طرز تهیه شیرینی رژیمی ماکارون + نکات کلیدی و آموزش مرحله به مرحله شیرینی بین المللی فرانسه

مواد لازم و آموزش مرحله به مرحله‌ طرز تهیه شیرینی ماکارون به همراه نکات مهم برای آماده سازی این غذای بین المللی فرانسه در این مطلب آموزش داده شده است.

به گزارش ایمنا، بسیاری از شیرینی‌های موجود در بازارها و قنادی‌ها را می‌توان در خانه به کمک چند مواد اولیه تهیه کرد. شیرینی ماکارون که یکی از این معروف ترین ها و محبوب ترین شیرینی‌ها در بازار است یک شیرینی فرانسوی محسوب می‌شود. این شیرینی در طرح‌ها و رنگ‌های مختلف در سطح بین‌الملل علاقه مندان زیادی را به خود جذب کرده است. یکی از دلایل علاقه‌مندی ایرانیان به شیرینی ماکارون، سابقه خوب شیرینی لطیفه بوده است که در ظاهر هردو شبیه به هم هستند. شیرینی ماکارون در ایران با توجه به اندازه به صورت عددی یا کیلویی و جعبه‌ای در قیمت‌های متفاوت به فروش می‌رسد.

مواد لازم برای تهیه شیرینی ماکارون

تخم مرغ ۲ عدد
پودر قند ۱۲۰ گرم
پودر بادام ۹۰ گرم
شکر دانه ریز ۳۰ گرم
وانیل نوک یک قاشق چای‌خوری
رنگ ژله ای خوراکی به میزان لازم

طرز تهیه شیرینی ماکارون

طرز تهیه شیرینی ماکارون

مرحله اول

برای تهیه شیرینی ماکارون شما فقط به سفیده‌های تخم مرغ‌ها لازم دارید بنابراین ابتدا تخم مرغ‌ها را از یخچال خارج کنید و منتظر بمانید تا با دمای محیط یکسان شوند سپس سفیده‌های دو تخم مرغ را در یک ظرف جدا بریزید.

مرحله دوم

در این مرحله به سراغ بادام‌ها بروید. بادام‌ها را در آب ولرم بریزید و کمی صبر کنید سپس به خوبی پوست بگیرید و پس از آن با پارچه‌ای سطح آنها را خشک کنید. آنها را در آسیاب کن بریزید و بادام‌ها را آسیاب کنید تا پودر شوند. در آخر به وسیله یک الک مواد را از آسیاب کن به کاسه منتقل کنید.

مرحله سوم

پودر قند را به پودر بادام‌ها اضافه کنید و سپس در ظرف دیگری این ترکیب را الک کنید. پس از آن به سراغ سفیده‌های تخم مرغ بروید. سفیده ها را داخل کاسه همزن بریزید و به خوبی آن را هم بزنید تا پف کند.

مرحله چهارم

مواد را آنقدر هم بزنید تا مستحکم شوند و بدون قاشق یا لیسک از ظرف همزن شما خارج نشود. سپس وانیل را به همراه رنگ ژله ای مورد نظر خود به کاسه همزن اضافه کنید و به وسیله لیسک مواد را به خوبی مخلوط کنید تا یکدست شوند.

مرحله پنجم

پس از آنکه مواد یکدست شدند، مواد الک شده، پودر قند و پودر بادام را به این ترکیب اضافه کنید و دوباره آنها را با لیسک هم بزنید تا مخلوط شوند.

مرحله ششم

قالب‌های دایره‌ای مخصوص این شیرینی را با کمی روغن چرب کنید. قالب‌های سیلیکونی دایره‌ای را داخل سینی فر قرار دهید. مواد شیرینی را داخل یک قیف بریزید و با آن همه قالب‌ها را پر کنید.

مرحله هفتم

یک ساعت به مواد داخل قالب اجازه دهید تا استراحت کند سپس هنگامی که روی مواد کمی سفت شد، دمای فر را روی ۱۳۰ درجه سانتی گراد تنظیم کنید. ۵ الی ۱۰ دقیقه صبر کنید تا فر گرم شود سپس سینی فر را داخل فر قرار دهید و ۲۰ دقیقه صبر کنید تا مواد به خوبی پخت بگیرند.

مرحله هشتم

بعد از تمام شدن زمان لازم، قالب‌ها را از فر خارج کنید و کمی فرصت دهید تا خنک شوند. پس از آنکه حرارت مواد کمتر شد، مواد را از قالب جدا کنید و داخل آن را با خامه فرم گرفته پر کنید. در این هنگام شیرینی ماکارون شما آماده سرو است.

شیرینی ماکارون چیست

نکات کلیدی طرز تهیه شیرینی ماکارون

  • در مرحله دوم هنگام الک کردن باید الک را به چپ و راست به آرامی تکان دهید تا پودرها به داخل کاسه ریخته شوند. توصیه می‌شود از فشار دست یا فشار با پشت قاشق برای له کردن پودر بادام‌ها خودداری کنید چرا که این کار باعث روغن انداختن بادام‌ها می‌شود و برای این کار مناسب نیست.
  • برای هم زدن سفیده‌های تخم مرغ باید همزن برقی خود را روی دور تند قرار دهید.
  • بهتر است در مرحله چهارم و پنجم مواد را به صورت دورانی هم بزنید تا به خوبی مخلوط شوند.
  • اضافه کردن پودر قند و پودر بادام‌ها به مواد داخل همزن باید در چند مرحله انجام گیرد به این صورت که بعد از مقداری اضافه کرد، ن مواد را به خوبی مخلوط کنید سپس مقدار دیگر را اضافه کنید.
  • اگر مواد را به جای لیسک با همزن مخلوط کنید پف تخم مرغ‌های شما از بین می‌رود بنابراین به صورت دورانی به وسیله لیسک این کار را انجام دهید.
  • برای آنکه هوا میان مواد داخل قالب جمع نشود چند بار قالب‌ها را به زمین بزنید.
  • مدت زمان لازم برای آماده سازی شیرینی فرانسوی ماکارون دو ساعت است.
کد خبر 583834

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.