احداث کارخانه تولید باتری خودرو؛ جهت‌گیری جدید فولکس واگن

فولکس‌واگن تصمیم دارد در تولید خودروهای الکتریکی به یک رهبر تبدیل شود و احداث کارخانه تولید باتری آن یک اقدام عملی در این مسیر است.

به گزارش سرویس ترجمه ایمنا، فولکس واگن (Volkswagen) پایه‌های کارخانه جدید تولید باتری خود را در شهر «سالزگیتر (Salzgitter)» آلمان گذاشت. این اقدام نشان‌دهنده تغییر جهت‌گیری کارخانه است زیرا این غول خودروسازی آلمان که قبلاً تمایلی به گسترش فعالیت در بازار باتری خودروهای الکتریکی نداشت، طی یک بیانیه مطبوعاتی در دسامبر گذشته اعلام کرد که گروه فولکس‌واگن می‌خواهد در این زمینه به یک رهبر تبدیل شود که استقلال در تولید باتری خود یک گام کلیدی در این مسیر محسوب می‌شود. این شرکت اعلام کرده است که تا پایان دهه جاری پنج کارخانه دیگر در اسپانیا و اروپای شرقی تأسیس خواهد کرد.

احداث کارخانه تولید باتری خودرو؛ جهت‌گیری جدید فولکس واگن

سالزگیتر؛ شهر کوچک با جاه‌طلبی‌های بزرگ

فعالیت کارخانه جدید تولید باتری در سالزگیتر در سال ۲۰۲۵ نهایی می‌شود و طبق بیانیه این شرکت به احتمال زیاد قادر به تولید باتری‌های ۲۰ گیگاوات ساعتی باشد که در دومین مرحله تولید این میزان دو برابر خواهد شد. تأسیسات سالزگیتر که از سال ۲۰۱۹ به‌عنوان یک مرکز آزمایشی مورد استفاده قرار گرفته است در حال حاضر ۵۰۰ کارمند دارد، با این حال فولکس‌واگن قصد دارد این تعداد را به حدود ۲۵۰۰ نفر افزایش دهد تا افراد بیشتری در این شهر کوچک ساکن شوند. علاوه بر این، تأسیسات مذکور قرار است به مرکز اصلی تحقیق و توسعه نوآوری‌های باتری جدید برای شرکت تبدیل شود.

تأسیسات شهر سالزگیتر فولکس واگن همچنین قادر به بازیافت مواد خام از باتری‌های مستعمل خودروها خواهد بود که به تقویت استقلال بیشتر فولکس‌واگن کمک می‌کند. دلیل اهمیت این امر نیز این است که شرکت پس از تکمیل کارخانه همچنان به زنجیره‌های تأمین جهانی مواد خام در تولید باتری متکی خواهد بود و توانایی بازیافت این مواد نقش بسزایی در استقلال آن ایفا خواهد کرد.

کارخانه فولکس‌واگن در سالزگیتر در دهه ۱۹۷۰ ساخته و به کارخانه اصلی تولید موتور این شرکت تبدیل شد. مرکز تحقیقات موتورهای احتراق داخلی فولکس‌واگن نیز در این شهر قرار دارد. با این حال اقدامات اخیر آن نشان می‌دهد که حتی شرکت‌های خودروسازی نیز شروع به پذیرش اهمیت حمل‌ونقل برقی و پایدار و روی آوردن به آن به‌عنوان خدمات خود کرده‌اند.

احداث کارخانه تولید باتری خودرو؛ جهت‌گیری جدید فولکس واگن

کد خبر 588399

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.