تشخیص مبل خوب از مبل بد بر اساس چه معیاری است / ویژگی مبل با کیفیت

دو معیار اصلی در خرید مبل ظاهر زیبا و کیفیت عالی در متریال ساخت آن است. مبلمان به عنوان یک کالای ضروری در لوازم خانگی است که برای زندگی راحت باید خریداری شود.

مبل امروزه یکی از نیازهای ضروری هر خانه‌ای است. دو معیار اصلی در خرید مبل ظاهر زیبا و کیفیت عالی در متریال ساخت آن است. مبلمان به عنوان یک کالای ضروری در لوازم خانگی است که برای زندگی راحت باید خریداری شود. با توجه به قیمت‌های مختلف در بازار مبل باید بتوانید با توجه یه هزینه‌ای که پرداخت می‌کنید یک مبل با کیفیت خوب خریداری کنید. ماندگار بودن مبل بسته به ویژگی‌های کیفی است که در پاسخ تشخیص مبل خوب از مبل بد بر اساس چه معیاری است در این مطلب اشاره خواهیم داشت.

ویژگی مبل با کیفیت بسته به موارد متعددی است که در بررسی خرید مبل خوب بدان اشاره خواهیم کرد. شاید تصور شما در هنگام خرید مبل، از مبل خوب مبلی باشد که قیمت بالایی دارد در صورتی که ممکن است یک مبل بی کیفیت را با قیمت بالا خریداری کنید. تشخیص مبل خوب از بد به شما کمک می‌کند تا در هنگام خرید گول اشخاص حقه باز را نخورید. خرسندیم که در ارائه این مطلب بعد از مطالعه آن بتوانید مبل خوب و بد را به راحتی تشخیص دهید و بهترین تجربه در خرید مبل را داشته باشید.

مبنای تشخیص مبل خوب از مبل بد

عوامل گوناگونی تعیین کننده تشخیص مبل خوب از مبل بد هستند. مواردی مانند: نوع چوب، پارچه، طرح و ظاهر مبل و کیفیت دوخت و جنس به کار رفته در رویه کوبی همگی عوامل تعیین کننده می‌باشند. در ادامه ویژگی‌های مهم و کلیدی برای خرید مبل با کیفیت و تشخیص آن را عنوان کرده‌ایم.

نوع چوب در ساخت مبل

اصلی ترین و مهمترین بخش در متریال ساخت مبل، چوب است. در بیشتر مبلمان اسکلت و بدنه اصلی از چوب ساخته می‌شود. از این رو نوع چوب کیفیت و استحکام مبل را تضمین می‌کند. در ساخت مبلمان خوب حتماً جنس و نوع چوب به کار رفته با کیفیت است. هزینه و قیمت مبل با کیفیت به دلیل استفاده از متریال خوب و گران بالا می‌باشد. البته در مقابل مبلی که خریداری می‌کنید دارای کیفیت عالی و ماندگاری بالایی است.

در ساخت مبلمان با کیفیت از چوب‌های راش یا گردو استفاده می‌شود. به دلیل مرغوبیت نوع و جنس چوب راش و گردو برای ساخت انواع مبلمان سلطنتی و استیل و کلاسیک کاربرد دارد. آسیب و فرسودگی چوب راش و گردو به دلیل کیفیت بالا وجود ندارد و همین موضوع سبب طول عمر بالا و کیفیت فوق العاده آن شده است.

البته لازم به ذکر است در برخی موارد اسکلت مبلمان مدرن یا راحتی از فلز ساخته می‌شود که نوع فلز به کار رفته در این مبلمان، کیفیت آن را مشخص می‌کند. نوع کاربرد فلز در مبلمان متفاوت است.

بنابراین در تشخیص مبل خوب از مبل بد باید به نوع چوب به کار رفته در ساختمان مبل توجه داشته باشید. حتماً کیفیت و ماندگاری مبل را در هنگام خرید آن مبنا قرار دهید.

ویژگی اسکلت مبل خوب و مبل بد

حتماً در زمان ساخت مبل بعد از ساخت اسکلت به محل کارگاه مراجعه نمایید و ظاهر اسکلت را مشاهده کنید. با مشاهده اسکلت می‌توانید از کیفیت و متریال ساخت مبل اطمینان حاصل کنید. اگر هم می‌خواهید مبل آماده خریداری کنید پیشنهاد ما به شما این است که حتماً از برندها و فروشگاه‌های معتبر خرید خود را انجام دهید.

