوابق تحصیلی و ۶۰ درصد آزمون اختصاصی ملاک خواهد بود.

به گزارش ایمنا، رجبعلی برزویی شنبه _بیست‌وپنجم تیرماه_ در گفت‌وگویی تلویزیونی درباره جزئیات مصوبه شورای عالی انقلاب فرهنگی تصریح کرد: کنکور هر سال دو بار برگزار می‌شود و این آزمون دو سال اعتبار خواهد داشت.

بیشتر بخوانید: 

معاون ستاد نقشه جامع علمی کشور تصریح کرد: در کنکور ۱۴٠۲، ۴٠ درصد سابقه تحصیلی و ۶۰ درصد آزمون اختصاصی ملاک قرار خواهد گرفت. دروس عمومی بیشتر در بخش تشریحی و سوابق تحصیلی اثرگذار است و آزمون اختصاصی صرفاً از دروس تخصصی خواهد بود.

برزویی ادامه داد: در این مصوبه پیش‌بینی شده که از یک‌سال قبل تحصیلی اطلاع رسانی انجام شود و شورای سنجش و پذیرش فرصت دارد تا پایان شهریور ماه این مصوبه را اعلام کند که این مصوبه توسط رئیس‌جمهور به موقع اعلام و ابلاغ شده است.

گفتنی است؛ ساعتی پیش سیدابراهیم رئیسی، ماده واحده «تکمیل و اصلاح موادی از سیاست‌ها و ضوابط ساماندهی سنجش و پذیرش متقاضیان ورود به آموزش عالی (پس از پایان متوسطه) مصوب ۱۵ تیر ۱۴۰۰» که در جلسات ۸۵۵ و ۸۶۳ پنجم بهمن ۱۴۰۰ و ۱۷ خرداد ۱۴۰۱ شورای عالی انقلاب فرهنگی به تصویب رسیده است، را برای اجرا ابلاغ کرد.

منبع: ایرنا

کد خبر 588710

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.