عصرانه خبری علم‌وفناوری ۲۵ تیر

در این بسته خبری در مورد اینکه سامسونگ گلکسی زد فلیپ چهار تائیدیه FCC را دریافت کرد، ویندوز ۱۲ احتمالا در سال ۲۰۲۴ عرضه می‌شود و شیائومی 12S اولترا در گیمینگ آیفون ۱۳ پرو مکس اپل را شکست داد، می‌خوانید.

به گزارش خبرنگار ایمنا، سرفصل مهم‌ترین رویدادهای خبری حوزه علم‌وفناوری را در روزی که گذشت مرور می‌کنیم:

چگونه پیام‌های حذف شده در واتساپ را برگردانیم؟

پلتفرم واتساپ یکی از شبکه‌های اجتماعی محبوب در میان کاربران است. از این رو پیام‌ها و اسناد مهم آن ممکن است به دلایل مختلفی از بین بروند. مواردی مانند تعویض تلفن‌همراه هوشمند یا وجود مشکل نرم افزاری در گوشی‌همراه ممکن است منجر به از دست دادن اطلاعات، پیام‌ها، اسناد و یا آدرس‌ها شوند.

پلتفرم واتساپ با استفاده از یک راه‌حل مناسب به کاربران اجازه می‌دهد اطلاعات خود را بازیابی کنند. به گفته این پلتفرم کاربران برای بازیابی اطلاعات خود می‌توانند از ترفندی که در گوگل درایو نهفته است، استفاده کنند.

ویندوز ۱۲ احتمالا در سال ۲۰۲۴ عرضه می‌شود

مایکروسافت در حال تغییر برنامه زمان‌بندی انتشار نسخه‌های اصلی ویندوز است و راه را برای انتشار ویندوز ۱۲ در سال ۲۰۲۴ هموار می‌کند.

مایکروسافت در نهایت ویندوز ۱۱ را پس از گذشت چندین سال از عرضه ویندوز ۱۰ به عنوان آخرین نسخه منتشر کرد. به گفته خود مایکروسافت این شرکت تا اکتبر ۲۰۲۵، یعنی حدود ده سال از تاریخ انتشار اولیه نرم افزار به پشتیبانی از ویندوز ۱۰ ادامه خواهد داد.

اگرچه مایکروسافت رسما اعلام نکرده که برای چه مدتی قصد دارد از ویندوز ۱۱ پشتیبانی کند (احتمالا یک بازه ده ساله خواهد بود)، اما با این وجود هیچ کس برای ارتقا به ویندوز ۱۲ عجله ندارد.

شیائومی 12S اولترا در گیمینگ آیفون ۱۳ پرو مکس اپل را شکست داد

شیائومی 12S اولترا ظاهراً عملکرد گیمینگ بهتری نسبت به آیفون ۱۳ پرو مکس اپل دارد. کوالکام به‌تازگی از تراشه اسنپ‌دراگون هشت پلاس نسل یک به‌عنوان‌ جایگزین اسنپ‌دراگون هشت نسل یک رونمایی کرد. اسنپ‌دراگون هشت نسل یک دارای مشکل داغ کردن و ‌بازدهی کم بود، اما حالا نسخه پلاس آن توانسته تراشه A15 بایونیک در آیفون ۱۳ پرو مکس را در برخی تست‌های گیمینگ شکست دهد.‌

شیائومی هفته گذشته گوشی‌های سری شیائومی 12S را با تراشه جدید کوالکام، به‌عنوان اولین دستگاه‌های مجهز به این پردازنده معرفی کرد. کوالکام بعد از عملکرد ضعیف اسنپ‌دراگون هشت نسل یک با فناوری چهار نانومتری سامسونگ، به سراغ فناوری چهار نانومتری TSMC برای ساخت نسخه پلاس آن رفت. حالا به نظر می‌رسد این تصمیم‌ نتایج خوبی در پی داشته است و اسنپ‌دراگون هشت پلاس نسل یک توانسته در تست‌های گیمینک عملکرد بسیار خوبی از خود نشان دهد.

گوشی ویوو ۱۰ به‌دنبال رکورد شارژ سریع

گوشی جدید ویوو ۱۰ برابر سریع‌تر از آیفون شارژ می‌شود

در حال حاضر گوشی iQOO 7 رکورددار سرعت شارژ است: شارژ از صفر تا ۱۰۰ درصد در تنها ۱۸ دقیقه. اما به زودی استاندارد ۱۲۰ وات هم جای خود را به عددی بالاتر خواهد داد.

در حوزه سرعت شارژ بالا هیچ کشوری بالاتر از چین نیست. در حال حاضر، اسمارتفون‌های که سریعترین شارژ را دارند همه توسط برندهای اسمارت‌فون چینی ساخت می‌شوند. این گوشی‌ها شامل شیائومی ۱۱ تی پرو و سری ویوو iQOO 9 می‌شوند، که هر دوی آنها از شارژ سریع ۱۲۰ وات پشتیبانی می‌کنند. در حال حاضر گوشی iQOO 7 رکورددار سرعت شارژ است: شارژ از صفر تا ۱۰۰ درصد در تنها ۱۸ دقیقه. اما به زودی استاندارد ۱۲۰ وات هم جای خود را به عددی بالاتر خواهد داد.

