ساختمان‌های ناایمن، بلای جان شهرها/ درمان نفس‌های به شماره افتاده اهواز

پر بازدیدترین اخبار شوراهای اسلامی شهرهای ایران در هفته گذشته را در این بسته خبری بخوانید .

به گزارش خبرنگار ایمنا، «ساختمان‌های ناایمن، بلای جان شهرها»، «پیگیری حقابه اصفهان از طریق مراجع قضائی»، «معرفی شهردار منتخب کرج در عید غدیر خم»، «هزینه صدور پروانه ساخت هتل در اصفهان، نزدیک به صفر»، «هوشمندسازی، اولویت شورای شهر در دوره ششم»، «سامانه AVL با رفع مشکلات در اختیار شهروندان»، «درمان نفس‌های به شماره افتاده اهواز»، «روشن شدن تاریک‌خانه‌های شهرداری»، «ابر پروژه زیرگذر کاشان با ۲۵۰ میلیارد بدهی در ایستگاه پایانی» و «تکمیل تونل خط دو مترو تا اواسط سال آینده» از عناوین اخباری است که هفته گذشته در صدر پر بازدیدهای سرویس پارلمان شهری ایمنا قرار گرفت و در این بسته خبری بازنشر می‌شود.

ساختمان‌های ناایمن، بلای جان شهرها

«ساختمان‌های ناایمن، بلای جان شهرها» از اخباری بود که مخاطبان زیادی را در هفته گذشته به خود جلب کرد و جزو پربازدید پارلمان شهری خبرگزاری ایمنا قرار گرفت.

رعایت مقررات ملی ساختمان، ضوابط شهرسازی، ایمنی، اصول فنی، کنترل ساخت‌وسازها برای ساختمان‌سازی ایمن و توجه به معضلات بافت فرسوده و احیای بافت تاریخی می‌تواند از بروز حوادث ناگوار در شهرها پیشگیری کند، برخورد قانونی با تخلفات ساختمانی نیز امری مهم در جلوگیری از حوادث است.

پیگیری حقابه اصفهان از طریق مراجع قضائی / لزوم تشکیل بنیاد فراگیر برای رفع مشکل زاینده‌رود

مجید نادرالاصلی، رئیس کمیسیون ویژه آب و مناطق کم برخوردار شورای اسلامی شهر اصفهان گفت: لازم است در حوزه آب و مشکلات مربوط به این حوزه بررسی‌های لازم انجام و با تعامل یک نقشه راه مطلوب برای رسیدن به آنچه حق مردم است، ترسیم کنیم. نگاه برخی عناصر کشور به اصفهان، برای ما روشن می‌کند کسی به فکر اینکه مشکل این استان در حوزه محیط زیست و شرب رفع شود، نیست، بنابراین باید خود به فکر رفع مشکلاتمان باشیم.

وی خاطرنشان کرد: مدیریت شهری باید حقوق خود را از دستگاه‌های قضائی پیگیری کند که چرا حقابه اصفهان و محیط زیست از وزارت نیرو تأمین نمی‌شود در این راستا نیز مقرر شد این مهم از طریق مراجع قضائی به صورت جدی پیگیری شود.

شهردار منتخب کرج عید غدیر خم معرفی می‌شود

علی قاسم‌پور، سخنگوی شورای اسلامی شهر کرج گفت: در جلسه هیئت رئیسه شورای اسلامی شهر کرج مصوب شد که شهردار منتخب این کلان‌شهر، در تاریخ بیست‌وششم تیرماه سال جاری معرفی شود.

وی خاطرنشان کرد: بررسی طرح پیشنهادی اعضای شورای اسلامی شهر با موضوع طرح تکمیل و ساماندهی بانک اطلاعات املاک متعلق به شهرداری کرج، بررسی بیستمین صورت‌جلسه کمیسیون شهرسازی و حقوقی و بررسی بیست‌ودومین صورت‌جلسه کمیسیون برنامه و بودجه از عناوین دستورجلسه شصت‌ویکمین جلسه رسمی شورا بود که با حضور اعضای شورای اسلامی شهر بحث، تبادل نظر و تصمیم‌گیری شد.

