کاهش خطر ابتلا به سرطان پروستات ممکن است

نتایج بررسی‌های انجام شده نشان می‌دهد که سبک زندگی سالم خطر ابتلا به سرطان پروستات را کاهش می‌دهد.

به گزارش سرویس ترجمه ایمنا، سرطان پروستات یک بیماری بسیار رایج در میان مردان است. انجمن سرطان آمریکا اعلام کرده است که از هر هشت مرد یک نفر در طول زندگی خود به این بیماری مبتلا می‌شود، اما این سرطان معمولاً به صورت آهسته در حال پیشرفت بوده و ممکن است هرگز تا حدی پیشرفت نکند که زندگی یک مرد را تهدید کند از هر ۴۱ مرد فقط یک نفر بر اثر سرطان پروستات جان خود را از دست می‌دهد.

محققان با انجام یک مطالعه مرتبط متوجه شدند افرادی که سبک زندگی سالمی دارند، کمتر از دیگران در معرض ابتلاء به سرطان پروستات قرار دارند. نتایج بررسی‌های انجام شده نشان می‌دهد که خطر بروز سرطان پروستات در میان مردانی که سبک زندگی ناسالمی داشتند، ۵.۳ درصد است؛ درحالی‌که این میزان برای افرادی که سبک زندگی سالمی داشتند ۱.۶ درصد بوده است.

به گفته پژوهشگران سبک زندگی سالم به این معنا است که افراد به صورت منظم ورزش کنند، سیگار نکشند، وزن خود را در محدوده طبیعی حفظ کنند و از غذاهای سالم استفاده کنند. اگرچه ممکن است خطر ابتلاء به سرطان پروستات در میان مردان با انتخاب سبک زندگی سالم از بین نرود، اما احتمالاً در تهاجمی بودن سرطان نقش دارد.

کد خبر 588365

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.