آمریکا چاره‌ای جز بازگشت به برجام نداشت/  ایران جز ۲۰ اقتصاد برتر دنیا است

معاون رئیس جمهور و رئیس سازمان انرژی اتمی گفت: آمریکا و کشورهای اروپایی چاره‌ای جز بازگشت به برجام نداشتند اما مجدد دلیل اصلی برجام بر روی میز مذاکره قرار گرفته است.

به گزارش خبرنگار ایمنا، محمد اسلامی شامگاه پنجشنبه _نهم تیرماه_ در مراسم بزرگداشت شهدای هفتم تیر و یادواره ۱۷ هزار شهید ترور که در امام زاده هارونیه اصفهان برگزار شد، اظهار کرد: وقایع انقلاب اسلامی از قبل پیروزی تا امروز همه برای ما عبرت‌آموز و تکمیل کننده باورها و تکمیل کننده فرهنگ است که آن فرهنگ چیزی جز فرهنگ محمدی نیست.

وی افزود: در روز نخست پیروزی انقلاب اسلامی، اولین شعار جریان فکری استکبار این بود که مذهب شیعه، مکتب باطل است. جریان تبلیغی و رسانه‌ای که امروز قدرتمندترین ابزار برای پیشبرد اهداف استکبار است، آن زمان به قدرت امروز نبود ولی در آن زمان هم به دنبال تخریب انقلاب اسلامی بود. از همان لحظات نخست به دنبال تخریب و حذف پایه‌های فکری و ریشه‌های انقلاب را از بین ببرند.

معاون رئیس جمهور و رئیس سازمان انرژی اتمی کشور تصریح کرد: دغدغه‌ای که امروز از وضعیت اقتصادی پیش آمده این است که مردم دیگر تحمل فشار اقتصادی دارند و مسئولان کشور باید به فکر چاره باشند. این فشار اقتصادی عوامل بیرونی و درونی دارد اما نمی‌توان از تلاش دشمن برای تغییر نگرش مردم و اجرای برخی سیاست‌های غلط در کشور در به وجود آمدن این نگرش غافل ماند.

اسلامی اضافه کرد: آمریکا برای ضربه زدن به جمهوری اسلامی ایران در سال ۹۶، بیانیه جنگ اقتصادی را صادر و اعلام کرد با یک ضربه توانسته ارزش پول ملی ایران را حدود ۳۰ تا ۴۰ درصد کاهش دهد و اگر این سیاست را دنبال کند، می‌تواند به زودی به هدفش که همان سقوط جمهوری اسلامی ایران است، دست پیدا کند.

بیانیه جنگ اقتصادی آمریکا اعلام جنگ تمام قد علیه جمهوری اسلامی ایران بود

وی ادامه داد: بیانیه جنگ اقتصادی یک تصویر و بیانیه روزنامه نگار نیست بلکه اعلام جنگ تمام قد علیه جمهوری اسلامی ایران بود، زیرا بنا به گفته خود آمریکا مؤثرترین روش برای براندازی جمهوری اسلامی ایران، جنگ اقتصادی است.

رئیس سازمان انرژی اتمی کشور اظهار کرد: هم اکنون مهمترین ابزار دشمن برای نابودی جمهوری اسلامی ایران تأثیر بر افکار عمومی است. به همین جهت است که امروز شاهد هستیم چه تعداد رسانه و تحلیلگر در حال پمپاژ ناامیدی به مردم کشورمان در قالب فضای مجازی است.

اسلامی با اشاره به خدمات ارزنده و کار تشکیلاتی شهید اژه‌ای برای انقلاب اسلامی، افزود: مرحوم شهید بهشتی به عنوان مغز متفکر کشور به خوبی نشان داد که در اوج مسئولیت نباید شیفته قدرت بود، بسیاری از کشمکش‌های سیاسی امروز به‌خاطر شیفته بودن برخی افراد برای قدرت است.

وی تاکید کرد: ما در مقطعی به سر می‌بریم که بیش از هر زمان دیگری به تفکر فرهنگی، انسجام و همدلی مردم نیاز داریم، دشمن تمام تلاش خود را می‌کند که واگرایی و جبهه بندی در جامعه اتفاق بیفتد. هر چقدر هم دشمن تلاش کند ولی نمی‌توانند این واقعیت را کتمان کنند که ایران جز ۲۰ کشور قدرتمند اقتصادی دنیا است، کشورمان جز کشورهایی است که بدهی خارجی ندارد و هر کشوری که بدهی خارجی نداشته باشد از لحاظ اقتصادی قدرتمند است.

هر گالن بنزین در آمریکا به قیمت بی‌سابقه ۵.۶ دلار رسیده است

رئیس سازمان انرژی اتمی کشور ادامه داد: اما آمریکا در طی این سال‌ها نهایت تلاش خود را کرده است که این قدرت اقتصادی را در کشور تضعیف کند که بارزترین اقدام این بوده که در نزد کشورهای جهان، کشورمان را با ریسک سرمایه گذاری بالا معرفی کند، همین عامل باعث شده که اقتصاد کشور تحت تأثیر قرار گیرد و مردم تأثیر آن را در زندگی خود مشاهده کنند.

