ورزش کردن در محیط‌های کم اکسیژن چه اثری دارد؟

نتایج بررسی‌های انجام شده نشان می‌دهد که ورزش کردن در محیط‌های کم اکسیژن بر عملکرد شناختی مغز تاثیر می‌گذارد.

به گزارش سرویس ترجمه ایمنا، گروهی از محققان به منظور بررسی اثرات منفی ورزش کردن در محیط‌های کم اکسیژن مطالعه جدیدی انجام دادند. آن‌ها برای نیل بدین هدف، اثرات شرایط کم اکسیژنی که در آن سطح اکسیژن خون کاهش پیدا می‌کند را با شرایطی که در آن سطح اکسیژن خون در طول ورزش ثابت می‌ماند، مقایسه کردند. با انجام این کار، میزان کم اکسیژن را به عنوان عاملی برای کاهش فعالیت عصبی و کاهش عملکرد شناختی تشخیص دادند.

در این مطالعه، عملکرد شناختی افراد با استفاده از تداخل استروپ که تفاوت در زمان تکمیل بین آزمایش‌های خنثی و ناسازگار است، ارزیابی شد. نتایج بررسی‌های انجام شده نشان می‌دهد که ورزش کردن در محیط‌های کم اکسیژن عملکرد شناختی مغز افراد را دچار اختلال می‌کند.

این پژوهش نشان می‌دهد که تأمین اکسیژن برای حفظ عملکرد شناختی در طول ورزش در محیط‌های کم اکسیژن مهم است. بنابراین زمانی که فعالیت‌های فیزیکی در محیط‌های کم اکسیژن انجام می‌شود باید اثرات خستگی شناختی در نظر گرفته شود. هنگامی که فعالیت‌های دشوار فیزیکی در ارتفاع بالا یا دیگر محیط‌های کم اکسیژن انجام می‌شود، هماهنگی و تصمیم‌گیری به موقع مهم است. در بعضی موارد مانند کوهنوردی، این قابلیت‌ها تفاوت بین مرگ و زندگی است.

کد خبر 586288

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.