دلیل فروش بالای دیجی کالا و آمازون چیست؟

در دنیای امروزی کسب و کارهای بزرگی مانند دیجی کالا و آمازون موفقیت خود را وابسته به استراتژی‌های بلند مدت و موفقی می‌بینند که از ابتدا استفاده از اصول استاندارد را در پیش گرفته‌اند.

‌برندسازی، بازاریابی‌های اینترنتی، کسب اعتماد مشتریان و تمرکز بر روی سئو سایت تنها بخش کوچکی از فعالیت‌های گسترده انجام شده توسط این دو کسب و کار هستند.

بستر فعالیت این دو شرکت از روزهای ابتدایی فضای اینترنت و موتورهای جست و جوگر گوگل بوده است. دیجی کالا و آمازون برای دستیابی به اهداف خود نیاز داشتند در صفحات اول گوگل قرار بگیرند تا مشتریان بیشتری به آن‌ها مراجعه کنند. در آن دوران یافتن پاسخ سوال سئو چیست و تاثیر آن بر روی فروش سایت‌ها یکی از دغدغه‌های بزرگ مدیران کسب و کارهای اینترنتی بود. این کسب و کارها با به‌کارگیری سئو استاندارد و بررسی منابع یادگیری سئو داخلی و خارجی و برنامه ریزی بلندمدت توانستند به جایگاه کنونی خود دست یابند.

آینده‌ای روشن با یادگیری سئو سایت

بهینه سازی برای موتورهای جستجو گوگل یا Seo، فعالیت‌هایی هستند که در راستای بهبود رتبه گوگل سایت و جذب بیشتر کاربر صورت می‌گیرند. عوامل زیادی بر دستیابی به یک رتبه بالا، تاثیر می‌گذارند و هر کدام با توجه به نیاز و نوع سایت تاثیر متفاوتی دارند. علاوه بر بهینه سازی سایت برای موتورها، سایت‌ها باید تجربه‌ی منحصر به فردی را برای کاربران خود نیز رقم بزنند. با پاسخ به سوال سئو چیست و مراجعه به منابع یادگیری سئو مثل (آموزش سئو دی ام روم)، می‌توانید از این عوامل متنوع در راستای بهبود سئو سایت خود استفاده کرده و آمار فروش خود را بالا ببرید.

تاثیر سئو سایت بر سایت‌های فروشگاهی

در دنیای دیجیتال امروز، درصد بالایی از مردم نیازهای خود را با جست‌وجو در موتورهای گوگل به دست می‌آورند؛ بنابراین یک سایت فروشگاهی برای افزایش آمار فروش خود نیاز دارد بیشتر دیده شود و در نتایج برتر گوگل قرار بگیرد. سئو، فرایندهای بلندمدت و استراتژیک برای دستیابی سایت‌ها به نتایج برتر گوگل هستند.

این فرآیندها عضوی حیاتی از سایت‌های فروشگاهی محسوب می‌شوند که گاهی اوقات اهمیت بیشتری در مقایسه با محصولات سایت دارند. این فرآیندها به همراه محتوای استاندارد به رتبه شما در گوگل کمک شایانی می‌کنند. هنگامی که سایت به صفحه اول گوگل راه پیدا کند؛ مخاطبان بیشتری را نسبت به خود جذب کرده و آمار فروش سایت بالا می‌رود.

سایت‌های آمازون و نسخه محبوب آن در ایران، دیجی کالا، در دورانی که کمتر کسی به فکر سئو و اصول آن بودند؛ برای پایه‌گذاری آینده به این فعالیت‌ها روی آوردند.

دلیل فروش بالای دیجی کالا و آمازون چیست؟

تاریخچه سایت دیجی کالا

برای درک بهتر عملکرد سئو سایت دیجی کالا باید نگاهی به تاریخچه و مسیر موفقیت آن بندازید. دیجی کالا فعالیت خود را در سال ۱۳۸۵ با مشکلات فراوان برنامه نویسی و سئو آغاز کرد. با گذشت زمان و توسعه بیشتر و طراحی‌های جدیدتر دیجی کالا در ۱۳۹۲ شناخت خوبی میان کاربران اینترنت به دست آورد. یکی از نقاط عطف دیجی کالا، ورود به حوزه سئو حرفه‌ای در سال ۱۳۹۳ بود. این سایت فروشگاهی معروف نمونه‌ای موفق برای بررسی و تحقیق در مورد فرایندهای سئو و نتایج آن است. علاوه بر آن تمرکز بر روی محتوای جدید و کاربردی یکی دیگر از دلایل فروش بالای این سایت است.

عملکرد استاندارد و مستمر در تولید محتوا، چگالی صحیح کلمات کلیدی و تولید صفحات دسته‌بندی کالا، تنها گروهی از اقدامات انجام شده برای بهبود آمار و میزان بازدید این سایت بوده‌اند.

فعالیت اصولی و مستمر

با گذر زمانی، الگوریتم‌های گوگل دستخوش تغییراتی شدند و به تدریج سایت‌های متقلبی که با فریب گوگل به رتبه‌های بالایی رسانده بودند را از دور خارج کرد. یکی از اقدامات مثبت دیجی کالا، بهره گیری از برنامه‌ای مستمر و منسجم از فعالیت‌های مختلف سئو و تولید محتوای استاندارد بود.

