مقایسه‌ی یو پی اس آنلاین و آفلاین

حدود صد سال از اختراع اولین یو پی اس می‌گذرد. یو پی اس ها در روزهای اول ساختاری کاملاً متفاوت نسبت به شکل امروزی خود داشتند.

به نقل از فرصت کیش، در این روزها و در شروع فصل تابستان، تقاضا برای خرید یو پی اس به شکل چشمگیری افزایش یافته است. اما متقاضیان به علت نداشتن اطلاعات صحیح، متاسفانه بعضاً یو پی اسی را تهیه می‌کنند که بعداً متوجه می‌شوند مناسب مصرف آنها نبوده. مهم‌ترین فاکتور در خرید یو پی اس، این است که انواع یو پی اس را بشناسیم و نسبت به کارایی آن، اقدام به خرید کنیم.

یو پی اس ها در حالت کلی به سه دسته آنلاین، آفلاین و لاین اینتراکتیو تقسیم می‌شوند. در این مقاله ما آنها را با هم به شکل جامع بررسی می‌کنیم تا بتوانیم برای خرید یو پی اس ایده آل اقدام کنیم.

چرا یو پی اس انواع مختلفی دارد؟

حدود صد سال از اختراع اولین یو پی اس می‌گذرد. یو پی اس ها در روزهای اول ساختاری کاملاً متفاوت نسبت به شکل امروزی خود داشتند. در آن زمان شما می‌توانستید منبع تغذیه کوچکی داشته باشید و تنها نیازهای ابتدایی خود را پاسخ دهید. اما امروزه و با گسترش صنعت برق، یو پی اس های بزرگی همچون یو پی اس سه فاز فرصت کیش و یو پی اس ماژولار ساخته شده‌اند.

یک نتیجه بسیار ساده وجود دارد که یو پی اسی که توان زیادی دارد هم در عملکرد و هم در قیمت با یک یو پی اس توان پایین متفاوت است. پس لازم شد برای هر کاربرد، یو پی اسی دسته بندی شود که امروزه این دسته بندی ها به شکل آنلاین، آفلاین و لاین اینتراکتیو می‌باشند.

یو پی اس آنلاین بهترین نوع یو پی اس است؟

یکی از بزرگترین شرکت‌هایی که در زمینه خرید و فروش یو پی اس فعال است فرصت کیش است. فرصت کیش می‌گوید یو پی اس آنلاین قوی‌ترین و پر توان ترین نوع یو پی اس است. کاربرد این یو پی اس ها معمولاً در شرکت‌های بزرگ، کارخانه‌ها، هولدینگ های صنعتی، بیمارستان‌ها، کارگاه‌ها و … می‌باشد.

نحوه کار یو پی اس آنلاین چگونه است؟

مقایسه‌ی یو پی اس آنلاین و آفلاین

ساختار یو پی اس آنلاین به این شکل است که باتری آن دائماً به اینورتر متصل است. اگر با یک مثال ساده بخواهیم آن را برای شما شبیه سازی کنیم، در نظر بگیرید گوشی شما بدون آنکه آسیبی به باتری آن برسد، دائماً به شارژ باشد. در این صورت گوشی موبایل شما هرگز خاموش نخواهد شد. حتی اگر برق قطع شود نیز به محض اتصال برق فرآیند شارژ در همان لحظه آغاز می‌شود. همین موضوع را در ارتباط با یو پی اس ها در نظر بگیرید. یو پی اس های آفلاین دائماً به اینورتر متصل هستند و در زمان قطعی برق، سوییچ انتقال صورت می‌گیرد و منبع تغذیه بدون وقفه کار خود را آغاز می‌کند.

مزایای استفاده از یو پی اس آنلاین

۱- زمان انتقال نزدیک به صفر: یو پی اس های آنلاین بازه زمان بسیار کمی را برای رساندن برق به وسایل تحت پوشش خود نیاز دارند. این زمان تاخیر نزدیک به صفر است و یو پی اس آنلاین در این فاکتور مهم نسبت به یو پی اس لاین اینتر اکتیو و آفلاین بهتر عمل می‌کند.

۲- اصلاح نوسانات برق: یو پی اس آنلاین تنها مدل یو پی اس است که برای شما ولتاژهای کاهشی و یا افزایشی را کنترل می‌کند. به عبارتی هر گونه افزایش ولتاژ بیشتر از ۲۲۰ ولت را که می‌دانیم استابلایزر ها کنترل می‌کنند، توسط یو پی اس آفلاین نیز اصلاح می‌شود. این خود یک صرفه‌جویی و امکان بزرگ برای تهیه یو پی اس های آنلاین است.

