قیمت پمپ آب فشار قوی کشاورزی + خرید با کمترین قیمت

غذا یکی از نیازهای طبیعی موجودات زنده بوده که زندگی بدون وجود آن از بین رفته و نسل بشر منقرض می‌شود؛ درک این جمله به تنهایی می‌تواند اهمیت کشاورز و کشاورزی را برایمان آشکار سازد.

در چند دهه اخیر و با وجود مشکلاتی از قبیل افزایش گرمای جهانی، کاهش زمین‌های قابل کشت، تغییرات آب و هوایی مناطق، کمبود آب و … ارزش و اهمیت این حوزه بیش از پیش آشکار شده و سبب شده کشورهای مختلف جهان بودجه‌های هنگفتی را برای ارتقا هرچه بیشتر و بهتر آن اختصاص دهند. کاشت، داشت و یا برداشت، فرقی ندارد در کدامین مرحله از کشت و کار باشید؛ آب، نیاز اولیه شما در تمامی این مراحل خواهد بود. گیاهان و درختان، بسته به جنس و گونه خود، در فواصل زمانی مشخص احتیاج به آبیاری دارند. آبیاری به روش‌های مختلفی من جمله ۱. آبیاری سطحی (ثقلی) ۲. آبیاری تحت فشار ۳. آبیاری بارانی ۴. آبیاری زیرزمینی انجام می‌شود. از متداول‌ترین روش‌های آبیاری، آبیاری تحت فشار است که نیاز اولیه آن وجود پمپ آب فشار قوی کشاورزی می‌باشد. ما در این مقاله ابتدا مختصری به توضیح آبیاری تحت فشار پرداخته؛ سپس اساسی‌ترین رکن آن یعنی پمپ آب فشار قوی را به طول و تفسیر برای شما شرح می‌دهیم؛ با ما همراه باشید.

در جست و جوی راندمانی بالا!

آبیاری تحت فشار را می‌توانیم ماحصل تلاش‌های دانشمندان و محققان آمریکایی بدانیم؛ این روش که سبب صرفه‌جویی قابل توجهی در میزان آب مصرفی شده و جایگزین مناسبی برای آبیاری‌های سنتی می‌باشد، در دو نوع مختلف ۱. سیستم آبیاری بارانی و ۲. آبیاری موضعی انجام می‌شود. با نگاهی به بخش‌های تشکیل دهنده یک سیستم آبیاری تحت فشار موضعی و تحت فشار بارانی در می‌یابیم که پمپ پایه و اساس این روش آبیاری است. اگر در جست و جوی راندمانی بالا با حداقل میزان هدر رفت هستید، قطعاً می‌توانید روی این روش حساب کنید. از مزایای استفاده از این شیوه می‌توان به موارد زیر اشاره کرد:

  1. آب به صورت یکنواخت در مزرعه توزیع می‌شود.
  2. با پخش یکنواخت آب، کود نیز به صورت یکنواخت در سطح مزرعه پخش می‌شود.
  3. با سرمازدگی و گرمازدگی محصولات رو به رو نخواهید شد.
  4. برای آبیاری اراضی با توپوگرافی نامناسب و شیب زیاد مناسب خواهد بود.
  5. صرفه‌جویی در میزان هدر رفت آب.
  6. کاهش نیروی انسانی جهت آبیاری اراضی.

انتقال پرفشار سیالات!

پمپ را در واقع می‌توان وسیله‌ای خواند که توسط اعمال مکانیکی به انتقال پرفشار سیالات می‌پردازد. پمپ‌ها در انواع مختلفی ساخته شده که هر یک در محیط‌های متفاوت مورد استفاده قرار گرفته و اهداف مختلفی را انجام می‌دهند. اطمینان از تامین مداوم آب برای نیازهای روزانه مانند حمام کردن، شست و شو، پخت و پز، نوشیدن و …، تامین آب برای محصولات کشاورزی، کارخانه‌ها، صنایع و تجهیزات آتش نشانی مانند آبپاش برای مقابله با آتش سوزی‌های بسیار خطرناک و… از جمله مواردی هستند که پمپ در آنها نقش پررنگی را ایفا می‌کند. شناخت ماهیت کاری کمک شایانی را به شما در خرید پمپ آب کرده و آگاهی از عوامل موثر در کارکرد آن سبب می‌شود انتخابی ایده آل داشته باشید. با ما همراه بوده تا پمپ آب کشاورزی و عوامل موثر در تعیین قیمت پمپ آب فشار قوی کشاورزی را بشناسید!

پمپ آب فشار قوی

اراضی‌ای با وسعت بیش از ۱۰ هکتار جهت انجام اموری مانند پمپاژ آب و زهکشی، آبیاری به حالت بارانی، آبیاری مزارع، پمپ پشت تراکتوری و … نیاز به خرید پمپ آب فشار قوی کشاورزی دارند. این پمپ‌ها را در واقع می‌توان پمپ‌های آب کشاورزی گریز از مرکز نیز خواند که طبقه طبقه می‌باشند. هرچه میزان طبقه‌ها بیشتر باشد نسبت به پمپ گریز از مرکز عادی، میزان فشار و هد نیز بیشتر می‌گردد. در مجموع اینگونه می‌توان گفت که به پمپی که دارای قطر پروانه‌ای بیشتر، سرعت روتور بیشتر و همچنین تعداد پروانه‌ها و طبقات بیشتر هستند؛ پمپ آب فشار قوی گویند.

