عصرانه خبری علم‌وفناوری ۲۱ تیر

در این بسته خبری درباره اینکه مک‌بوک ایر جدید اپل با تراشه M2 در پایگاه داده گیک‌بنچ رویت شد، سامسونگ گلکسی زد فولد چهار تائیدیه FCC را دریافت کرد و اپل‌واچ مقاوم اپل از قیمت ۹۰۰ دلار شروع خواهد شد، می‌خوانید.

به گزارش خبرنگار ایمنا، سرفصل مهم‌ترین رویدادهای خبری حوزه علم‌وفناوری را در روزی که گذشت مرور می‌کنیم:

سامسونگ گلکسی زد فولد چهار تائیدیه FCC را دریافت کرد

گلکسی زد فولد چهار آخرین اسمارت‌فون سامسونگی است که موفق به دریافت تائیدیه از کمیسیون ارتباطات فدرال ایالات‌متحده (FCC) شده است. این هندست با شماره مدل SM-F936U به منظور بهبود سرعت آپلود داده‌ها از مشخصه Smart Transmit کمپانی کوالکام بهره می‌گیرد.

مطابق پیش‌بینی‌ها گلکسی زد فولد چهار از انواع مختلف شبکه‌های موبایلی از 2G گرفته تا 5G موج میلی‌متری پشتیبانی می‌کند. اتصال وای‌فای نیز با قابلیت پشتیبانی از ax به‌روزرسانی خواهد شد. همچنین گزارش FCC نشان می‌دهد که گلکسی زد فولد چهار همانند مدل نسل قبلی خود از قلم S Pen پشتیبانی خواهد کرد.

توئیتر قابلیت Unmentioning را برای تسهیل خروج از مکالمات، به‌صورت گسترده در دسترس قرار داد

قابلیت Unmentioning توئیتر که پیش‌تر به‌صورت محدود ارائه شده بود، اکنون به‌صورت گسترده در دسترس تمامی کاربران قرار دارد.

توئیتر اعلام کرده که قابلیت Unmentioning (خروج از مکالمات) به‌صورت گسترده در دسترس تمام کاربران قرار گرفته است. به‌لطف این قابلیت می‌توانید خودتان را از مکالماتی که آیدی توئیتر شما در آن‌ها منشن شده، خارج کنید. مکالمات این‌چنینی گاهی اوقات ممکن است صفحه‌ی نوتیفیکیشن را بیش از حد شلوغ کنند. حدوداً دو ماه پیش این قابلیت به‌صورت محدود به برخی کاربران ارائه شد، اما اکنون برای همه قابل دسترس است.

سری گلکسی واچ پنج در لیست وب‌سایت سامسونگ قرار گرفت

جدیدترین سری ساعت هوشمند سامسونگ احتمالاً در رویداد گلکسی آنپکد ماه بعد رونمایی خواهد شد.

بنابر جدیدترین گزارش منتشر شده، سامسونگ صفحه پشتیبانی جدیدترین نسل ساعت‌های هوشمند خود موسوم به سری گلکسی واچ پنج را در وب‌سایت‌های خود در کشورهایی مانند نروژ، دانمارک و بلژیک قرار داد تا به طور غیررسمی از محصولات پوشیدنی جدید خود پرده‌برداری کند. به علاوه، شناسه مدل نسخه‌های مختلف گلکسی واچ پنج نیز در این وب‌سایت‌ها قرار گرفته است که به گلکسی واچ ۴۰ میلی‌متری به شناسه مدل SM-R905F، گلکسی واچ ۴۴ میلی‌متری به شناسه مدل SM-R915F و گلکسی واچ پنج پرو به شناسه مدل SM-R925F اشاره دارد.

متأسفانه مطابق انتظار، مشخصات و جزئیات فنی هیچ‌کدام از مدل‌های سری گلکسی واچ پنج در این صفحات پشتیبانی قرار نگرفته است ولی به لطف شایعات و گزارش‌های غیررسمی که قبلاً منتشر شده‌اند، به خوبی با طراحی و شکل ظاهری سری گلکسی واچ پنج آشنا هستیم. به علاوه، می‌دانیم که گلکسی واچ پنج پرو به نمایشگر با شیشه سفایر مجهز است که از مقاومت بسیار خوبی برخوردار است. همچنین این ساعت پرمیوم احتمالاً برخلاف گلکسی واچ چهار کلاسیک از حلقه چرخان سخت‌افزاری بهره نخواهد برد.

اپل واچ مقاوم اپل از قیمت ۹۰۰ دلار شروع خواهد شد!

مارک گورمن افشاگر معتبر محصولات اپل، ضمن اینکه نام اپل واچ مقاوم را افشا کرده، به برخی از ویژگی‌های آن نیز اشاره کرده است.

بیش از یک سال است که شایعاتی در مورد اپل واچ مقاوم می‌شنویم، محصولی که مارک گورمن خبرنگار بلومبرگ معتقد است که «اپل واچ پرو» نام خواهد داشت. ساعت مدل پرو اپل با بدنه‌ای بادوام‌تر از جنس تیتانیوم ساخته شده و صفحه نمایش بزرگ‌تری نسبت به پنل ۱٫۹ اینچی اپل واچ هفت مدل ۴۵ میلی‌متری فعلی خواهد داشت.

