عصرانه خبری علم‌وفناوری ۶ تیر

در این بسته خبری در مورد اینکه تعداد مشترکان شبکه فایو جی موبایل تا پایان سال میلادی به یک میلیارد می‌رسد، توسعه تراشه‌های M2 Ultra و M2 Extreme اپل برای انواع مک و همکاری شرکت‌های اینترنتی برای انتشار یک جاسوس افزار، می‌خوانید.

به گزارش خبرنگار ایمنا، سرفصل مهم‌ترین رویدادهای خبری حوزه علم و فناوری را در روزی که گذشت، مرور می‌کنیم:

آیفون ۱۴ پرو دارای نمایشگر همیشه روشن خواهد بود

آیفون ۱۴ پرو نمایشگر همیشه روشن خواهد داشت تا ویژگی جدید ویجت‌های iOS 16 را به زیبایی به رخ بکشد.

به طور فزاینده‌ای انتظار می‌رود که مدل‌های پرو آیفون ۱۴ دارای صفحه نمایش همیشه روشن باشند که به کاربران امکان می‌دهد بدون نیاز به ضربه زدن به گوشی برای روشن کردن صفحه نمایش، اطلاعات قابل مشاهده را در صفحه قفل خود ببینند. این ویژگی شامل پشتیبانی از ویجت‌های صفحه قفل جدید iOS 16 برای آب و هوا، تناسب اندام و موارد دیگر می‌شود.

مانند اپل واچ، آیفون ۱۴ پرو نیز می‌تواند ویجت‌هایی را نشان دهد که آب و هوا، اطلاعات سهام، فعالیت‌ها و سایر داده‌ها را نشان می‌دهد در حالی که صفحه نمایش در روشنایی و نرخ فریم پایین باقی بماند. همچنین تنظیماتی مانند اپل واچ وجود خواهد داشت که از نمایش داده‌های حساس در صفحه قفل، برای محفوظ ماندن آنها از دید دیگران جلوگیری می‌شود.

نمایشگر همیشه روشن احتمالاً می‌تواند زمان، تاریخ و نشانگر نوتیفیکیشن‌های خوانده نشده را نیز نشان دهد. مطابق با اپل واچ که از سری پنج دارای صفحه نمایش همیشه روشن است، احتمالاً اپل به کاربران این امکان را خواهد داد که از طریق برنامه تنظیمات، نمایشگر همیشه روشن را در مدل‌های آیفون ۱۴ پرو فعال یا غیرفعال کنند.

توسعه تراشه‌های M2 Ultra و M2 Extreme اپل برای انواع مک

طبق تازه‌ترین گزارش‌ها، توسعه تراشه‌های M2 Ultra و M2 Extreme اپل برای انواع مدل‌های مک مانند پرو و مینی در حال انجام است.

اپل تراشه جدید M2 خود را در رویداد WWDC در اوایل ماه جاری معرفی کرد که این تراشه‌های جدید بهبودهایی را برای پردازنده مرکزی و همچنین قابلیت‌های پردازنده گرافیکی به ارمغان می‌آورند. «مک بوک ایر» (MacBook Air) و «مک بوک پرو» (MacBook Pro) اولین مک‌هایی هستند که این تراشه را به کار می‌برند و اپل برنامه‌هایی برای عرضه انواع مختلف تراشه در آینده دارد. طبق یک گزارش جدید، این شرکت در حال برنامه‌ریزی برای معرفی تراشه‌های M2 Pro، M2 Max، M2 Ultra و M2 Extreme در مدل‌های «مک مینی» (Mac mini)، «مک بوک پرو» (MacBook Pro) و «مک پرو» (Mac Pro) است.

در واقع اپل در حال برنامه‌ریزی برای عرضه مک پرو با تراشه‌های M2 Ultra و M2 Extreme، مک مینی با پشتیبانی از M2 Pro است. این مدل جدید از مک مینی با تراشه‌های M2 و M2 Pro مدتی است که شایعه شده و بازه زمانی عرضه آن در حال حاضر مشخص نیست. اگر این خبر صحت داشته باشد، اپل دو گزینه پیکربندی تراشه را با مک مینی ارائه خواهد کرد.

اینستاگرام با اسکن چهره، سن کاربران را تشخیص می‌دهد

اینستاگرام در حال آزمایش دو روش و ابزاری جدید برای تأیید سن کاربران این شبکه اجتماعی است. بر اساس اعلام اینستاگرام، تست ابزارهای جدید فعلاً در آمریکا اجرا خواهد شد و نوجوانان آمریکایی برای اثبات سن خود (بالای ۱۸ سال) باید یک ویدئوی سلفی از خود آپلود کنند که این ویدئو، توسط ابزار هوش مصنوعی مورد بررسی قرار می‌گیرد.

اینستاگرام در این رابطه عنوان کرد: ما در حال آزمایش این ابزار هستیم تا بتوانیم مطمئن شویم که نوجوانان و بزرگسالان در تجربه مناسب برای گروه سنی خود هستند.

وی افزود: وقتی می‌دانیم فردی نوجوان (۱۳ تا ۱۷ سال) است، تجربیاتی متناسب با سن وی را برای او ارائه خواهیم کرد که شامل تغییر اکانت آنها به خصوصی به صورت پیش‌فرض، جلوگیری از برقراری تماس‌های ناخواسته از افرادی که آنها را نمی‌شناسند و محدود کردن گزینه‌های تبلیغات‌کنندگان می‌شود. این ابزار هوش مصنوعی با همکاری شرکت Yoti توسعه‌یافته و طبق گفته اینستاگرام، این ابزار صرفاً برای تأیید سن کاربران طراحی شده و نه هیچ مورد دیگری. شرکت Yoti در این خصوص گفت که هوش مصنوعی توسعه‌یافته توسط مهندسان این شرکت، سن افراد ۱۳ تا ۱۷ سال را در ۶۵/ ۹۹ درصد درست تشخیص می‌دهد.

