ارز دیجیتال استورج + مقیاس‌پذیری، صرافی‌ها و ذخیره سازی ابری غیرمتمرکز Storj

پلتفرم استورج (Storj) یک پلتفرم منبع باز مبتنی بر بلاک‌چین اتریوم است که برای ذخیره سازی غیرمتمرکز داده‌ها طراحی و ایجاد شده است که به آن فضای ابری غیرمتمرکز (Decentralized Could Storage) گفته می‌شود.

به گزارش ایمنا، استفاده از فضای ابری و رمز نگاری شده امروز به یک نیاز ضروری برای اکثر کاربران فعال در فضای مجازی تبدیل شده است. استفاده از فضای ابری سنتی مشکلات و دردسرهایی مانند از بین رفتن اطلاعات در دیتاسنتر و یا قطع دسترسی پیش بینی نشده را برای کاربران ایجاد می‌کند که هر کدام به تنهایی می‌تواند مشکلات زیادی را برای کاربران ایجاد کند.

استورج ( Storj)

استورج یک راه حل ذخیره‌سازی فایل در فضای ابری است که با کمک رمزنگاری و شاردینگ (Sharding) فایل و جدول هشی مبتنی بر بلاک چین برای ذخیره داده‌ها در شبکه‌ای همتا به همتا استفاده می‌کند. استورج به نسبت رقبا و فضای ابری سنتی عملکرد سریع‌تر و فضای امن تری را به کاربران خود ارائه می‌کند.

در فضای سنتی کاربران علاوه بر مشکلات متعدد با مشکل حفظ حریم شخصی نیز روبرو هستند زیرا شرکت‌های ارائه کننده مثل گوگل درایو و یا دراپ باکس فایل‌ها را بررسی می‌کنند و به آنها دسترسی دارند. استورج با استفاده از تکنولوژی بلاکچین و شبکه همتا به همتا به رایانه‌ای که نرم افزار استورج را نصب و اجرا کند این اجازه را می‌دهد تا فضای بلااستفاده در رایانه خود را به اشتراک بگذارد و از این کار کسب درآمد کند.

همین امکان کسب درآمد از استورج آن را از سایر رقیبان سنتی خود متمایز کرده و مورد توجه کاربران زیادی قرار گرفته است. در استورج کاربران فضای خود را قیمت گذاری کرده و کاربران می‌توانند در این شبکه به داد و ستد فضای ابری بپردازند. البته لازم است بدانید که رمز گذاری این برنامه ایمنی بالایی برای حفظ حریم شخصی و حفظ اطلاعات فراهم آورده است.

ارز دیجیتال استورج + مقیاس‌پذیری، صرافی‌ها و ذخیره سازی ابری غیرمتمرکز Storj

بنیانگذاران استورج

استورج برای اولین بار به عنوان ذخیره سازی ابری غیرمتمرکز مبتنی بر بلاکچین در سال ۲۰۱۴ معرفی شد و وایت پیپر اصلی آن نیز در همان سال منتشر گردید. نسخه دوم وایت پیپر در سال ۲۰۱۶ منتشر شد. شرکت پشت پروتکل استورج، Storj Labs نام دارد و توسط John Quinn و Shawn Wilkinson تأسیس شد. Shawn Wilkinson بنیانگذار و مدیرعامل Storj Labs است. وی اولین بار در سال ۲۰۱۲ با استخراج و توسعه بیت کوین درگیر شد.

Storj Labs از زمان آغاز به کار خود تا به حال سه دوره مالی مختلف داشته است و این پروتکل در نهایت در سال ۲۰۱۸ راه اندازی شد. نسخه دوم پروتکل یک سال بعد در سال ۲۰۱۹ منتشر شد. قبل از راه اندازی در سال ۲۰۱۹، استورج در ابتدا بر روی بلاکچین بیت کوین میزبانی شد و سپس در سال ۲۰۱۷ به اتریوم مهاجرت کرد. در اولین دور سرمایه گذاری، استورج ۹۱۰ بیت کوین جمع آوری کرد و نزدیک به ۳۰ میلیون دلار از فروش توکن به دست آورد.

