رسیدن به قله پیک ششم تا دو هفته آینده/۲۰ درصد مراجعان بیمارستان‌ها از کودکان و نوجوانان

سخنگوی دانشگاه علوم پزشکی اصفهان گفت: روند مراجعات سرپایی سویه اومیکرون روبه افزایش است و احتمالاً تا دوهفته دیگر به قله می‌رسد، در موج‌های قبلی کرونا مانند دلتا، کودکان و نوجوانان بسیار کم درگیر می‌شدند، این در حالی است که حدود ۲۰ درصد از مراجعان فعلی به بیمارستان‌ها کودکان و نوجوانان هستند.

پژمان عقدک در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا، درباره روند مراجعه و بستریِ مبتلایان به اومیکرون در بیمارستان‌های استان، اظهار کرد: آمار فعلی مبتلایان مشکوک به کرونا چهار برابر ابتدایِ ماه جاری است همچنین در ۲۴ ساعت گذشته چهار هزار و ۳۱۸ بیمار مشکوک به کرونا شناسایی شدند که تستِ دو هزار و ۴۹۲ نفر از آنها مثبت بوده است.

وی آمار بیماران بستری‌شدگان دو روز قبل در بیمارستان‌های استان را ۶۶۶ نفر عنوان کرد و افزود: این آمار در حال حاضر حدود ۲۵۰ نفر است اما در پایین‌ترین حد ممکن آن در ابتدای ماه، حدود ۳۵ نفر بوده است.

سخنگوی دانشگاه علوم پزشکی اصفهان تصریح کرد: نزدیک به ۴۰ تا ۵۰ درصد از تست‌های کاذب منفی، مثبت هستند به همین خاطر آمار مراجعات افزایش یافته است. همچنین در ۱۵ بهمن ماه چهار مورد فوتی داشتیم که یک مورد از آنها مبتلای قطعی به کرونا بود و سه مورد دیگر مشکوک به کرونا بودند.

کودکان و نوجوانان هدف عمده اومیکرون

وی کودکان و نوجوانان را هدف عمده اومیکرون دانست و گفت: در موج‌های قبلی کرونا مانند دلتا، کودکان و نوجوانان بسیار کم درگیر می‌شدند، این در حالی است که حدود ۲۰ درصد از مراجعان فعلی به بیمارستان‌ها کودکان و نوجوانان هستند و متأسفانه بیمارستان کودکان امام حسین (ع) از نظر بستری‌ها در وضعیت مناسبی به سر نمی‌برد.

عقدک تصریح کرد: هم اکنون شهرستان‌های اصفهان، خوانسار و نائین به رنگ قرمز درآمده است، ۱۰ شهرستان در وضعیت زرد و ۹ شهرستان دیگر در وضع نارنجی هستند.

احتمال پیک هفتم در تابستان سال آینده

سخنگوی دانشگاه علوم پزشکی اصفهان اظهار کرد: ظرف دو تا سه هفته آینده وارد قله پیک ششم با شیوع اومیکرون می‌شویم و احتمال دارد پیک هفتم کرونا در مرداد یا شهریور ماه آغاز شود. سفرهای نوروزی از جمله عواملی است که آمار مبتلایان را افزایش خواهد داد به نحوی که فروکش کردن آن بیش از زمان معمول به زمان احتیاج دارد.

کد خبر 553742

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.