همه چیز درباره تله کابین و پیست اسکی توچال

تفریحات برفی و زمستانی در کشور ما با توجه به آب‌وهوای گرم و خشکش، چندان زیاد نیستند. بااین‌حال، توچال یک مرکز تفریحی با استانداردهای بین‌المللی است که همه‌ساله به مدت شش الی هشت ماه و بسته به شدت بارش‌ها پذیرای بسیاری از افراد است.

توچال، قله‌ای در شمال تهران از سلسله کوه‌های البرز با ارتفاع ۳۹۶۲ متر است. دامنه جنوبی این منطقه مشرف به تهرانو پهن است که برف‌گیر بودنش آن را به یک مرکز ایده‌آل برای تفریحات زمستانی تبدیل کرده‌اند.

تفریحات توچال بسیار متعدد هستند؛ اما تله‌کابین و پیست اسکی اصلی‌ترین و مهم‌ترین آن‌ها به شمار می‌شود. پیش از رفتن به توچال خوب است که در مورد امکانات و تجربه‌ای که به دست خواهید آورد، پیش‌زمینه داشته باشید. در این مقاله، تله‌کابین و پیست اسکی توچال را به‌طور مفصل شرح می‌دهیم. با ما همراه باشید و پیش از رفتن به توچال خود را برای مهم‌ترین و هیجان‌انگیزترین تفریحات آن آماده کنید.

تله کابین توچال

از معروف‌ترین جاذبه‌های توریستی تهران و تله کابین توچال است. این تله‌کابین، شامل سه خط اصلی، هفت ایستگاه، یک تله‌اسکی و سه خطر تله‌سیژ است. ایستگاه‌های این تله‌کابین به ترتیب در ارتفاع‌های زیر واقع شده‌اند:

· ایستگاه یک: ۱۹۰۰ متر

· ایستگاه دو و سه: ۲۴۸۰ متر

· ایستگاه پنج و شش: ۲۹۱۰ متر

· ایستگاه هفت: ۳۶۸۰ متر

به‌این‌ترتیب با رسیدن به ایستگاه هفت تله کابین توچال تنها ۲۵۰ متر با قله توچال، فاصله خواهید داشت. طول ۷۵۰۰ متری این تله‌کابین یکی از طولانی‌ترین‌ها در نوع خود در دنیا به‌حساب می‌آید. لازم به ذکر است که علاوه بر طی کل مسیر، می‌توان بین ایستگاه‌ها نیز تردد داشت. در این صورت، هزینه استفاده از تله‌کابین با توجه به مسیر طی شده محاسبه می‌شود.

خط تله‌سیژ نیز مانند تله‌کابین برای انتقال افراد استفاده می‌کند با این تفاوت که به‌جای نشستن در یک اتاقک بسته، انتقال هوایی شما در هوای آزاد و تنها با نشستن روی یک نیمکت و چندین حفاظ فلزی انجام می‌شود. جالب است بدانید که کار ساخت تله‌کابین توچال در سال ۱۳۵۷ و پس از چهار سال با همکاری شرکت باتمانقلیچ از ایران و شرکت‌های دویل مایر و پوما از آلمان پایان یافته است.

چرا تله کابین توچال

ایستگاه اول تله‌کابین توچال درواقع، انتهای جاده سلامتی و همان بام تهران است. از همین ارتفاع نیز می‌توانید به‌خوبی نمایی زیبا از شهر تهران به خصوص در هنگام شب داشته باشید. در این منطقه، کافه‌های زیبا با محیط آرامش‌بخش فراهم شده‌اند. در این ایستگاه می‌توانید با استفاده از تله‌سیژ به چشمه زیبای توچال نیز سفر کنید. در طول مسیر خود بر فراز منطقه توچال که رفت‌وبرگشت آن هشتاد دقیقه به طول می‌انجامد با منظره‌ای بی‌نظیر از کوه‌های برفی و طبیعت اطراف تهران مواجه می‌شوید.

همچنین با پیاده شدن در هر ایستگاه، هوایی خالص و تمیز را استشمام خواهید کرد و می‌توانید از تفریحات مخصوص همان ایستگاه استفاده کنید. به‌عنوان‌مثال، ایستگاه‌های دو و پنج، شامل رستوران‌های متعدد، ایستگاه هفت شامل پیست اسکی مجهز و زیبا و هتل توچال است. این ایستگاه، همچنین مجهز به پیست اسنوموبیل یکی از هیجان‌انگیزترین تفریحات برفی دنیاست که بانوان نیز امکان استفاده از آن را دارند.

