وجود همزمان گرما و دود شدید چه تاثیری بر سلامت انسان دارد؟

نتایج بررسی‌های انجام شده نشان می‌دهد که ترکیب گرما و دود شدید می‌تواند برای افراد مسن‌تر مرگبار باشد.

به گزارش سرویس ترجمه ایمنا، گروهی از محققان به منظور بررسی میزان تأثیرگذاری گرما و دود بر سلامت انسان مطالعه جدیدی انجام دادند، آن‌ها برای نیل بدین هدف بیش از ۱.۵ میلیون مرگ در سراسر ایالت کالیفرنیا را بین سال‌های ۲۰۱۴ و ۲۰۱۹ ارزیابی کردند. آن‌ها از داده‌های دمای هوا و سطوح ذرات ریز نیز استفاده کردند.

نتایج بررسی‌های انجام شده نشان می‌دهد روزهایی که هم گرما و هم آلودگی هوا زیاد بوده است، خطر مرگ ناشی از بیماری قلبی تقریباً ۳۰ درصد و خطر مرگ ناشی از مشکلات تنفسی ۳۸ درصد افزایش یافته است. روزهای بسیار گرم خطر مرگ را کمی بیش از شش درصد افزایش می‌دهد، در روزهایی که آلودگی هوا زیاد است نیز خطر مرگ پنج درصد افزایش می‌یابد، بنابراین در روزهای بسیار گرم و بسیار آلوده، این خطر ۲۱ درصد افزایش پیدا می‌کند.

به گفته پژوهشگران، میزان مرگ‌ومیر در میان افراد مبتلا به نارسایی قلبی و ذات‌الریه شایع‌تر است. زمانی که گرما و آلودگی هوا بسیار زیاد باشد، افراد ممکن است علاوه بر مشکلات تنظیم دمای بدن، از التهاب و استرس اکسایشی نیز رنج ببرند. متخصصان به افرادی که در زمان گرمای شدید و آلودگی هوا در معرض خطر هستند، توصیه می‌کنند داخل منزل با تهویه مناسب بمانند.

کد خبر 587997

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.