فعالیت‌های اصولی و استاندارد سئو سایت انجام شده در دیجی کالا و تولید محتوای مناسب و هماهنگ با الگوریتم‌های گوگل، از امتیازهای مثبت این فروشگاه در مقایسه با رقبای خود بود. علاوه بر این توانست با پایه‌ریزی صحیح، به موفقیت‌های بزرگ و رتبه‌های بالای گوگل دست پیدا کند.

دلیل فروش بالای دیجی کالا و آمازون چیست؟

به کاری گیری صحیح کلمات کلیدی

کلمات کلیدی به کار رفته در سایت دیجی کالا، یکی دیگر از اقدامات فوق‌العاده این شرکت بر روی ترافیک سایت است. دیجی کالا در ابتدای کار، مخاطبان خود را تنها خریداران در نظر گرفته بود. با گذر زمان و کسب موفقیت در زمینه‌های مختلف، بخش مجله یا بلاگ فروشگاه را راه اندازی کرد تا به واسطه آن به طیف گسترده‌تری از مخاطبان دست پیدا کند. دیجی کالا با بهینه‌سازی بیش از ۱۲۰ کلمه کلیدی و به‌کارگیری اصول سئو، توانست آمار مخاطبان خود را افزایش دهد.

سایت‌های فروشگاهی دیگر نیز می‌توانند با پاسخ به سوال سئو چیست؟ و استفاده از اصول آن، فعالیت خود را بهبود ببخشند.

صفحات دسته‌بندی و محصولات

کمتر کسی در این دوران و روزهای سخت قرنطینه برای خرید محصولات مختلف به سایت دیجی کالا نرفته است. یکی از ویژگی‌های منحصر به فرد سئو سایت دیجی کالا، دسته‌بندی دقیق و متنوع آن بوده که تجربه‌ی فوق‌العاده راحتی را برای کاربران خود رقم می‌زند. علاوه بر صفحات دسته‌بندی بی نقص، دیگر تگ‌های به کار رفته در این سایت، کاملاً با اصول یاد شده از سئو، تطابق دارد.

این ویژگی‌ها باعث می‌شود کاربر با جست‌وجو کردن محصول ابتدا با سایت دیجی کالا در صفحه اول گوگل رو به رو شود.

سایت آمازون

آمازون در سال ۱۹۹۵ فعالیت خود را بر اساس ۴ اصل آغاز کرد. از همان ابتدا آمازون تمرکز خود را بر روی مشتریان، برنامه‌ها و استراتژی‌های بلند مدت را الگوی خود قرار داد. همان طور که مطالعه کردید یکی از اقدامات موفق آمازون، بهره‌گیری از علم سئو در راستای کسب مخاطب و بازدید است. گروهی از اقدامات انجام شده توسط آمازون و دیجی کالا یکسان بوده اما آمازون در انجام برخی از این اقدامات، عملکرد بهتری را ارائه داده است.

سرعت لود شدن صفحات سایت

سرعت بالای لود شدن صفحات به خصوص صفحه اول سایت آمازون یکی از ویژگی‌های شاخص و مثبت این سایت در مقایسه با دیگران است. همچنین این سرعت لود شدن صفحه اول آمازون در مقایسه با سایت دیجی کالا بیشتر بوده، بنابراین در جایگاه بهتری قرار می‌گیرد.

صفحات دسته بندی فوق‌العاده و جامع

سایت فروشگاهی آمازون محصولات متنوع و فراوانی را برای فروش ارائه می‌دهد اما به دلیل تقسیم‌بندی صحیح صفحات دسته‌بندی و سئو سایت استاندارد، دسترسی به این محصولات بسیار راحت است و کاربر دچار سردرگمی نمی‌شود. این ویژگی باعث می‌شود که کاربر تجربه خوبی را در سایت آمازون تجربه کند و برای خریدهای آینده خود به آن‌ها مراجعه کند.

محتوای تخصصی با رعایت اصول سئو

تولید محتواهای جدید و تخصصی در مورد محصولات مختلف و نقد و بررسی آن‌ها یکی دیگر از عوامل موثر بر فروش بالای این سایت‌ها با استفاده از سئو است. یک محتوای هدفمند و برطرف کننده نیاز کاربران به همراه اصول سئو، نقش بسیار مهمی در جذب مخاطب و بهبود آمار سایت دارد.

عوامل موثر سئو در افزایش فروش

موارد ذکر شده برای هر سایت فروشگاهی، تنها بخش کوچکی از زمان و فعالیت‌های آن‌ها است. از دیگر اقدامات موثر بر سئو سایت می‌توان به موارد زیر اشاره کرد:

  • استفاده از Breadcrumb
  • تولید محتوا برای صفحات دسته‌بندی
  • تمرکز بالا بر روی لینک سازی داخلی
  • سئو به کار رفته در تصاویر فروشگاه
  • بهینه سازی سرعت سایت
کد خبر 584480

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.