بعد از ۳ هفته اولین فوتی کرونا در آذربایجان شرقی

رئیس دانشگاه علوم پزشکی تبریز، گفت: طی ۲۴ ساعت گذشته بعد از سه هفته اولین فوتی کرونا را در سطح استان شاهد بودیم که مرد ۸۹ ساله در آی سی یو شهرستان اهر بود، امیدوارم بتوانیم از روند روبه رشد این بیماری پیشگیری کنیم.

بهمن نقی‌پور، در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا، اظهار کرد: طی ۲۴ ساعت گذشته بعد از سه هفته اولین فوتی کرونا را در سطح استان شاهد بودیم که مرد ۸۹ ساله در آی سی یو شهرستان اهر بود، گفت: امیدوارم بتوانیم از روند روبه رشد این بیماری پیشگیری کنیم.

وی افزود: طبق قانون پزشکان می‌توانند واحد ملکی یا قولنامه مالکیتی را با هر کاربری تبدیل به مطب بکنند و این قانون باعث شده خیابان ۱۷ شهریور در وضعیت ترافیکی غیرقابل کنترلی قرار بگیرد، در بعضی محلات کم برخوردار شهر تبریز با کمبود پزشک متخصص مواجه هستیم با توجه به اینکه این قانون دهه ۶۰ و زمان جنگ تصویب شده است و با شرایط امروز میزان فارغ‌التحصیلان پزشکی با تناقض روبه‌روست.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی تبریز، افزود: درحالی که شهرداری هم چند بار برای انتقال پزشکان و اصلاح بار ترافیکی خیابان ۱۷ شهریور و پاستور اقدام کرده است اما باید با وزارت بهداشت در سطح کشور صحبت شود تا برخی اقدامات در سطح استان صورت بگیرد مثلاً بیمارستان اسدآبادی در منطقه بهار ضعیف بود، با انتقال پزشکان متخصص آن را تقویت کردیم تا ساکنان منطقه به این مرکز مراجعه کنند و رفت و آمد به سمت خیابان ۱۷ شهریور کمتر بشود یا در منطقه شمال شهر تبریز یک کلینیک تخصصی ایجاد کردیم تا حجم تردد به منطقه مرکزی شهر کمتر شود.

وی ادامه داد: در شرایط حاضر هزینه رفت و آمد به مناطقی که مطب پزشکان در آنجا گسترده‌تر است مبلغ قابل توجهی است مطمئناً اگر این اقدامات صورت بگیرد خیابان‌های ترافیک ۱۷ شهریور، پاستور و شیخ‌الرئیس کمتر خواهد شد و باید برای تحقق این اقدامات با همکاری نظام پزشکی برنامه‌ای طولانی مدت ارائه دهیم.

نقی‌پور تاکید کرد: در مناطق مختلف شهر با ایجاد درمانگاه هم مردم هزینه کمتری پرداخت می‌کنند و هم از طرفی ترافیک مناطقی همچون ۱۷ شهریور و شیخ الرئیس کاهش پیدا می‌کند.

وی در رابطه با لزوم حمایت وزارت بهداشت از پزشکان گفت: در کشورهای اروپایی و آمریکایی برنامه‌ریزی کرده‌اند که از اولین روز تحصیل حقوق و مسکن دانشجو مهیا می‌شود اما در کشور ما این اقدامات صورت نمی‌گیرد به خاطر اینکه امکانات مالی جامعه کم است طبیعتاً مدیریت در اینجا متفاوت خواهد بود و تعداد قابل توجهی مهاجرت می‌کنند تلاش می‌کنیم مشکلات کمتر شود و حمایت و جذب بیشتر یعنی مزایا را افزایش دهیم تا مهاجرت کمتر شود.

رتبه دانشگاه علوم پزشکی تبریز با ۸۰ پله صعود در بین دانشگاه‌های جهان از رتبه ۶۱۷ به ۵۳۷ رسید

رئیس علوم پزشکی تبریز خاطرنشان کرد: رتبه دانشگاه علوم پزشکی تبریز با ۸۰ پله صعود در بین دانشگاه‌های جهان از رتبه ۶۱۷ به ۵۳۷ رسیده است.

وی در رابطه با مشکل اسکان خانواده‌های کودکان غیربومی، مبتلا به سرطان در بیمارستان جدیدالاحداث مردانی‌آذر گفت: زمین موردنیاز این کار ایجاد شده است در روزهای آینده این مجموعه احداث خواهد شد بیمارستان کودکان مردانی آذر (خاوران) یک پتانسیل است اما در بیمارستان قبلی با مشکلات زیاد مواجه بودیم.

رئیس علوم پزشکی تبریز اظهار کرد: درحال حاضر درنظر داریم نه تنها بیمارستان کودکان بلکه در تمام بیمارستان‌های سطح شهر مرکز مشاوره با استقرار روانشناس بالینی ایجاد کنیم که با مشاوره و دلداری و شنیدن حرف‌های همراهان بیماران و خانواده غم‌دیده بتوانند برای حل مشکلات روحی و روانی آنها کمک کنند.

وی افزود: بیمارستان مردانی آذر ظرفیت بسیار بالایی برای درمان کودکان ما نه تنها در سطح استان و منطقه شمال غرب و حتی در سطح کشور و خاورمیانه است این مرکز درمانی امکانات بالایی دارد و بسیار ارزشمند است.

نقی‌پور یادآور شد: زمین‌های این بیمارستان را شهرداری به دانشگاه علوم پزشکی واگذار و دانشگاه برای احداث بیمارستان به برادران مردانی‌آذر، یکی از خیران بزرگ تبریزی تحویل داده است.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی گفت: وقتی بیمارستان را فاز به فاز به خاوران منتقل کردیم با مشکلات متعددی روبه‌رو بودیم که بحث مسیر راه دسترسی از جمله این مشکلات موجود بود در این زمینه نیز به شهرداری تبریز درخواست نوشتیم با تأمین اتوبوس مشکلات دسترسی هم مرتفع شود.

وی با اشاره به ظرفیت بالای این بیمارستان گفت: در بیمارستان قبلی کودکان در راهرو بستری می‌شدند به همین خاطر بیمارستان را انتقال دادیم که ظرفیت بالا تنها یکی از مزایای این بیمارستان است.

وی افزود: روز گذشته مسیر دسترسی به این بیمارستان با تلاش‌های شهرداری تبریز و شهرداری منطقه ۹ مورد بهره‌برداری قرار گرفت و با توجه به موقعیت جغرافیایی و ترافیک مرکز شهر دسترسی به بیمارستان خاوران از هر نقطه شهر ساده‌تر است.

کد خبر 588091

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.