اسلامی اظهار کرد: امروز قیمت غلات در دنیا ۱۳۰ درصد قبل از جنگ اوکراین افزایش پیدا کرده است. قیمت هر گالن بنزین در آمریکا ۵.۶ دلار شده است که در تاریخ این کشور بی‌سابقه است. همه این موارد نشان می‌دهد که شرایط اقتصادی در تمامی دنیا ملتهب است. کشورمان هم تحت تأثیر این افزایش قیمت کالاها قرار گرفته است و دولت سیزدهم برای اینکه به مردم فشار وارد نشود اقدام به اصلاح یارانه کالای اساسی کرد.

وی ادامه داد: طی دهه‌های اخیر در کشورمان دولت‌ها از نبود متولی در بازار عرضه و تقاضا شکایت داشتند به همین جهت در دولت سیزدهم برای مدیریت در این عرصه تشکیل وزارت بازرگانی پیشنهاد شد که خوشبختانه این امر هفته پیش در هیئت دولت تصویب و لایحه آن به مجلس ارائه خواهد شد، اگر وزارت بازرگانی شکل بگیرد می‌توانیم در بازار عرضه و تقاضا مدیریت داشته و بسیاری از مشکلات اقتصادی را رفع کرد.

رئیس سازمان انرژی اتمی کشور تاکید کرد: باید جغرافیای اقتصادی ما از جغرافیای سرزمین‌مان وسعت بیشتری داشته باشد و در کنار آن سیاست‌های تجارت داخلی و خارجی پایدار باشد. وقتی این سیاست‌ها پایدار باشد تولید و اشتغال افزایش پیدا می‌کند و مشکلات اقتصادی رفع می‌شود.

منافقین در سال‌های اخیر بیشترین اتهام‌ها را به کشورمان وارد کردند

اسلامی گفت: ریشه مصیبت‌هایی که امروز برای مسئله هسته‌ای کشورمان پیش آمده در منافقین است. منافقین در سال‌های اخیر با ارائه گزارش و اخبار غلط به آژانس انرژی اتمی بیشترین اتهام‌ها را وارد کردند، همانطور که مطلع هستید آژانس انرژی اتمی می‌تواند با دریافت هر گزارش و خبری نسبت به مسأله هسته‌ای هر کشوری اقدام به تحقیق درباره صحت آن خبر کند.

وی ادامه داد: منافقین بارها به آژانس انرژی اتمی اعلام کردند که ایران در حال ساخت بمب اتمی است، ۲۰ سال پیش می‌گفتند که ایران در لویزان در حال ساخت بمب اتمی است، آژانس برای بررسی به ایران آمد و دید هیچ فعالیت هسته‌ای در این منطقه صورت نگرفته است. بعد از آن طی دوره‌های زمانی مختلف اعلام کردند در مناطق «شیان»، جنوب غرب تهران، «پارچین» ایران در حال ساخت بمب اتمی است ولی پس از بازرسی‌ها در آژانس مشخص شد که ایران هیچ فعالیت هسته‌ای در این مناطق نداشته است و همه این اتفاقات باعث کند شدن مذاکرات هسته‌ای شد.

معاون رئیس جمهور و رئیس سازمان انرژی اتمی کشور تصریح کرد: در سند برجام تعهد شد که تحریم‌ها علیه کشورمان برداشته شود و در مقابل ایران زمینه فعالیت اتمی خود را کاهش دهد و نظارت تشدید شده فراتر از برنامه پادمان باشد.

اسلامی تاکید کرد: آمریکا و کشورهای اروپایی چاره‌ای جز بازگشت به برجام نداشتند اما مجدد دلیل اصلی برهم خوردن برجام بر روی میز مذاکره قرار گرفته است، در صورتی‌که دلیل توقف برجام که ساخت بمب اتمی بود، سال‌ها پیش توسط آژانس انرژی اتمی بررسی و رد شده است.

شهید بهشتی به عقل قرآنی مقید بود

حجت الاسلام مهدی اژه‌ای، برادر شهید اژه‌ای در ادامه این مراسم، اظهار کرد: شهید بهشتی در سیاست، مجتهد بود یعنی از قرآن و سیره اهل بیت (ع) در مورد مسائل به روز اجتهاد می‌کرد، دومین خصوصیت بارز ایشان، متفکر بودن است. شهید بهشتی به عقل توحیدی و قرآنی نه عقل لیبرالیستی، مقید بود.

وی افزود: در صحنه بودن، در عالی‌ترین مراحل اجتماعی حضور داشتن و سر سوزنی دل نبستن به دنیا از ویژگی شهید بهشتی بود. باید به مردم درود بفرستیم که یاد شهیدان را زنده نگه می‌دارند زیرا یاد شهیدان سرمایه بزرگی کشور است که آمریکا را در اهداف شوم خود شکست می‌دهد.

کد خبر 585125

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.