هزینه صدور پروانه ساخت هتل در اصفهان، نزدیک به صفر شده است

محمد نورصالحی، رئیس شورای اسلامی شهر اصفهان گفت: با اشاره به جزئیات لایحه نحوه محاسبه عوارض صدور پروانه ساختمانی برای هتل‌ها و مهمان‌پذیرها و تخفیف ۹۹ درصدی عوارض هتل‌سازی برای توسعه حوزه گردشگری شهر اصفهان، اظهار کرد: برای کمک به احداث هتل‌ها پیشنهاداتی مطرح و در این راستا لایحه‌ای از سوی شهرداری ارائه شده بود که این لایحه در شورای اسلامی شهر اصفهان مصوب و برای ارسال به هیئت انطباق در اختیار گذاشته شد.

وی تصریح کرد: با اجرای طرح تخفیف عوارض هتل‌سازی نحوه محاسبه عوارض صدور پروانه ساختمانی برای هتل‌ها و مهمان‌پذیرها و تخفیف ۹۹ درصدی به این منظور، هزینه صدور پروانه برای ساخت هتل در اصفهان، نزدیک به صفر شده است.

هوشمندسازی، اولویت شورای شهر در دوره ششم

«هوشمندسازی، اولویت شورای شهر در دوره ششم» یز مورد استقبال بازدیدکنندگان سرویس پارلمان شهری ایمنا قرار گرفت.

علی صالحی، سخنگوی شورای اسلامی شهر اصفهان گفت: برای اینکه بخواهیم به مسئله هوشمندسازی که مقوله گسترده و پیچیده‌ای است و محدود به حوزه فناوری اطلاعات نمی‌شود، نزدیک شویم باید تجارب موفق را به اشتراک بگذاریم.

وی تاکید کرد: یکی از اولویت‌هایی که شورای دوره ششم برای ایجاد عدالت، مدیریت بهره‌ور، کنترل امضاهای طلایی و رانت و ایجاد بسترهای شهر مناسب برای زندگی، دنبال می‌کند مسئله هوشمندسازی است.

سامانه AVL با رفع مشکلات در اختیار شهروندان قرار می‌گیرد

از پرمخاطب‌ترین اخبار ایمنا پارلمان شهری خبرگزاری ایمنا در هفته گذشته «سامانه AVL با رفع مشکلات در اختیار شهروندان» بود.

مصطفی نباتی‌نژاد، رئیس مرکز پژوهش‌های شورای اسلامی شهر اصفهان گفت: ابعاد مختلف تابلوهای نمایشگر (VMS) موجود در بزرگراه‌های شهر اصفهان در حال بررسی است که بخشی از بررسی‌ها در اختیار مدیریت شهری نیست. با توجه به اینکه شهر اداره‌های تصمیم‌گیری مختلفی دارد، دیگر نهادها نیز باید موارد را از ابعاد مختلف بررسی کنند.

وی تاکید کرد: به‌رغم آماده بودن سامانه AVL، اما با توجه به تاکید شهردار، پس از رفع تمام مشکلات، این سامانه در اختیار شهروندان قرار خواهد گرفت. این سامانه در حال حاضر به‌صورت آزمایشی فعال است و به مرور زمان تجاری‌سازی خواهد شد.

درمان نفس‌های به شماره افتاده اهواز چیست؟

«درمان نفس‌های به شماره افتاده اهواز» نظر مخاطبان زیادی را در هفته گذشته به خود جلب کرد و جزو اخبار پربازدید پارلمان شهری خبرگزاری ایمنا قرار گرفت.

