هدف ما، ارتقای حس تعلق شهروندان به شهر است

رئیس کمیسیون هوشمندسازی و حمل‌ونقل شورای اسلامی شهر اصفهان گفت: شعار «اصفهان من شهر زندگی» یکی از شعارهای مطرح در این دوره فعالیت مدیریت شهری است و تمام اعضای شورای ششم شهر تلاش می‌کنند خدمات به‌روزتر و جدیدتری را برای شهروندان فراهم کنند تا حس تعلق آنها به شهر اصفهان بیشتر شود.

محمدرضا فلاح در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا، با اشاره به روند تحقق شعار «اصفهان من شهر زندگی» در طول یک سال فعالیت شورای ششم شهر اصفهان، اظهار کرد: اگر شهروندان حس تعلق به شهر و مدیریت شهری داشته باشند و خود را از یک خانواده بدانند، مدیریت شهری نیز در انجام عملکردها موفق می‌شود؛ رسانه‌ها می‌توانند این حس تعلق را برای شهروندان ایجاد کنند و خدمات را به شکل آنلاین به آنها ارائه دهند.

وی با بیان اینکه مردم در بسیاری از مکان‌ها خدمات را می‌پذیرند و این اتفاق به دلیل تلاش رسانه‌ها بوده است، اگر رسانه‌ها وارد دل محلات و کانون‌های فرهنگی و مساجد شوند، می‌توانند مشکلات آنها را از نزدیک بازبینی کنند و پیگیر مطالبات مردم شوند.

رئیس کمیسیون هوشمندسازی و حمل‌ونقل شورای اسلامی شهر اصفهان تصریح کرد: در حال حاضر شهرداری اصفهان اقدامات متعددی در حوزه فرهنگی، خدماتی و عمرانی به شهروندان ارائه می‌دهد، از جمله این موارد می‌توان به «اصفهان کارت» اشاره کرد که بین مردم توزیع شده است و خدمات نوینی را به شهروندان ارائه می‌دهد.

وی خاطرنشان کرد: انجام کارها باید به شکل آنلاین، الکترونیکی و مطابق با روش‌های روز باشد، هر شهروندی می‌تواند ایده و نظر خود را ارائه دهد، قطعاً کار جدید و به‌روز می‌تواند باعث رشد و ارتقای شهروندان شود.

فلاح با تاکید بر اینکه شعار «اصفهان من شهر زندگی» یکی از شعارهای مطرح در فعالیت این دوره شورای اسلامی شهر اصفهان است، گفت: تمام اعضای شورای ششم شهر تلاش می‌کنند تا روند خدمات مفیدی که در دوره‌های قبل به شهروندان ارائه شده را ادامه دهند و خدمات به‌روزتر و جدیدتری را برای شهروندان فراهم کنند تا حس تعلق آنها به شهر اصفهان بیشتر شود.

باید تلاش کنیم سرمایه‌ها، شهروندان و نخبه‌ها از اصفهان گریزان نشوند

وی تصریح کرد: لازم است تلاش کنیم تا سرمایه‌ها، شهروندان و نخبه‌ها از اصفهان گریزان نشوند، باید تلاش شود تا با فراهم شدن خدمات برای شهر اصفهان و تألیف پروژه‌ها و اجرای آن محیط مناسبی برای زندگی شهروندان مهیا شود تا در تمام حوزه‌ها حس تعلق شهروندان به اصفهان بیشتر شود.

رئیس کمیسیون هوشمندسازی و حمل‌ونقل شورای اسلامی شهر اصفهان گفت: در حال حاضر در شهر اصفهان این حس تعلق در بسیاری از شهروندان وجود دارد، اصفهان پایتخت فرهنگ و تمدن ایران اسلامی و دارای زیبایی‌های بی‌نظیری است و تلاش برای افزودن این زیبایی‌ها در شهر باید در اولویت قرار گیرد.

وی با بیان اینکه در دوره فعالیت مدیریت شهری جدید تحقق شعار «اصفهان من شهر زندگی» مد نظر بوده است، اضافه کرد: لازم است مدیریت شهری و شهروندان به شهر حس تعلق بیشتری داشته باشند، لذا باید ارائه خدمات بیشتر، ایجاد آسایش، آرامش و رفاه حال شهروندان در اولویت باشد و تلاش شود که نخبه‌های شهرهای دیگر نیز جذب شهرمان شوند.

فلاح با بیان اینکه باید در شهر اصفهان حرکت‌های نوینی وجود داشته باشد، خاطرنشان کرد: فعال بودن شرکت‌های دانش‌بنیان و پیشتاز بودن اصفهان در بخش هوش مصنوعی باعث می‌شود نخبه‌های شهرهای دیگر به شهر اصفهان مهاجرت کنند و بتوانند در این زمینه فعالیت داشته باشند، ضروری است اصفهان به سمت جذب نیروهای نخبه حرکت کند.

کد خبر 586421

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.