گفته می‌شود صفحه نمایش اپل واچ پرو در برابر شکستگی مقاوم‌تر است و این ساعت، ردیابی ورزشی پیشرفته برای شنا و پیاده‌روی، باتری بزرگ‌تر و سنسورهای سلامت جدید را به همراه خواهد داشت. شرکت اپل این محصول خود را برای علاقه‌مندان به ورزش‌های سنگین هدف قرار داده است که به دلیل فقدان چنین گزینه‌ای در محصولات اپل، سراغ ساعت‌های هوشمند Garmin می‌رفتند.

مانیتور گیمینگ RedMagic 4K با نور زمینه miniLED و رفرش ریت ۱۶۰ هرتز معرفی شد

برند چینی Nubia که بیشتر با گوشی‌های اندرویدی RedMagic با ظاهر منحصر به فرد و پر رنگ و لعاب شناخته می‌شود، یک مانیتور گیمینگ با قابلیت‌های متمایز کننده معرفی کرد. در ادامه این نوشتار با مانیتور گیمینگ Red Magic Gaming Monitor در شهر سخت افزار آشنا شوید.

مانیتور گیمینگ رد مجیک از بسیاری جهات شبیه به دیگر مانیتورهای گیمینگ بازار است اما چندین ویژگی متمایز کنده هم دارد. این مانیتور ۱۶۰ هرتزی 4K از نور زمینه Mini LED با پنل IPS پرسرعت بهره می‌برد که در مانیتورهای گیمینگ مرغوب یافت می‌شود.

مانیتور ۲۷ اینچی RedMagic Gaming Monitor به لطف نور زمینه Mini LED دارای تعداد ۱,۱۵۲ ناحیه برای Local dimming است و توانسته تأییدیه DisplayHDR ۱۰۰۰ را دریافت کند. بد نیست اشاره کنیم گواهی DisplayHDR 1000 تضمین کننده بیشینه شدت روشنایی بیش از ۱۰۰۰ نیت و پردازنده تصویر ۱۰ بیتی است. نوبیا می‌گوید Delta E این مانیتور زیر یک است و دقت رنگ بسیار بالایی دارد.

مک‌بوک ایر جدید اپل با تراشه M2 در پایگاه داده گیک‌بنچ رؤیت شد

به‌نظر می‌رسد که تسترهایی که برای نخستین بار به مدل جدید مک‌بوک ایر اپل دسترسی پیدا کرده‌اند؛ مشغول بررسی عملکرد تراشه M2 روی این لپ‌تاپ هستند. این دستگاه با شناسه Mac 14.2 موفق به کسب امتیازاتی خیره‌کننده در گیک‌بنچ شده است. چندان تعجب‌آور نیست که پردازنده M2 در مک‌بوک ایر با طراحی بدون فن موفق به کسب امتیازی مشابه با مک‌بوک پرو ۱۳ اینچی مجهز به یک فن شده است.

گیک‌بنچ یک تست بنچمارک سریع به‌شمار رفته و به تراشه دستگاه فشار چندانی وارد نمی‌کند. در نتیجه عدم تولید گرمای بیش از اندازه موجب می‌شود تا کارآیی تراشه در حدی پایدار باقی بماند. با این‌حال برخی ارزیابی‌های اولیه انجام شده روی تراشه M2 نشان داده که این پردازنده در مقایسه با نمونه M1 دارای دمای بالاتری بوده و این موضوع می‌تواند بر عملکرد پایدار تراشه تأثیر منفی بگذارد. تست‌های مورد اشاره بر پایه مک‌بوک پرو ۱۳ اینچی با طراحی تک فن اجرا شده و احتمالاً به نتایجی مشابه با مک‌بوک ایر بدون فن منجر می‌شوند.

تجهیز گوشی‌های گلکسی اس ۲۳ سامسونگ به تراشه‌های نسل بعدی اسنپدراگون

احتمال دارد گوشی‌های سری گلکسی اس ۲۳ سامسونگ به پردازنده‌های نسل بعدی اسنپدراگون مجهز شوند.

اخبار مرتبط با گوشی گلکسی اس ۲۳ سامسونگ در حال افزایش است و آخرین پیش بینی کارشناسان این است که این سری گوشی‌ها می‌توانند به طور انحصاری از تراشه Qualcomm Snapdragon 8 Gen 2 استفاده کنند.

مینگ چی کو، تحلیلگر بازار گوشی‌های هوشمند نیز معتقد است که احتمالاً عملکرد برتر پردازنده موبایل نسل بعدی اسنپدراگون بسیار بالاتر از تراشه‌های خود سامسونگ است.

۱۱ شکستی که گوگل در عرضه محصولاتش تجربه کرد

شرکتی مانند گوگل ایده‌های جدید و جذاب زیادی دارد، اما در رسیدن به این ایده‌ها شکست‌هایی را نیز تجربه کرده است.

هیچ شرکتی سابقه کامل و بی‌نقصی در زمینه عرضه محصول ندارد، اما زمانی که یک شرکت به اندازه گوگل در میان ایده‌های جدید به دنباله سوژه‌های جذاب می‌گردد مطمئناً در این مسیر با شکست‌های حماسی مواجه می‌شود.

به نظر می‌رسد به‌ازای هر محصولی به موفقیت Google Docs، یک محصول شکست خورده نیز مانند Google Buzz وجود دارد. برخی از این محصولات شکست‌خورده برای چندین سال پابرجا مانند، اما برخی دیگر فقط برای چند ماه و حتی چند روز سال‌ها باقی ماندند. در اینجا چند مورد از بزرگ‌ترین شکست محصول در تاریخ شرکت گوگل آورده شده است.

کد خبر 587641

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.