آیا با نکات خرید انگشتر طلا آشنا هستید؟

قیمت انگشتر طلا بستگی به انتخاب شما، اجرت، عیار و قیمت روز طلا دارد.

در این نوشتار به نکاتی خواهیم پرداخت که شاید تا به حال در هنگام خرید انگشتر طلا به آنها توجه نداشتید؛ با ما تا انتهای این مقاله همراه باشید.

منظور از عیار طلا چیست؟

قبل از هر چیزی بهتر است به بررسی عیار طلا بپردازیم. عیار هر انگشتر طلا یا هر طلای دیگر می‌تواند متفاوت باشد. عیار طلا عددی است که نشان می‌دهد از مجموع ۲۴ عیار، چه تعداد طلای خالص در انگشتر یا هر اکسسوری طلای دیگری به کار رفته است. برای مثال یک حلقه طلای ۱۰ عیار حدود ۴۲ درصد طلا دارد (۱۰ تقسیم بر ۲۴) و باقی بخش‌های این حلقه از سایر فلزات مانند نقره، نیکل، روی و … تشکیل شده است.

اما چرا در ساخت انگشتر طلا و … از سایر فلزات هم استفاده می‌شود؟ دلیل این کار این است که طلای ۲۴ عیار به قدری نرم است که امکان شکل دهی آن وجود ندارد؛ به همین دلیل طلا را با سایر فلزات مانند نقره ترکیب می‌کنند که قابلیت شکل دهی داشته باشد و استحکام کافی داشته باشد.

نکات مهم خرید انگشتر طلا

اگر در هنگام انتخاب و خرید انگشتر طلا به این نکات توجه داشته باشید قطعاً بهترین انتخاب را خواهید داشت:

به مدل انگشتتان توجه کنید

اولین نکته بسیار مهم که در هنگام انتخاب انگشتر باید به آن توجه داشته باشید؛ بررسی مدل انگشت است. برای مثال اگر انگشتان دست شما بلند و کشیده هستند باید به سراغ انگشترهای ظریف با نگین‌های کوچک باشید، در مقابل برای انگشتان عریض و توپر انگشترهایی با نگین‌های بزرگ و مستطیلی مناسب است. همچنین اگر انگشتانتان کوتاه است انگشترهایی با نگین‌های لوزی یا طرح اشکی مناسب‌ترین انتخاب هستند.

آیا با نکات خرید انگشتر طلا آشنا هستید؟

به سایز انگشت خود توجه کنید

در صورتی که سایز انگشتر طلا کوچک باشد منجر به تورم و فشار زیاد به انگشت می‌شود و انگشترهای با سایز بزرگ هم ممکن است هر لحظه از انگشت شما بیفتد و گم شود؛ بنابراین در انتخاب انگشتر طلا به سایز انگشت خود توجه داشته باشید.

داخل انگشتر را هم بررسی کنید

اصولاً اکثر خریداران در هنگام خرید انگشتر طلا به این مورد توجه نمی‌کنند. در انتخاب انگشتر طلا حتماً توجه داشته باشید که انگشتر یک تکه باشد و از داخل دارای ناهمواری نباشد تا در هنگام استفاده از آن احساس ناراحتی نداشته باشید.

چه نوع پایه انگشتری را می‌پسندید؟

پایه انگشتر قسمتی است که نگین روی آن قرار می‌گیرد. این پایه ممکن است خوشه‌ای، دیواره دار، کانالی و … باشد و شما باید متناسب با سلیقه خود یکی از آنها را انتخاب کنید.

به رنگ انگشتر توجه داشته باشید

در انتخاب رنگ انگشتر علاوه بر در نظر گرفتن سلیقه به رنگ پوست و نوع لباسی که می‌پوشید هم دقت کنید. برای مثال انگشتر طلای سفید برای افراد سفید پوست، انگشتر طلای زرد برای افراد برنز و انگشتر رزگلد هم برای افراد گندمگون مناسب است.

معرفی انواع انگشتر طلای زنانه

انواع انگشتر طلای زنانه به دو دسته نگین دار و بدون نگین تقسیم می‌شوند که در هنگام خرید انگشتر طلای زنانه باید به آن توجه داشته باشید.

انگشتر طلا نگین دار

اگر علاقه به انگشترهای کار شده دارید، اگر قصد خرید انگشتر طلا برای مجالس مهم و تجملاتی را دارید؛ انگشتر طلا نگین دار بهترین گزینه برای شما است.

آیا با نکات خرید انگشتر طلا آشنا هستید؟

توجه: قیمت انگشترهای طلای نگین دار به نسبت نوع بدون نگین بیشتر خواهند بود؛ چرا که روی اکثر آنها از نگین‌ها و سنگ‌های قیمتی مانند الماس، آمیتیس، یاقوت و … استفاده شده است.

انگشتر طلا بدون نگین

انگشتر طلا بدون نگین جزء انگشترهای ساده‌تر و کم کار تر است که برای استفاده روزمره مناسب هستند و البته قیمت مناسب‌تری هم دارند.

قیمت انگشتر طلا

قیمت انگشتر طلا کاملاً بستگی به انتخاب شما دارد؛ برای مثال اگر انگشتر طلای دست دوم بخرید چون بدون اجرت است، قطعاً قیمت کمتری خواهد داشت. اگر انگشترهای ساده و بدون نگین انتخاب کنید قطعاً هزینه کمتری را برای خرید انگشتر طلا پرداخت خواهید کرد.

خرید اینترنتی انگشتر طلا

برای خرید انگشتر طلا بهتر است به صورت حضوری به گالری‌های طلا مراجعه کنید اما چنانچه به هر دلیلی قصد خرید اینترنتی انگشتر طلا را دارید به دنبال یک وب سایت معتبر در این زمینه باشید.

ما به شما گالری طلای آزادی را پیشنهاد می‌کنیم که بیش از سه دهه سابقه در زمینه تولید و فروش انواع اکسسوری های طلا را دارد؛ همچنین گالری طلای آزادی آماده ساخت انگشترهای سفارشی نیز می‌باشد.

کمتر فروشگاه اینترنتی طلا پیدا می‌شود که ضمانت تعویض و مرجوع کردن را برای محصولات خود در نظر می‌گیرد که البته گالری طلای آزادی این مزیت را دارد و این امکان را در صورت وجود نقص، کوچک بودن سایز انگشتر و … برای مشتریان خود را در نظر گرفته است.

خرید اینترنتی از گالری طلای آزادی به سه روش امکان پذیر است:

· خرید از سایت طلای آزادی

· سفارش از طریق واتس اپ

· سفارش از طریق دایرکت مسیج اینستاگرام

لازم به ذکر است که از گالری طلای آزادی امکان خرید حضوری طلا هم وجود دارد و فروشگاه این مجموعه در مرکز تجاری اپال تهران دایر است.

کد خبر 586505

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.