اسکلت مبلمان باید یک نواخت و محکم باشد حتماً دقت داشته باشید از چسب‌های قوی در اتصال مبل استفاده شده باشد. اگر مبل از تکه‌های مختلف ساخته شده باشد بعد از مدتی شروع به لق زدن و صدا دادن می‌کند که دیگر نمی‌توانید از آن استفاده کنید. حتماً توجه نمایید که اسکلت مبل یک دست باشد تا استحکام لازم را داشته باشد.

انواع چوب با کیفیت در ساخت مبل

در مبلمان چوبی از چوب‌های مختلفی استفاده می‌شود که برخی از آنها با کیفیت و مقاوم و برخی دیگر به شدت آسیب پذیر هستند در بین چوب‌های مختلف بهترین نوع چوب، چوب گردو و چوب راش است. رنگ چوب راش قهوه‌ای مایل به قرمز است و رنگ چوب گردو اگر از درخت جوان باشد کرم رنگ و روشن است و اگر از درخت‌های کهن و سن دار باشد به رنگ قهوه‌ای و قهوه‌ای تیره می‌باشد. چوب گردو وزن سبکی دارد اما بسیار بافت محکم و مقاومی دارد.

برای ساخت مبلمان استیل و سلطنتی بیشتر از چوب گردو استفاده می‌شود زیرا منبت کاری روی آن با ظرافت بیشتری انجام می‌شود. قیمت چوب گردو بالاتر از سایر چوب‌ها است و ارزش بیشتری دارد. اصولاً روی چوب گردو براق کننده زده می‌شود ولی قابلیت رنگ نیز دارد.

روی کوبی مبلمان

رویه کوبی مبل یکی از اصلی ترین بخش مبل است که اگر از متریال خوب و با کیفیت ساخته شده باشد ظاهر مبل شما همیشه زیبا و مستحکم است. در بازار مبل اسفنج و فوم ها در دو نوع با کیفیت و بی کیفیت موجود می‌باشد. در تشخیص مبل خوب از مبل بد باید به جنس استفاده شده در روی کوبی دقت کنید. زیرا استفاده از روی کوبی بی کیفیت بعد از مدتی باعث ظاهر بدی در مبل می‌شود و بعد از کمی استفاده کم حجم خواهد شد.

تشخیص مبل خوب از مبل بد بر اساس چه معیاری است / ویژگی مبل با کیفیت

جنس پارچه و روکش مبل

یکی از راه‌های تشخیص مبل خوب از مبل بد پارچه و رویه به کار رفته در ساخت مبل است از این رو شما به راحتی می‌توانید رویه با کیفیت را از بی کیفیت تشخیص دهید. پارچه را جلوی تور گرفته و در صورتی که نور از تار و پود پارچه عبور نکند، رویه مبل از جنس خوب به کار رفته است. همچنین در پارچه‌های با کیفیت لکه و کثیفی باقی نمی‌ماند و به راحتی قابل تمیز کردن است و بعد از تمیز کردن اثر آن روی مبل نمی‌ماند.

خرید آنلاین مبل از فروشگاه معتبر اینترنتی

همان طور که با مطالعه این مطلب دریافتید تشخیص مبل خوب از بد به واسطه ظاهر مبلمان است. از این رو در خریدهای اینترنتی بررسی ظاهری امکان پذیر نمی‌باشد اما شما با خرید از فروشگاه‌های معتبر آنلاین اینترنتی می‌توانید تجربه یک خرید اینترنتی موفق را داشته باشید. فروشگاه‌های معتبر اینترنتی تضمین‌های لازم را بابت کیفیت اجناس خود ارائه می‌دهند علاوه بر این دارای مجوزهای رسمی فروش اینترنتی هستند.

در آخر

تشخیص مبل خوب و مبل بد به متریال ساخت مبل بستگی دارد از این رو باید به جنس رویه و نوع چوب به کار رفته در اسکلت مبل و نیز جنس پارچه و اندازه مبل را بررسی کنید. همچنین در تمیز بودن دوخت رویه هم دقت لازم را داشته باشید. مونیکا چوب با کیفیت ترین مبلمان و سرویس خواب و سرویس چوب را با بهترین متریال روز دنیا در تولیدی خود ارائه می‌نماید. حتماً اجناس مونیکا چوب را در فروشگاه اینترنتی و حضوری ما تماشا نمایید.

کد خبر 585710

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.