طرح رتبه بندی معلمان از ۳۱ شهریورماه اجرایی می‌شود

وزیر آموزش‌وپرورش زمان آغاز اجرای طرح رتبه‌بندی معلمان را سی‌ویکم شهریورماه سال جاری اعلام کرد.

به گزارش ایمنا، یوسف نوری در حاشیه جلسه امروز (چهارشنبه) هیئت دولت، با اشاره به رتبه‌بندی معلمان، اظهار کرد: لایحه‌ای که دولت قبلی اعلام کرده بود، بسیار ضعیف بود و متأسفانه در طول ۱۰ سال اقدامی روی آن انجام نشده بود و چون یکی از شعارهای انتخاباتی رئیس‌جمهوری بود، این موضوع در دولت سیزدهم پیگیری و با آن موافقت شد.

وی افزود: این امر یکی از دستاوردهای بزرگ آموزش و پرورش است؛ چراکه ارتقای نظام تعلیم و تربیت، ارتقای صلاحیت‌های حرفه‌ای و تخصصی و عمومی معلمان را دربردارد؛ همچنین عدالت در پرداخت برای معلمان را تأمین می‌کند.

وزیر آموزش و پرورش تاکید کرد: این لایحه علاوه بر این موارد، برکات دیگری هم دارد؛ درواقع رقابتی که بین معلمان در زمینه احراز رتبه‌ها اتفاق می‌افتد، مشروع و بسیار خوب است. شاید یکی از علل اجرانشدنِ سند تحول بنیادین، تصویب‌نشدنِ قانون رتبه‌بندی معلمان بوده است که از ناحیه دولت‌ها حمایت نمی‌شد.

وی تصریح کرد: دولت جدید به دنبال اجرایی کردن این مسئله است و رئیس‌جمهوری نیز بر اجرای آن تاکید ویژه‌ای دارد. با همکاری سازمان برنامه و بودجه و امور استخدامی، نشستی خواهیم داشت و برای مرحله بعدی اجرا به استان‌ها ارسال می‌شود.

نوری افزود: کمیته‌های لازم یا هیئت‌های ممیزی براساس قانون شکل گرفته و رتبه‌بندی، باید وارد مرحله اجرای اصلی در درون آموزش و پرورش شود؛ شروع آن هم از سی‌ویکم شهریورماه سال جاری است.

وی در پاسخ به این پرسش که مدارس کانکسی چه زمان جمع‌آوری می‌شود، اظهار کرد: مدارس کانکسی بالای ۱۰ نفر را اعلام کرده‌ایم تا اعتبار برای آن‌ها در نظر گرفته شود. اعتبار خوبی را هم ما و خیران، همچنین ستاد اجرایی فرمان امام (ره) برای این کار در نظر گرفته‌اند. این اعتبار در طول دو سال و برای مناطق صعب‌العبور حداکثر سه سال و حدود شش هزار میلیارد تومان در نظر گرفته شده و ما یک‌سوم این اعتبار را تأمین کرده‌ایم و کارهای آن در حال انجام است.

وزیر آموزش و پرورش در زمینه اقدامات لازم برای تأمین لوازم گرمایشی برای فصول آینده در مدارس، اظهار کرد: تقریباً می‌توان گفت اقدامات خوبی انجام شده و اعتبارات سرمایشی و گرمایشی، ردیفی را در بودجه وزارتخانه پیدا کرد و الان هم ما این اقدامات را انجام می‌دهیم و وضعیت بهتر شده است. برای امر سرمایشی، هنوز در تأمین تجهیزات سرمایشی مشکل داریم؛ چراکه هم از نظر اقلیمی هوا گرم شده و هم تجهیزاتی که داشتیم، فرسوده شده است و هم اعتبارات، پاسخ‌گوی خرید وسایل سردکننده نو به آن صورت نیست؛ تلاش ما بر این است که تأمین لازم را انجام دهیم اما درمجموع در زمینه تجهیزات، وضعیت ما مطلوب است.

منبع: ایسنا

کد خبر 586440

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.