ویژگی‌های استورج

  • کاهش هزینه‌ها از جمله ویژگی‌هایی است که استورج ارائه می‌دهد. برای مثال استورج می‌تواند هزینه‌های موجود در سیستم‌های متمرکز همانند گوگل و آمازون را کاهش دهد. تیم این پلتفرم امیدوار است که بتواند راه حل های مقرون به صرفه را ارائه دهد. همچنین آنها در نظر دارند تا هزینه‌ها را نسبت به قیمت ارائه دهندگان ذخیره سازی متمرکز پایین آورند و با این کار پهنای باند نیز کاهش خواهد یافت.
  • پلتفرم استورج یک فضای امن و خصوصی را برای ذخیره سازی ارائه می‌دهد. در واقع در این پلتفرم دستگاه موجود در شبکه توسط هیچ نهاد متمرکزی کنترل نمی‌شوند.
  • پلتفرم استورج مدلی مقیاس پذیر را ارائه می‌دهد زیرا همانطور که مشاهده می‌نمایید تقاضا برای منابع ذخیره داده، در حال افزایش است. همچنین این پروژه امیدوار است که با استفاده از فناوری شاردینگ، بتواند از رقبای سنتی خود پیشی بگیرد.

ارز دیجیتال استورج + مقیاس‌پذیری، صرافی‌ها و ذخیره سازی ابری غیرمتمرکز Storj

رمز نگاری همتا به همتا P2P

رمز گذاری بروی فایل‌ها و حفظ حریم خصوصی در استورج بسیار متفاوت‌تر از فضاهای ابری سنتی است. استورج به کسانی که از این فضا برای بارگذاری فایل استفاده می‌کنند از واژه مستأجر یا Tenant را بکار می‌برد. در این برنامه مستأجران می‌توانند فایل‌های خود را رمزگذاری و سپس بارگذاری نمایند. همچنین این برنامه برای امنیت بیشتر از فناوری شاردینگ یا همان چند تکه کردن فایل‌ها استفاده می‌کند.

با کمک تکنولوژی شاردینگ هر فایل به صورت چند تکه جدا شده و هر کدام در سروری قرار می‌گیرد و هیچ کسی جز خود متقاضی به تمام این فایل‌ها دسترسی ندارد.

سرور بریج

تا پیش از بکارگیری بریج کاربرانی که قبل از بارگذاری فایل را فشرده و رمزگذاری می‌کردند تا زمانی که رایانه خود را تغییر نداده بودند مشکلی نداشتند اما با تغییر رایانه مشکلات جدی دچار می‌شدند. استورج برای رفع این مشکل بریج را بکار گرفت و با استفاده از این فناوری دیگر مشکل کاربران پس از تغییر رایانه رفع شد. همچنین بریج این امکان را به کاربران و مستأجران می‌دهد تا فایل‌های خود را به اشتراک بگذارند و یا از طریق چند سیستم به آن دسترسی داشته باشند.

از آنجا که فایل‌ها در استورج در فضای ابری ذخیره می‌شوند، فقط با تأیید هویت و اعطای مجوز می‌توان به‌صورت غیرمتمرکز آنها را به اشتراک گذاشت. استورج اعلام کرده است که به زودی قابلیت به اشتراک گذاری فایل را هم پیاده سازی می‌کند.

هزینه پایین‌تر

هزینه‌های فعلی زیرساخت‌های ایجاد شده توسط سیستم‌های ذخیره سازی متمرکز مثل گوگل و آمازون نسبت به مدل غیرمتمرکز Storj بالا است و تیم استورج با تاکید بر غیرمتمرکز سازی این سرویس، پلتفرم خود را یک راه‌حل مقرون به صرفه می‌داند. راه‌حل اصلی این ایده عدم نیاز به راه‌اندازی مراکز داده است که هزینه‌های نگهداری بالایی نیز دارند. بنا بر این، هزینه‌ها تا یک سوم کاهش پیدا می‌کند.