اجزای سازنده

قیمت پمپ آب فشار قوی کشاورزی + خرید با کمترین قیمت

‌همانطور که در متن فوق اشاره شد، پمپ آب فشار قوی کشاورزی نوعی پمپ گریز از مرکز است که از بخش شعاعی و پروانه‌های یاتاقانی ساخته شده و دارای تعدادی طبقه است. موتوری جداگانه درون این پمپ قرار گرفته و کار آب بندی به وسیله اورینگ مرتبط با هر یک از طبقات صورت می‌پذیرد. تحمل نیروی شعاعی و محوری وارد بر محور پمپ نیز بر عهده دو بلبرینگ گریس شده در طرفین پروانه‌ها می‌باشد.

پروانه‌هایی با امکان افزایش فشار!

عملکرد پمپ فشار قوی را می‌توان اینگونه تعریف کرد که در ابتدا سیال با نیروی مکش از لوله‌های داخلی وارد پمپ شده سپس سیال توسط نیروی گریز از مرکزی که از حرکت پروانه‌هایی که درون پمپ قرار دارند با حرکت موتور معین به داخل پروانه کشیده می‌گردد. سیال فشاری برابر صفر دارد و زمانی که به داخل پروانه جذب می‌شود با حرکت از پره های پروانه به طرف محیط خارجی پروانه فشار آن زیاد می‌گردد.

قیمت پمپ آب فشار قوی کشاورزی

پارامترهای مختلفی از جمله قطر خروجی، ظرفیت آبدهی، مدل و برند، آب بندی، درجه حرارت و … در تعیین قیمت نهایی پمپ آب کشاورزی موثر بوده، از این جهت نمی‌توان هزینه ثابت و مشخصی را برای این محصول تعیین کرد. البته در نظر داشته باشید که انتخاب فروشگاهی مطمئن مانند سولار مکانیکال که تنوع محصولی بالایی داشته و هر روزه تخفیفات شگفت انگیزی را بر روی پمپ آب کشاورزی، موتور برق و دیگر تجهیزات پمپ می‌گذارد، می‌تواند تا میزان قابل توجهی در میزان بودجه اختصاصی شما صرفه‌جویی کند.

درخشش ایران!

ایران به دلیل موقعیت جغرافیایی خود از جمله مناطقی است که با کمبود آب دست و پنجه نرم کرده و به هر روزنه‌ای هر چند کوچک جهت صرفه‌جویی هرچه بیشتر و بهتر آن چنگ می‌زند. از این رو به مهندسین فعال در این حوزه چند سالی است که بها داده شده و بودجه‌های معقولی در اختیارشان قرار گرفته است، به همین جهت ساخت پمپ آب کشاورزی در ایران نیز صورت گرفته و محققین و مهندسین با قیمتی بسیار منصفانه‌تر از غربی‌ها موفق به ساخت پمپ آب فشار قوی کشاورزی شده‌اند. از این رو می‌توانید خرید با کمترین قیمت و کیفیتی مطلوب را تجربه کنید.

قبل از خرید، بدانید!

قبل از صرف هزینه و خرید پمپ آب کشاورزی از فروشگاه‌های معتبری همچون سولار مکانیکال، لازم است علاوه بر نکاتی که در متون فوق ذکر شد، موارد زیر را نیز مد نظر قرار داده و تجزیه و تحلیل مناسبی از خرید خود داشته باشید تا از بی جهت پول خود را در جهت تعمیر و تعویض پمپ خرج نکنید:

  1. متریال سازنده پمپ را شناخته و تعداد گالن‌های قابل انتقال آن را بدانید.
  2. فراموش نکنید که هر چه ویسکوزیته سیال بیشتر باشد، استحکام مورد نیاز دستگاه پمپاژ نیز بیشتر خواهد بود.
  3. شرایط دمایی و فشار پمپ را بدانید.
  4. برخی از اراضی مقیاس بزرگ به بیش از یک پمپ برای عملکردی روان نیاز دارند. مهم است که از قبل نیاز خود را بررسی کرده و سپس به خرید پمپ آب و خرید موتور برق بپردازید.
  5. منبع تغذیه مناسب را انتخاب کنید؛ اگر آب در یک مخزن و در ارتفاع بالاتر قرار گیرد، نیازی به هیچ منبع انرژی نیست؛ زیرا جریان گرانش می‌تواند آب را به سمت پایین تخلیه کند. پمپ‌ها را می‌توان از طریق برق یا حتی باد به راه انداخت، موتورهای الکتریکی به طور گسترده برای هدایت جریان آب پمپ‌ها در تنظیمات مختلف استفاده می‌شوند و قیمت مناسبی نیز دارند.
کد خبر 584132

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.