بهترین منابع آموزش رایگان سئو کدامند؟ 

برای شروع یادگیری سئو از صفر، باید منابع جامع و معتبر آموزش سئو را در اختیار داشته باشید.

وجود منابع و وبسایت‌های مورد تایید سئو کارهای جهان، مزایای زیادی را به همراه دارد. با استفاده از این منابع علاوه بر اینکه می‌توانید دانش و تجارب خود را در این زمینه افزایش دهید؛ قادر خواهید بود که آخرین اخبار، اطلاعیه‌ها و روش‌های سئو که در سطح جهانی مورد بررسی و استفاده قرار می‌گیرند را نیز در اختیار داشته باشید. فرقی ندارند که شما یک فرد مبتدی باشید یا حرفه‌ای؛ به واسطه وجود دوره‌ها و مطالب غنی آموزش رایگان سئو می‌توانید سطح آگاهی و دانش خود را در این زمینه ارتقا دهید. در نتیجه می‌توانید پروژه‌های مختلف خود را در سطح کیفی بالاتری پیش ببرید. در ادامه منابع به روز و اصلی آموزش سئو را به شما معرفی خواهیم کرد.

Google Search Central:

یکی از منابع معتبر موجود برای آموزش رایگان سئو، Google Search Central است. این وبسایت که یکی از ساب دامین‌های گوگل بوده و مقالات جامعی دارد که هر سئو کاری باید از آن‌ها اطلاع کافی داشته باشد. در این وبسایت می‌توانید نکات مهم سئو سایت و انواع فاکتورهای حائز اهمیت برای گوگل را مشاهده و بررسی کنید.

ویژگی اصلی سایت Google Search Central به روز بودن است؛ در واقع همزمان با اعمال تغییرات مختلف و آپدیت الگوریتم‌ها یا انتشار اخبار جدید از سوی کمپانی گوگل، مطالب این سایت نیز آپدیت می‌شوند. به همین واسطه شما می‌توانید به اطلاعات به روز و دسته اول سئو دسترسی داشته باشید و در جهت افزایش سطح کیفی و بهبود فعالیت‌های خود، از آن‌ها بهره‌مند شوید. به طور کلی Google Search Central جزء یکی از مراجع معتبر و اصلی آموزش سئو به حساب می‌آید.

dmroom:

دیگر منبع معتبر و جامع آموزش سئو، سایت dmroom است. این سایت یک مطلب آموزش کامل سئو را آماده‌سازی کرده و آن را به صورت رایگان در اختیار کاربران قرار می‌دهد. در حال حاضر می‌توانید به صفحه آموزش سئو دی‌ام روم مراجعه کرده و با استفاده از این منبع آموزش رایگان سئو، در جریان مسیر کلی یادگیری این تخصص قرار بگیرید. صفر تا صد مسیر یادگیری سئو و مباحثی که هر سئوکار باید به آن‌ها مسلط باشد؛ در این مطلب ذکر شده و به طور کامل مورد بررسی قرار گرفته است. ویژگی اصلی سایت دی‌ام روم، فارسی بودن منابع آموزشی آن بوده و به واسطه این ویژگی شما می‌توانید بدون مواجه شدن با چالش‌های آموزشی از قبیل عدم توانایی استفاده از منابع خارجی، به شیوه‌ای کاربردی‌تر سئو را آموزش ببینید. همچنین در صورت تمایل می‌توانید در دوره جامع آکادمی تخصصی آموزش سئو دی‌ام روم نیز شرکت کرده و در سطوح تخصصی مهارت سئو را به طور کامل فرا بگیرید.

بهترین منابع آموزش رایگان سئو کدامند؟ 

HubSpot:

HubSpot یکی دیگر از منابع اصلی آموزش سئو در بستر اینترنت است. این سایت محتواهای آموزشی مفید و موثری را در اختیار عموم کاربران قرار می‌دهد؛ اما هاب اسپات با دوره آموزشی خود در بین افراد فعال در حوزه سئو معروف است. این سایت یک دوره ۶ ساعته متشکل از ۲۲ ویدیوی آموزشی را آماده‌سازی کرده و در اختیار افراد علاقه‌مندان به حوزه سئو قرار داده است. با توجه به امتیازات و بازخوردهای مثبت دانشجویان این دوره، می‌توانیم به رضایت حداکثری و به واسطه آن سطح کیفی بالا دوره آموزشی سئو هاب اسپات پی ببریم.

MOZ Beginners Guide:

وبسایت موز یکی از منابع اصلی و جامع آموزش سئو در گوگل است. وب سایت موز یک راهنمای جامع و کلی را برای ورود به حوزه سئو آماده‌سازی کرده که شما می‌توانید برای آشنایی با مباحث اصلی به آن مراجعه کنید.