۳- تنوع بالا: یو پی اس های آنلاین در انواع مختلفی تولید می‌شوند. یو پی اس سه فاز و یو پی اس ماژولار فرصت پاور که به آن یو پی اس ترکیبی نیز می گوییند از خانواده‌ی یو پی اس های آنلاین هستند.

معایب استفاده از یو پی اس آفلاین

۱- قیمت بالا: یو پی اس های آنلاین به علت تکنولوژی پیشرفته ی خود، قیمت بالایی دارند. البته با توجه به اصلاح ولتاژ بسیاری معتقدند با صرفه جویی در خرید استابلایزر هزینه یو پی اس آنلاین منطقی است.

با توجه به کاربرد بسیار زیاد این نوع یو پی اس و خساراتی که در صورت نبود آن به یک مجموعه می‌رسد، قیمت یو پی اس آنلاین واقعاً منطقی است و فرصت کیش توصیه می‌کند برای دستگاه‌های حساس خود یو پی اس تهیه کنید.

۲- سر و صدای بالا: یو پی اس های آنلاین در هنگام استفاده، صدای نسبتاً زیادی را ایجاد می‌کنند که اگر شما در کنار آن باشید عصبی خواهید شد. فلذا در صورت استفاده از آن حتماً باید فضای جدا گانه ای را در نظر بگیرید.

البته در اکثر مراکز این دستگاه در اتاق سرور نگهداری می‌شود.

یو پی اس آفلاین محبوب ترین یو پی اس

یو پی اس های آفلاین ارزان‌ترین و پر مصرف ترین مدل یو پی اس هستند. این یو پی اس ها بیشتر برای مصارف خانگی و یا مصارفی که نیاز به یو پی اس های معمولی دارند استفاده می‌شود. از کاربردهای این نوع یو پی اس، یو پی اس کامپیوتر، یو پی اس برای دوربین‌های مدار بسته، یو پی اس برای دزدگیر و سایر امور سبک می‌باشد.

نحوه کار یو پی اس آفلاین چگونه است؟

یو پی اس های آفلاین بر خلاف آنلاین، دائماً به اینورتر متصل نیستند. این یو پی اس ها فقط زمانی به اینورتر متصل می‌شوند که نیاز دارند. به عبارتی اگر فردی فراموش کند باتری را شارژ کند، یو پی اس دچار مشکل می‌شود. پس لازم است دائماً از شارژ بودن باتری‌های یو پی اس آفلاین مطلع باشیم.

مزایای استفاده از یو پی اس آفلاین

مقایسه‌ی یو پی اس آنلاین و آفلاین

۱- قیمت مناسب: یو پی اس های آفلاین معمولاً قیمت بسیار پایین‌تری نسبت به یو پی اس های آنلاین دارند و از این حیث بیشترین فروش در بین یو پی اس ها مربوط به یو پی اس آفلاین است.

۲- کاربردهای خانگی: این یو پی اس ها معمولاً امکان ارائه توان بالا را ندارند و در زمانی که محیط حساسی داشته باشیم عملاً باید به سمت یو پی اس ماژولار برویم. اما همانطور که بیان شد یو پی اس های آفلاین مختص کاربردهای خانگیست.

۳- بدون صدا: برخلاف یو پی اس های آنلاین به هیچ عنوان یو پی اس های آفلاین سر و صدای اذیت کننده ندارند و می‌توانید در همان اتاقی که به کارهایتان می‌پردازید از این یو پی اس نیز استفاده کنید.

معایب استفاده از یو پی اس آفلاین

۱- زمان اتصال طولانی: پس از قطع شدن برق، مدت زمانی که طول می‌کشد تا یک یو پی اس آفلاین برق رسانی را آغاز کند بسیار طولانی است و موجب می‌شود عملاً در دستگاه‌های حساس قابل استفاده نباشد.

۲- عدم اصلاح نوسانات برق: بر خلاف یو پی اس های آنلاین این نوع یو پی اس به هیچ عنوان ساختاری برای اصلاح نوسانات برق را ندارد.

۳- عدم برق رسانی پر توان: همانطور که گفته شد به علت تاخیر در برق رسانی امکان استفاده از این نوع یو پی اس در دستگاه‌های حساس وجود ندارد. دلیل دیگر نیز توان نسبتاً پایین این دستگاه‌ها است که عملاً امکان تامین انرژی در صنایع را ندارد.

منبع: foursatkish.com– فرصت کیش

کد خبر 584788

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.