فضای ذخیره‌سازی امن‌تر

مدل ذخیره‌سازی پیشنهاد شده توسط Storj تقریباً مشابه اینترنت کار می‌کند. به این معنا که هیچ کنترلی توسط یک نهاد مرکزی و مشخص بر روی میلیاردها سیستم مورد استفاده در این شبکه وجود نخواهد داشت. طبق گفته توسعه‌دهندگان استورج، تمرکز زدایی اینترنت به مدیریت داده‌ها نرسید. در واقع، مدیریت داده‌ها متمرکز است و اطلاعات در چندین مرکز جهانی که شبکه‌ای از مراکز داده را اداره می‌کنند، ذخیره می‌شود. این روش نگهداری ریسک‌های مختلفی دارد: رخنه در داده‌ها، ایجاد وقفه‌های جهانی در ارائه خدمات و هزینه‌های بالاتر ذخیره سازی.

مقیاس‌پذیری بهتر

در عصر تقاضای روز افزون منابع و فضای ذخیره اطلاعات، شبکه استورج یک مدل مقیاس‌پذیر ارائه می‌دهد. ذخیره داده‌های حجم بالا تا زمانی که کل اقتصادها به کاربرد مؤثر استورج اعتماد کنند، چالش‌های زیادی خواهد داشت. شبکه طراحی شده توسط تیم Storj مدعی است که امکان ذخیره‌سازی سریع‌تر داده‌ها و فرمت‌های بزرگ‌تر و همچنین فضای کافی برای گسترش متناسب با تقاضای عمومی باقی را فراهم می‌کند.

ارز دیجیتال استورج + مقیاس‌پذیری، صرافی‌ها و ذخیره سازی ابری غیرمتمرکز Storj

صرافی‌های پشتیبانی کننده استورج

صرافی‌های پشتیبانی کننده رمز ارز استورج شامل صرافی‌های ی همچون Binance، Huobi Global، Gate.Io، Kraken و Upbit است. در این صرافی‌ها می‌توانید ارز دیجیتال استورج را با جفت ارزهایی همچون USDT ،USD و BTC معامله نمائید.

کیف پول‌های پشتیبانی کننده استورج

  • کیف پول ترزور Trezor:کیف پول سخت افزاری ترزور در دو مدل ترزور وان Trezor One و ترزور تی Trezor T در بازار موجود است که می‌توانید از آنها برای ذخیره سازی رمز ارز استورج استفاده نمائید.
  • کیف پول لجر Ledger:کیف پول لجر نیز همانند کیف پول ترزور یک کیف پول سخت افزاری است. این کیف پول علاوه بر رمز ارز استورج از ارزهایی همچون اتریوم، بیت کوین، بیت کوین کش و ریپل پشتیبانی می‌نماید.
  • کیف پول متامسک MetaMask:کیف پول متامسک را می‌توان به عنوان یک افزونه بر روی مرورگرهای کروم و فایرفاکس استفاده نمود. همچنین این کیف پول در دو نسخه اندروید و Ios موجود است.
  • کیف پول اتمیک Atomic:استورج را می‌توان در کیف پول اتمیک ذخیره نمود. کیف پول اتمیک از بیش از ۳۰۰ ارز دیجیتال و سایر توکن های ERC-20 و BEP-2 پشتیبانی می‌کند. این کیف پول یک صرافی داخلی را ارائه می‌دهد که کاربران می‌توانند از آن برای مبادله بین تمام دارایی‌های پشتیبانی شده از جمله استورج استفاده کنند.
  • کیف پول تراست Trust: تراست ولت یکی از محبوب ترین کیف پول‌ها در بین تریدر ها و سرمایه گذاران است و یک مکان عالی برای ذخیره استورج به شمار می‌رود. کاربران می‌توانند به راحتی ایمن کیف پول را بر روی تلفن همراه خود نصب نمایند.

قیمت ارز دیجیتال Storj

هشتم تیر ۱۴۰۱ ارز دیجیتال استورج در صرافی‌های معتبر با قیمت ۲۴ هزار و ۷۷۶ تومان به صورت جفت ارز معامله می‌شود.

کد خبر 583927

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.