ضرورت پاسخ‌ به نامه شورا برای خرید صنایع‌دستی/ نبود امکانات درمانی در سردشت

ضرورت ارائه پاسخ‌ نامه شورا در خصوص طرح خرید صنایع‌دستی، لزوم بررسی موضوع حیاتی و امنیتی آب در مقیاس سران قوا، سرمایه‌گذاری راه عبور از مشکلات اهواز، فعال‌سازی زیرساخت‌های فناوری در شهرداری تهران، حرکت مشهد به سمت دیپلماسی شهری و نبود امکانات درمانی در شهر سردشت را در این بسته خبری پارلمان بخوانید.

به گزارش خبرنگار ایمنا، ضرورت ارائه پاسخ‌نامه شورا در خصوص طرح خرید صنایع دستی لزوم بررسی موضوع حیاتی و امنیتی آب در مقیاس سران قوا، سرمایه‌گذاری راه عبور از مشکلات در اهواز، ساماندهی و رفع نازیبایی‌های میدان تاریخی امام (ره) در دستور کار، ضرورت فعال‌سازی زیرساخت‌های فناوری در شهرداری تهران، اهمیت حرکت مشهد به سمت دیپلماسی شهری، عملیاتی شدن تأکیدات بودجه در زمان خود، نبود امکانات درمانی در شهر سردشت و ایجاد سامانه یکپارچه‌سازی اسناد در مدیریت شهری شیراز در این بسته خبری پارلمان مرور می‌کنیم.

موضوع حیاتی و امنیتی آب در مقیاس سران قوا بررسی شود

محمد نورصالحی رئیس شورای اسلامی شهر اصفهان گفت: در جریان سفر رئیس جمهور به اصفهان تأکیدات و اخبار مثبتی مبنی بر اینکه موضوع زاینده رود برای دولت بسیار اهمیت دارد، از قول آیت‌الله رئیسی به اطلاع مردم رسید.

وی تاکید کرد: مسئله پیچیده، مهم، حیاتی و امنیتی مانند آب باید در مقیاس سران قوا مورد بررسی قرار گیرد، در این راستا باید از ورود افراد ناآگاه و بی‌اطلاع به موضوع و کشاندن آن به میان احساسات مردم خودداری شود.

راه عبور از مشکلات در اهواز سرمایه‌گذاری است

سیاوش محمودی، رئیس شورای اسلامی شهر اهواز گفت: از ابتدایی دوره ششم شورای شهر مقرر شد در اهواز پروژه جدیدی تعریف نشود، با توجه به زیاد بودن پروژه‌های ناتمام، اولویت خود را تکمیل این پروژه‌ها قرار داده‌ایم، بدین صورت که برنامه‌ریزی لازم جهت تکمیل ۶۰ پروژه در طرح هر هفته چند افتتاح انجام شد.

وی خاطرنشان کرد: با توجه به ظرفیت اهواز، راه عبور از مشکلات در سرمایه‌گذاری است، در این خصوص شهرداری و شورای اسلامی شهر به تنهایی نمی‌توانند ورود کنند، بلکه مجموعه حاکمیت باید تلاش کند تا با رفع موانع موجود، سرمایه گذاری در شهر اهواز نهادینه شود.

ساماندهی و رفع نازیبایی‌های میدان تاریخی امام (ره) در دستور کار است

رسول میرباقری، رئیس کمیسیون عمران، معماری و شهرسازی شورای اسلامی شهر اصفهان گفت: با اشاره به تاریخچه ساخت میدان نقش‌جهان به شکل امروزی، اظهار کرد: ممکن نیست امروز فردی به اصفهان بیاید و به میدان امام (ره) نرود. ورودی‌های میدان برای مردم مشکلاتی ایجاد کرده است و در بازدیدی که به‌تازگی از این مکان داشتیم شهروندانی مسائلی را مطرح کردند.

وی تاکید کرد: ورودی‌های میدان امام (ره) برای مردم مشکلاتی ایجاد کرده است، در این راستا اصلاح نازیبایی‌ها و ساماندهی مسیر تردد ورودی‌های میدان در دستور کار قرار دارد.

ضرورت فعال‌سازی زیرساخت‌های فناوری در شهرداری تهران

زهرا شمس‌احسان، رئیس کمیته اجتماعی شورای اسلامی شهر تهران گفت: بیش از یک ماه از حمله سایبری به زیرساخت‌های فناوری اطلاعات و ارتباطات مدیریت شهری که با هدف ایجاد مشکل و نارضایتی بین شهروندان انجام شد، می‌گذرد و در این مدت همکاران پرتلاش در سازمان فاوا نهایت همت خود را به کار گرفتند و بخش قابل توجهی از سرویس‌های خدمات‌رسان شهرداری تهران فعال شد.