گرد و غبار یکی از پدیده‌های مخرب اقلیمی است که سالانه خسارت‌های فراوانی به محیط زیست، ساختمان‌ها و هوای شهرها وارد می‌کند، استان خوزستان نیز از جمله مناطقی است که این پدیده به طور مکرر در آن رخ می‌دهد، همچنین کشور علاوه‌بر داشتن مناطق بیابانی زیاد، در مجاورت کانون‌های اصلی گرد و خاک مانند بیابان‌ها و صحراهای عراق، اردن و عربستان قرار دارد، مشاهدات سال‌های اخیر نشان‌دهنده افزایش وقوع این پدیده در کشور است و با توجه به عواقب این پدیده در سلامت و بهداشت شهروندان، کشاورزی و هوانوردی، مطالعات دقیقی در مورد یافتن مناطق منشأ گرد و غبار، شدت، تکرار و اثرات محیط زیستی این پدیده انجام شده است تا علل اصلی آن مشخص شود...

تاریک‌خانه‌های شهرداری روشن می‌شود

علی صالحی، سخنگوی شورای اسلامی شهر اصفهان در خصوص انقلاب اداری و فعالیت سامانه شفافیت مدیریت شهری اصفهان، اظهار کرد: مسیرهای غیرشفاف و ایجاد امضای طلایی برای افراد باعث می‌شود که شاهد مفاسدی در مجموعه شهرداری باشیم که رفع آن دغدغه مردم است.

وی تصریح کرد: به واسطه انقلاب اداری روند الکترونیکی‌سازی فرایندهای شهرداری اتفاق می‌افتد، در حال حاضر بخش قابل توجهی از این فرایند رخ داده و دخالت عامل انسانی و سلیقه‌ای شهرداری به حداقل رسیده است.

آیا ابرپروژه زیرگذر کاشان با ۲۵۰ میلیارد بدهی به ایستگاه پایانی می‌رسد؟

علی هاشمی‌طاهری، رئیس شورای اسلامی شهر کاشان گفت: ابرپروژه زیرگذر شهید سردار سلیمانی کاشان با مشکلات بسیاری روبه‌رو بود که توسط شهرداری رفع شد و به ایستگاه پایانی نزدیک است.

وی تاکید کرد: ابرپروژه زیرگذر شهید سردار سلیمانی از سال ۱۳۹۸ آغاز شده بود و در زمان مدیریت جدید شهری شتاب گرفت. در حال حاضر این پروژه سنگین رو به اتمام و به ایستگاه پایانی خود نزدیک شده است، اما بدهی ۲۵۰ میلیارد تومانی شرکت ریسندگی کاشان به تأمین اجتماعی سنگ بزرگی است که مانع از بهره‌برداری این پروژه مهم خواهد بود.

تکمیل تونل خط ۲ مترو تا اواسط سال آینده / تخصیص ۲۰۰ میلیارد تومان برای بازگشایی گلوگاه‌ها

«تکمیل تونل خط دو مترو تا اواسط سال آینده» نظر مخاطبان زیادی را در هفته گذشته به خود جلب کرد و جزو اخبار پربازدید پارلمان شهری خبرگزاری ایمنا قرار گرفت.

عباس حاج‌رسولی‌ها، رئیس کمیسیون اقتصادی، حقوقی و گردشگری شورای اسلامی شهر اصفهان گفت: تکمیل طرح‌های نیمه‌تمام در شهر مانند پروژه قطار شهری یکی از اولویت‌های اصلی شورای ششم محسوب می‌شود. پیش‌بینی می‌شود تا اواسط سال آینده تونل خط دوم مترو و ایستگاه‌های آن آماده شود و وارد مرحله نازک‌کاری و تجهیز این خط شویم.

وی با بیان اینکه برای اتمام خط یک و دو قطار شهری به ۵۰ هزار میلیارد تومان اعتبار نیاز است، خاطرنشان کرد: شورای اسلامی شهر اصفهان طی چهار سال با بهره‌مندی از کمک‌های دولتی که بیشتر به صورت وام است، پروژه قطار شهری را دنبال می‌کند؛ سهم دولت و شهرداری هر کدام در تأمین اعتبارات ۵۰ درصد است.

کد خبر 586711

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.