۱۳ تیر ۱۴۰۱ - ۲۰:۴۵
لزوم توسعه فناوری در صنایع

مدیرعامل شرکت مگفا گفت: در این سال‌ها ایده‌های زیادی تبدیل به فناوری شده‌ است، اما زمان آن رسیده تا این فناوری به تولید و صنعت برسد. نمی‌توان از شرکت‌های دانش بنیان انتظار داشت که به تنهایی اقدام به اخذ پروژه از صنایع بزرگ کشور کنند.

به گزارش خبرنگار ایمنا، حسین مهویدی امروز _دوشنبه سیزدهم تیرماه_ در نشستی با عنوان تجهیزات زیرساخت و مخابرات اظهار کرد: بهترین مکان برای نوسازی مبتنی هوشمند سازی، شهرک‌های صنعتی است؛ در حال تعامل و تعریف موضوعات جدید با این سازمان شهرک‌های صنعتی هستیم تا پایلوت‌های هوشمندسازی را ابتدا در شهرک‌های صنعتی و در مرحله دوم در واحدهای تولیدی ایجاد کنیم.

وی افزود: هوشمندسازی صنایع تا حدودی مقفول مانده است؛ موارد غیرضروری، از دید واحدهای صنعتی و تولیدی فانتزی محسوب می‌شود و با مقایسه وضعیت خود با کارخانجات جهانی و فاصله زیاد با این شرکت‌ها از هوشمندسازی خود عقب نشینی می‌کند. هوشمندسازی به این معنی نیست که کارخانه را از وضعیت فعلی به وضعیت سطح اول دنیا برسانیم. در پروژه‌های هوشمندسازی فاز به فاز و برحسب اولویت و وضعیت کارخانه انجام می‌شود. براساس راهکارهای هوشمندسازی در کمترین زمان و هزینه و با بهترین کیفیت در واحد صنعتی بهبود ایجاد خواهد شد.

مدیرعامل شرکت مگفا گفت: در شهر هوشمند پروژهای زیادی قابل تعریف است، اما همه این موارد باتوجه به نیاز، امکانات و بودجه کارفرما قابل انجام است.

مهویدی در خصوص تعامالات مگفا با شرکت‌های دولتی اظهار کرد: تعاملات زیادی با سازمان شهرک‌های صنعتی داشته ایم. در کنار آن به سمت صنایع مادر حرکت کرده‌ایم. کارخانجاتی مانند مس، آلومینیوم و فولاد به لحاظ درآمدزایی و تولیدی خود، جزو شرکت‌های ثروتمند محسوب می‌شوند. باتوجه به اینکه زیرساخت صنعتی و سنتی داشتند، امکان بهبود با تعریف پروژه‌های هوشمند سازی بسیار زیاد است؛ با تعریف پروژه مفید و مناسب می‌توان دستاوردهای زیادی حاصل کرد.

وی ادامه داد: وظیفه ما رهبری برای شرکت‌های دانش بنیان است. به عبارتی از طرفی با کارخانجات صنعتی بزرگ مگاپروژه تعریف کنیم و از طرفی این پروژه‌ها را به شرکت‌های دانش بنیان برون سپاری کنیم؛ در این راستا با ۴۰ شرکت دانش بنیان تفاهم‌نامه همکاری امضا کردیم.

مدیرعامل مگفا تصریح کرد: مطابق با فرمایشات رهبر معظم انقلاب، امسال "سال تولید، دانش‌بنیان و اشتغال‌آفرین" است. طی سال‌های اخیر ایده‌های زیادی تبدیل به فناوری شده‌اند، اما زمان آن رسیده تا این فناوری به تولید و صنعت برسد. نمی‌توان از شرکت‌های دانش بنیان انتظار داشت که به تنهایی اقدام به اخذ پروژه از صنایع بزرگ کشور کنند و برای اینکار تعدادی از این شرکت‌ها باید با همکاری هم اقدام به اخذ پروژه از صنایع مختلف کشور کنند.

مهویدی گفت: تاکنون با پنج کلانشهر و دو منطقه آزاد قرارداد منعقد کرده‌ایم. بعضی از قراردادها به مرحله تعریف راهکار رسیده است و با برخی دیگر در حال مذاکره برای رسیدن به قرارداد هستیم.

وی در خصوص ارتباط میان هوشمندسازی و صادرات یا حمل و نقل هوشمند اظهار کرد: از ابتدای سال ۱۴۰۱ فعالیت‌های زیادی در شرکت مگفا صورت گرفته است. باید به دنبال پروژه‌هایی باشیم که امکان سرمایه گذاری داشته باشند تا بتوان با استفاده این سرمایه گذاری به تجهیز زیرساخت‌ها بپردازیم و با استفاده از راهکارهایی مانند تعیین تعرفه به درآمدزایی برسیم. اولویت اصلی ما موضوعات مرتبط با صنایع هوشمند و سامانه‌های مرتبط با دولت الکترونیک است.

کد خبر 586040

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.