به‌منظور خرید بلیط تله‌کابین توچال می‌توانید با استفاده از کدهای تخفیفی که وب‌سایت‌هایی مانند تخفیفان ارائه می‌دهند، هزینه‌های خود را کاهش دهید.

همه چیز درباره تله کابین و پیست اسکی توچال

پیست اسکی توچال

شاید بتوان گفت که اصلی‌ترین و شناخته‌شده‌ترین تفریح مرکز توچال، پیست اسکی آن باشد. یکی از مزایای اصلی این پیست برای ساکنین شهر تهران، نزدیکی آن به شهر است. همان‌طور که قبلاً هم گفتیم، پیست اسکی توچال در ایستگاه هفتم تله‌کابین این مرکز در ارتفاع نزدیک به ۳۵۰۰ متری از سطح دریا قرار دارد. طول این پیست نیز ۱۲۰۰ متر و ارتفاع آن ۳۰۰ متر است. بنابراین در نقطه انتهایی این پیست، بسیار نزدیک به قله خواهید بود.

جالب است بدانید که پیست اسکی توچال، یکی از پیست‌های معروف و محبوب دنیا برای اسکی‌بازان نیمه‌حرفه‌ای است. دلیل اصلی این موضوع، شیب ملایم آن است که آن را برای تمرین و اسکی نیمه‌حرفه‌ای ایده‌آل کرده است. بهترین فصل استفاده از پیست اسکی توچال، اردیبهشت و فروردین هر سال است.

چرا پیست اسکی توچال

همان‌طور که گفتیم، پیست توچال با شیب ملایم و طول نسبتاً زیاد خود یکی از بهترین پیست‌های اسکی برای یک تجربه آرامش‌بخش و بدون نیاز به تجربه اسکی حرفه‌ای است. حتی اگر تاکنون دست به لوازم اسکی نیز نزده باشید می‌توانید از تجارب مربیان مجرب حاضر در این مجموعه استفاده کرده و به‌راحتی و با استفاده از تجهیزات عالی آن اسکی کنید.

تجربه یک ورزش مفرح با امنیت بالا در کنار خانواده و تنفس در هوایی پاک در ارتفاع ۳۵۰۰ متری از سطح دریا می‌تواند بسیار منحصربه‌فرد باشد. چشم‌انداز بسیار زیبا، امکان استفاده از تله‌سیژ برای رفت‌وآمد به ایستگاه پنج، تله‌اسکی و امکان استفاده از دو رستوران باکیفیت و حتی اقامت در هتل سه ستاره توچال از دیگر تجربیاتی است که امکان استفاده از آن‌ها را در پیست اسکی توچال دارید. هتل توچال، همواره محل اقامت ورزشکاران ایرانی و بین‌المللی است. این هتل، حدود ۲۰ سال قدمت داشته و ۲۷ اتاق دارد.

لازم به ذکر است که در محل پیست اسکی توچال، یک تیم حرفه‌ای برای رسیدگی به افرادی که دچار جراحات و آسیب‌دیدگی می‌شوند، حضور دارند. همچنین، می‌توانید با ثبت‌نام در کلاس‌های اسکی این پیست با برنامه مشخص‌شده به پیست مراجعه کرده و آموزش خود را زیر نظر بهترین مربیان ایران و با بهترین تجهیزات کامل کنید.

همه چیز درباره تله کابین و پیست اسکی توچال

تهیه بلیط تله کابین و پیست اسکی با تخفیف

ورزش‌های زمستانی مانند اسکی، هزینه نسبتاً زیادی دارند که بیشترین آن‌ها مربوط به اجاره تجهیزات است. همچنین، قیمت تله‌کابین توچال نیز در روزهای شلوغ سال افزایش قابل‌توجهی می‌یابد. به‌ویژه اگر به همراه فرزندان و خانواده‌تان قصد استفاده از این مراکز را داشته باشید، هزینه‌های شما بیشتر نیز خواهند شد.

در این راستا، استفاده از کدهای تخفیف انواع تفریحات توچال ازجمله تله‌کابین و پیست اسکی، می‌تواند به مقدار قابل‌توجهی هزینه‌های شما را کاهش دهد. وب‌سایت تخفیفان، یکی از اصلی‌ترین مراجع ارائه‌دهنده این کدهاست. با ورود به صفحه توچال در این وب‌سایت، تفریح موردنظر خود را انتخاب کرده و با کلیک روی گزینه خرید و تعیین تعداد، بلیط‌های موردنظر خود را با تخفیف خریداری کنید.

کد خبر 586217

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.