در کشور ما فرهنگ و هنر مظلوم است

مدرس انجمن خوشنویسان ایران گفت: مهمترین دغدغه خوشنویسان با وجود مشکلات اجتماعی و اقتصادی، حمایت بیشتر وزارت فرهنگ از این هنرمندان است.

محمود نادری در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا، اظهار کرد: زمانی که افراد یک جامعه درگیر بالا رفتن روزانه نرخ اجناس هستند، طبیعی است که نتوانند برای مسائل هنری و فرهنگی برنامه‌ریزی کنند.

وی اضافه کرد: همین عامل باعث می‌شود افراد نتوانند در سبد فرهنگی خود هزینه‌ای برای امور هنری در نظر بگیرند و یا اینکه به این فعالیت‌ها حتی فکر کنند.

به گفته این عضو افتخاری انجمن هنرهای تجسمی ایران، هنرمندان از لحاظ اقتصادی از آسیب‌پذیرترین گروه‌های اجتماعی محسوب می‌شوند و به‌ویژه در این سال‌ها با وجود نوسان شدید قیمت‌ها و شیوع کرونا شرایط به مراتب سخت‌تری را هم تجربه کردند.

نادری با اشاره به اینکه اقتصاد در هنر خوشنویسی همچون دیگر هنرها اهمیت دارد، افزود: هنرمند خوشنویس همچون دیگر افراد جامعه نیازهایی دارد، اما متأسفانه به علت حمایت نشدن از آنها، روز به روز مشکلاتشان بیشتر شده است.

مدرس انجمن خوشنویسان ایران تاکید کرد: هنرمندان در این شرایط آینده حرفه ای و شغلی پایداری به لحاظ درآمدی ندارند و با کوچک‌ترین رویداد سیاسی و اقتصادی دچار آسیب‌های متعدد می‌شوند.

نادری اظهار کرد: امروزه خوشنویسان هنرمند به‌ویژه در شهرستان‌ها با تکیه بر توان، جوهره و اراده شخصی در حرفه و هنر خود مشغول هستند و با وجود همه مشکلاتی که بیان شد این هنر را زنده و ماندگار نگه داشته‌اند.

به گفته وی، هنر خوشنویسی در گذشته از هنرهای کم هزینه محسوب می‌شد، اما اکنون بسیار پرهزینه شده و تأمین لوازم کار و اثر حرفه‌ای در این هنر، هزینه‌بر و سنگین است.

برگزیده چندین جشنواره ملی و منطقه‌ای در هنر خوشنویسی ادامه داد: در هر جامعه‌ای که هنر و فرهنگ جدی گرفته نشود، مشکلات در سایر بخش‌های اقتصادی و سیاسی نیز حل نخواهد شد.

این هنرمند خوشنویس تصریح کرد: هنرمند روح پویا و خلاق جامعه و وجودش عامل شادی و نشاط روان و روح انسان‌ها است.

نادری با بیان اینکه وظیفه دولت، حمایت از هنر و هنرمندان در عرصه‌های گوناگون است، گفت: متأسفانه بخش فرهنگ و هنر همچنان در کشور ما مظلوم است.

کد خبر 584807

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.