همکاری شرکت‌های اینترنتی برای انتشار یک جاسوس افزار

گوگل هشدار داد فراهم کنندگان خدمات اینترنتی به انتشار جاسوس افزار جدید پیشرفته‌ای که کاربران گوشی‌های اندرویدی و آیفون را هدف گرفته است، کمک کرده‌اند.

گروه تحلیل تهدید گوگل، یافته‌های خود درباره شرکت RCS Labs که یک فروشنده جاسوس افزار پیشرفته در ایتالیا است، را منتشر کرد.

جاسوس افزار ساخت RCS Labs شرکت که ازسوی لوک اوت، هرمیت (Hermit) نام گرفته است، نخستین بار در آوریل در قزاقستان کشف شد. این جاسوس افزار همچنین در منطقه کردنشین سوریه و در ایتالیا برای تحقیقات ضد فساد استفاده شده است. لوک اوت با بررسی نمونه‌ای از بدافزار اندرویدی هرمیت، دریافته که این جاسوس افزار مدولار است که امکان دانلود قطعات بیشتری که این بدافزار نیاز دارد را فراهم می‌کند.

این جاسوس افزار مانند جاسوس افزارهای مشابه، از ماژول‌های مختلف برای جمع آوری اطلاعات تماس، ضبط صدا، انتقال تماس‌های تلفنی و جمع آوری تصاویر، پیامک‌ها، ایمیل‌ها و مکان دقیق دستگاه استفاده می‌کند. با این حال این جاسوس افزار قابلیت روت کردن تلفن‌ها را دارد و امکان دسترسی به گوشی را بدون تعامل کاربر، فراهم می‌کند.

گوشی هوشمند «هات ویو» W10؛ غول ارزان قیمت چینی با باتری قدرتمند!

گوشی هوشمند جدید «هات ویو» W10 با امکاناتی همچون ضد آب و ضربه بودن و البته با باتری قدرتمند ۱۵ هزار میلی‌آمپری روانه بازار شد.

این گوشی قدرتمند پیش از هرچیز، به یک باتری عالی ۱۵ هزار میلی‌آمپری مجهز بوده که خیال آن دسته از افرادی که برای ساعات متوالی از تلفن همراه خود استفاده می‌کنند را تا حد زیادی راحت خواهد کرد.

همچنین استفاده از پردازشگر مدیاتک هشت هسته‌ای مدل Helio A22 SoC نیز از دیگر مزایای این گوشی تلفن همراه بوده که آن را به گزینه مناسبی برای علاقمندان به انجام بازی‌هایی با گرافیک نیمه سنگین تبدیل می‌کند.

شیائومی 12T احتمالاً از تراشه اسنپدراگون هشت پلاس نسل یک و شارژ ۱۲۰ واتی بهره خواهد برد

گوشی جدید شیائومی احتمالاً به عنوان نسخه ری‌برند شده ردمی K50S روانه بازار خواهد شد.

به تازگی گزارش‌هایی در دسترس قرار گرفته است مبنی بر اینکه شیائومی در حال کار روی مدل جدیدی از سری پرچمدار شیائومی ۱۲ است که شیائومی 12T نام دارد. در همین راستا، اخیراً نیز شیائومی 12T در لیست گواهی FCC قرار گرفته است که خبر از رونمایی زودهنگام آن می‌دهد.

طبق این گزارش، شیائومی 12T احتمالاً به تراشه اسنپدراگون هشت پلاس نسل یک مجهز خواهد بود که البته در سری شیائومی 12S نیز قرار خواهد گرفت. قبلاً نیز شایعه شده بود سری گوشی‌های جدید شیائومی به تراشه پرچمدار کوالکام مجهز خواهند شد. به علاوه، شیائومی 12T در سه کانفیگ رم هشت گیگابایتی و حافظه ۱۲۸ گیگابایتی، رم هشت گیگابایتی و حافظه ۲۵۶ گیگابایتی و رم ۱۲ گیگابایتی و حافظه ۲۵۶ گیگابایتی روانه بازار خواهد شد.

تعداد مشترکان شبکه فایو جی موبایل تا پایان سال میلادی به یک میلیارد می‌رسد

بنابر گزارش شرکت مخابراتی اریکسون تاکنون بیش از ۲۰ شرکت ارائه‌دهنده خدمات ارتباطی تا پایان سال گذشته میلادی شبکه‌های مستقل عمومی 5G را معرفی کرده‌اند و انتظار می‌رود که این رقم تا پایان سال جاری میلادی تا دو برابر افزایش پیدا کند.

شرکت اریکسون پیش بینی کرده است تعداد مشترکان شبکه 5G تا پایان سال ۲۰۲۷ نیز به چهار میلیارد نفر در سراسر جهان برسد.

رایج‌ترین خدمات 5G که شرکت‌های ارائه‌دهنده خدمات ارتباطی برای مشتریان‌شان فراهم کرده‌اند، شامل تقویت اینترنت موبایل، دسترسی به ارتباطات ثابت بی‌سیم، گیمینگ و خدمات مبتنی بر واقعیت مجازی و واقعیت افزوده بوده است. در بحث مزایای استفاده از 5G برای کسب‌وکارها، رایج‌ترین بخش‌ها مربوط به تولید (کارخانه‌های هوشمند)، حمل‌ونقل، بنادر و شهرهای هوشمند بوده است.

کد خبر 584438

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.