این وب سایت در بین سئوکارها عموماً به واسطه ابزارهای قدرتمند خود مشهور است؛ اما در کنار ارائه ابزارهای سئو مختلف، مطالب آموزشی مفید و جامعی را نیز در اختیار کاربران خود قرار می‌دهد که می‌توانید از آن‌ها نهایت استفاده را ببرید. شما می‌توانید با مراجعه به وبلاگ موز مطالب جدید درباره آپدیت الگوریتم‌های گوگل و تکنیک‌های سئو را مشاهده کرده و همچنین با استفاده از ابزارهای قدرت موجود در آن، اطلاعات جامع و کاملی را به دست‌آورید و با استفاده از آن‌ها، وب سایت‌های مورد نظر خود را به صورت دقیق آنالیز کنید.

Ahrefs Beginners Guide:

وب سایت Ahrefs نیز همانند سایت موز، یک راهنمای جامع را برای ورود به حوزه سئو آماده‌سازی و به صورت رایگان در اختیار کاربران قرار داده است. این مطلب شامل اطلاعات به‌روز و کاملی در خصوص نحوه عملکرد موتورهای جستجوی گوگل، مباحث پایه سئو، سئو داخلی، سئو خارجی، تحقیق و استخراج کلمات کلیدی و سئو تکنیکال می‌شود.

علاوه بر این راهنما، شما می‌توانید برای استخراج داده‌های مفید و آنالیز دقیق هر وبسایت، از ابزارهای قدرتمند سایت Ahrefs نیز استفاده کنید. همچنین در صورت تمایل می‌توانید به وبلاگ این سایت مراجعه کرده و مطالب جدید آن در زمینه تکنیک‌های و نکات سئو را نیز مطالعه کنید.

به جرات می‌توان گفت که راهنمای سئو موجود در Ahrefs، جزوه غنی‌ترین محتواهای آموزش صفر تا صد رایگان سئو است.

بهترین منابع آموزش رایگان سئو کدامند؟ 

Backlinko:

Backlinko نیز جزو دیگر منابع اصلی آموزش رایگان سئو به حساب می‌آید که مطالب به روز و جدیدی را منتشر می‌کند. با مراجعه به این سایت می‌توانید از مطالب غنی موجود در وبلاگ و همچنین محتوای جامع یادگیری سئو در سال ۲۰۲۲ نهایت استفاده را ببرید. برایان دین موسس و مدیر وب سایت بکلینکو، دوره‌های آموزشی را نیز برگزار کرده و در آن‌ها تجربه و دانش خود در حوزه سئو را با دانشجویان به اشتراک می‌گذارد.

برایان دین در دوره‌ها و مطالب آموزش صفر تا صد رایگان سئو، از تجارب موفق خود در ارتباط با نحوه افزایش اعتبار دامنه سایت با یک استراتژی اصولی و انتشارات تعداد مقالات کم نیز مطالب مهمی را به اشتراک می‌گذارند که بسیار کاربردی و تاثیرگذار هستند.

Semrush:

به عنوان آخرین منبع اصلی آموزش سئو باید به سایت Semrush اشاره کنیم که یک مرجع معتبر و جامع به شمار می‌آید. Semrush یکی از رقیب‌های اصلی و قدرتمند وب سایت‌های موز و Ahrefs است که تقریباً تمام ابزارهای مورد نیاز یک سئوکار را در خود جای داده است. در این وبسایت یک دوره چهار ساعته وجود دارد که در آن به مواردی از قبیل اصول اولیه سئو، سئو داخلی و خارجی، کار با ابزارهای آنالیز سایت و نحوه کار موتورهای جستجوی گوگل پرداخت می‌شود. پس اگر یک فرد مبتدی در حوزه سئو هستید و قصد دارید تا دانش و تجارب خود را افزایش دهید؛ این دوره می‌تواند گزینه مناسبی برای شما به حساب بیاید.

علاوه بر محتواهای آموزشی موجود در وبلاگ سمراش، شما می‌توانید از آزمون سئو این سایت نیز استفاده کنید.

با منابع معتبر، به متخصص سئو تبدیل شوید

در این مطلب به بررسی منابع اصلی و معتبر آموزش رایگان سئو پرداختیم. با توجه به موارد ذکر شده، در حال حاضر می‌توانید به صورت رایگان یا با کمترین هزینه ممکن این مهارت را یاد بگیرید. پیشنهاد می‌کنیم حتماً از راهنماهای سئو موجود در وبسایت‌هایی از قبیل سمراش، دی‌ام روم و… استفاده کنید. همچنین در صورتی که مبتدی هستید و می‌خواهید فرایند آموزش سئو را آغاز کنید؛ پیشنهاد می‌کنیم در دوره‌های آموزشی معرفی شده نیز شرکت کنید تا بتوانید از پایه و به شیوه‌ای اصولی به یادگیری سئو بپردازید و به یک فرد حرفه‌ای و متخصص در این زمینه تبدیل شوید.

منبع: dmroom.co

کد خبر 583470

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.