وی تاکید کرد: از شهردار تهران تقاضا می‌کنم هرچه سریع‌تر دستورات لازم جهت فعال‌سازی تمام زیرساخت‌های فناوری اطلاعات شهرداری تهران را صادر کند.

پاسخ‌نامه شورا در خصوص طرح خرید صنایع دستی ارائه شود

ابوالفضل قربانی، نایب‌رئیس شورای اسلامی شهر اصفهان درباره طرح خرید صنایع دستی توسط مدیریت شهری، اظهار کرد: درخواست اعضای شورای اسلامی شهر این است که مشخص شود بر اساس این طرح، اولاً چه مقدار از آثار خریداری و چه مقدار هزینه شده است و دوم اینکه این آثار اکنون کجا است و در چه مکانی نگهداری می‌شود.

وی ادامه داد: شهرداری این موضوع را پیگیری کند و پاسخ نامه شورای اسلامی شهر در خصوص روند اجرایی این طرح نیز ارسال شود.

مشهد باید به سمت دیپلماسی شهری حرکت کند

مهدی ناصحی، نایب رئیس شورای اسلامی شهر مشهد گفت: با اشاره به ظرفیت‌های سازمان فاوای شهرداری مشهد، اظهار کرد: تعداد سایت‌های مخابراتی تجمیعی زیباسازی شده، طی دوره ساخت در قرارداد سرمایه‌گذاری، ۱۵۰ مورد با حداقل ظرفیت میزبانی سه اپراتور بوده که منجر به جلوگیری از احداث ۳۰۰ مخابراتی دیگر شده است.

وی خاطرنشان کرد: مشهد با شعار " جهانشهر" شناخته می‌شود و با انباشت تجربه‌ای که دارد، باید به سمت دیپلماسی شهری حرکت کند و به کمک سایر شهرها و کشورها بیاید؛ سازمان فاوا می‌تواند با سطح دیتا و دستاوردهای خود، به صادرات تجربه و اطلاعات اقدام کند.

تأکیدات بودجه باید در زمان خود عملیاتی شود

احمدرضا مصور، رئیس کمیسیون پایش و نظارت بر مصوبات شورای اسلامی شهر اصفهان گفت: بعضی از تأکیدات در پیوست بودجه آمده و شهرداری آن را به دو قسمت زمان‌دار و بدون محدودیت زمانی تبدیل کرده است.

وی افزود: ر آخرین بررسی کمیسیون پایش همچنان تعداد قابل ملاحظه‌ای از تأکیدات بودجه که زمان‌دار بوده و تا پایان خردادماه باید عملیاتی می‌شده، بدون پاسخ گذاشته شده است.

رئیس کمیسیون پایش و نظارت بر مصوبات شورای اسلامی شهر اصفهان خاطرنشان کرد: تأکیدات بودجه شهرداری باید در زمان خود عملیاتی و اگر مشکلی وجود دارد باید به آن پاسخ داده شود.

مردم شهر سردشت از نبود امکانات درمانی رنج می‌برند

عطاالله حسین‌پور، عضو هیئت رئیسه شورای اسلامی استان چهارمحال و بختیاری گفت: با توجه به مشکلات کمبود آب شرب شهرهای سردشت و لردگان لازم است، تأمین اعتبار جهت طرح انتقال آب آتشگاه به این شهرها در دستور کار قرار گیرد.

وی با بیان اینکه مردم شهر سردشت از نبود امکانات درمانی رنج می‌برند، ادامه داد: برای تسریع طرح ساخت بیمارستان شبانه‌روزی در شهر سردشت نیاز به تأمین اعتبار لازم است.

ایجاد سامانه یکپارچه‌سازی اسناد در مدیریت شهری شیراز

افسانه خواست‌خدایی، رئیس کمیته حقوقی شورای اسلامی شهر شیراز با اشاره به اینکه یکی از اصلی‌ترین اولویت‌های شورای ششم موضوع ایجاد سامانه یکپارچه‌سازی اسناد بوده است، اظهار کرد: در یک سال گذشته با وجود مصوبه شورای اسلامی شهر و پیگیری‌های جدی در این زمینه، موضوع ایجاد سامانه جامع یکپارچگی اسناد پیشرفت قابل قبولی در شهرداری نداشته است و این موضوع هماهنگی و همکاری اداره کل حقوقی و املاک، سازمان فناوری اطلاعات و ارتباطات، مرکز اسناد و اطلاعات و اداره کل حراست شهرداری را می‌طلبد.

وی تصریح کرد: اداره کل حقوقی با مشکلات زیرساختی بسیاری از جمله نبود نرم‌افزار و ابزار به‌روز، فراهم نبودن شرایط بایگانی الکترونیک و کمبود فضا روبه‌رو است، لذا این کمبودها باید رفع شود تا از تضییع حقوق بیت‌المال پیشگیری شود.

کد خبر 585763

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.