بزرگترین اورژانس شمال غرب کشور در تبریز بهره‌برداری می‌شود

وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی در سفر یک روزه خود به استان آذربایجان شرقی از پروژه های مهم درمانی در حال ساخت بازدید کرد.

به گزارش ایمنا، بخش اورژانس، مرکز غربالگری سرطان، درمانگاه و مرکز تحقیقات گوارش مجتمع بیمارستانی امام رضا(ع) در زمینی با زیربنای ۱۲ هزار متر مربع در ۴ طبقه، ساخته شده و در مرحله افتتاح است.

دو طبقه از این ساختمان به بخش اورژانس که با ظرفیت ۱۲۰ تخت ساخته شده و بزرگترین بخش اورژانس شمال غرب کشور محسوب می شود، اختصاص یافته و دو طبقه دیگر نیز به مرکز غربالگری سرطان، درمانگاه و مرکز تحقیقات گوارش اختصاص داده شده و تا یک ماه آینده، این بخش ها افتتاح خواهند شد.

برای ساخت و تاسیسات این بخش ها که عملیات ساختمانی آن از نیمه دوم سال ۹۵ آغاز شده حدود ۴۰ میلیارد تومان هزینه شده است.

بیمارستان فوق تخصصی ۵۰۰ تختخوابی کودکان مردانی آذر تبریز نیز توسط خیریه حضرت زهرا(س) مربوط به برادران مردانی آذر در زمینی با زیربنای ۵۲ هزار متر مربع در ۵ طبقه در حال ساخت است.

تا کنون برای این پروژه که عملیات ساخت آن از نیمه دوم سال ۹۴ آغاز شده، ۱۲۰ میلیارد تومان اعتبار از سوی خیر تبریزی صرف شده و بر اساس برآوردها برای تکمیل و تامین تاسیسات آن حدود ۲۵۰ میلیارد تومان مورد نیاز است.

بیمارستان فوق تخصصی کودکان حضرت زهرا(س) تبریز در حال حاضر حدود ۷۰ درصد پیشرفت فیزیکی دارد و تجهیز و تامین نیروی انسانی مورد نیاز آن بر عهده دانشگاه علوم پزشکی تبریز خواهد بود و تا نیمه اول سال آینده تکمیل می شود.

منبع: وبدا

کد خبر 386846

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.