شرکت ویوو در بیانیه‌ای رسمی خبر از عرضه اسمارتفون جدیدی داده است که از شارژ سریع ۲۰۰ وات پشتیبانی می‌کند. این گوشی جدید بخشی از سری iQOO 10 خواهد بود و احتمالاً Vivo iQOO 10 Pro نام خواهد داشت که در کنار iQOO 10 (که شارژ سریع ۱۲۰ واتی خواهد داشت) در تاریخ ۱۹ ژوئیه ۲۰۲۲، برای بازار چین، رونمایی می‌شوند.

کوالکام از عرضه نسل بعدی تراشه پوشیدنی اسنپدراگون خبر داد

کوالکام قصد دارد به زودی تراشه اسنپدراگون پوشیدنی Wear 4100+ را به بازارهای جهانی عرضه کند.

در توئیتر ویدئوی جدیدی از اسنپدراگون کوالکام منتشر شده که نگاهی به نسل بعدی SoC می‌اندازد. این پردازنده‌ها به زودی عرضه می‌شوند.

اسپندراگون Wear 4100+ بر اساس فرآیند ۱۲ نانومتری ساخته شده و شامل یک پردازنده جدید است که به انجام کارهای پس زمینه بیشتر مانند ورودی حسگر و صدا کمک می‌کند. SoC همچنین باعث بهبود عملکرد و باتری در مقایسه با پلتفرم اسپندراگون نسل خود (Wear 3100) شده است.

محققان فناوری انتظار دارند که این تراشه بهتر از پردازنده پنج نانومتری Exynos W920 سامسونگ باشد. آن‌ها مشتاق هستند تا مشاهده کنند پلتفرم جدید Snapdragon Wear چه نوع پیشرفت‌هایی خواهد داشت. با توجه به تمرکز جدید گوگل روی Wear OS، شاید این تراشه پلتفرم را به سمت جلو ارتقا دهد، زیرا بسیاری از دستگاه‌های Wear OS قبل از نسخه 3.0 توسط Snapdragon Wear Platforms ارائه می‌شوند.

پردازنده شش هسته‌ای Ryzen 7000 به همراه مادربرد X670E گیگابایت مشاهده شد

نمونه مهندسی پردازنده شش هسته‌ای Ryzen 7000 در کنار مادربرد X670E گیگابایت در دیتابیس BaseMark مشاهده شد.

نتایج پردازنده AMD با OPN کد ۱۰۰-۰۰۰۰۰۰۵۹۳-۲۰_Y پیدا شده است. این کد محصول تا به حال دیده نشده بود و کمی سخت است که بفهمیم این نمونه مهندسی در واقع کدام نسخه نهاییست. با این حال می‌دانیم که با یک چیپ شش هسته‌ای طرف هستیم و مادربرد استفاده شده برای آن Gigabyte X670 Aorus Master است.

از آنجایی که این مادربرد سوکت نسل بعدی AM5 را در اختیار دارد به احتمال بسیار زیاد چیپ مذکور یک نمونه Ryzen 7000 است. این پردازنده در کنار گرافیک Nvidia GA104 یا به شکل دقیق‌تر نمونه ورک استیشن RTX A4000 تست شده است.

سامسونگ گلکسی زد فلیپ چهار تائیدیه FCC را دریافت کرد

تنها چند روز پس از ظاهر شدن گلکسی زد فولد چهار در پایگاه داده کمیسیون ارتباطات فدرال (FCC) اکنون نوبت به گلکسی زد فلیپ چهار رسیده است. مطابق روال معمول، این‌بار نیز گواهینامه FCC دارای جزئیات انگشت‌شماری پیرامون مشخصات هندست تاشو آینده سامسونگ است. این گواهینامه در واقع نشان‌دهنده یک تست کاملا فنی از قابلیت‌های شبکه و امکانات دستگاه در زمینه شارژ باتری است. بر این اساس گلکسی زد فلیپ چهار با شماره مدل SM-F721U از استاندارد وای‌فای ۸۰۲.11a/n/ac/ax، اتصال 5G (هر دو ورژن موج میلی‌متری و زیر شش گیگاهرتز) و قابلیت شارژ بی‌سیم برخوردار خواهد بود.

شایعات نشان می‌دهند که انرژی مورد نیاز گلکسی زد فلیپ چهار از طریق یک باتری ۳۷۰۰ میلی‌آمپرساعتی با قابلیت پشتیبانی از شارژ سریع ۲۵ واتی تامین می‌شود. برای مقایسه جالب است بدانید که گلکسی زد فلیپ سه مجهز به یک باتری ۲۳۰۰ میلی‌آمپرساعتی با قابلیت شارژ ۱۵ واتی است. توان پردازشی گلکسی زد فلیپ چهار از طریق تراشه اسنپ‌دراگون هشت پلاس نسل یک به‌همراه هشت گیگابایت حافظه رم تامین می‌شود. نمایشگر سوپر آمولد مورد استفاده در این اسمارت‌فون از اندازه ۶.۷۸ اینچی، رزولوشن 1080p و نرخ نوسازی ۱۲۰ هرتزی برخوردار خواهد بود. نمایشگر خارجی نیز احتمالا از نوع آمولد با اندازه ۲.۱ اینچ خواهد بود.

کد خبر 588531

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.