مشاهده ویروس فلج اطفال در انگلیس

مسئولان بهداشتی انگلیس از شناسایی ویروس فلج اطفال در سیستم فاضلاب این کشور خبر دادند.

به گزارش ایمنا، مقامات انگلیسی اعلام کردند که در چندین نمونه گرفته شده از سیستم فاضلاب در شهر لندن، پایتخت، ویروس فلج اطفال شناسایی شد و امکان دارد که این ویروس در کشور شیوع پیدا کند. مقامات انگلیسی تاکنون هیچ موردی از ابتلاء به این ویروس را در بین شهروندان شناسایی نکرده‌اند.

هیئت خدمات بهداشتی انگلیس اعلام کرده است که به دلیل نرخ بالای واکسیناسیون، خطر کمی برای انتشار ویروس وجود دارد، اما این هیئت از والدین خواست پس از شناسایی وجود این ویروس در سیستم فاضلاب، کودکان خود را واکسینه کنند؛ به ویژه کودکانی که ممکن است در طول تعطیلی به دلیل همه‌گیری (کووید -۱۹) واکسن فلج اطفال دریافت نکرده باشند.

نرخ ملی واکسیناسیون در انگلیس بیش از ۹۰ درصد است که این میزان برای جلوگیری از شیوع ویروس کافی است، اما نرخ واکسیناسیون در لندن در میان کودکان زیر ۱۲ سال در سال‌های اخیر کمتر از این میزان بوده است.

در گذشته، این بیماری هزاران کودک را در سراسر جهان کشته یا فلج کرد. تاکنون هیچ درمانی برای آن وجود ندارد، اما به لطف واکسیناسیون، جهان در آستانه ریشه کنی شایع‌ترین نوع این بیماری است.

این بیماری در کشورهایی مانند نیجریه و یمن در حال گسترش است.

آخرین مورد فلج اطفال در انگلستان در سال ۱۹۸۴ ثبت شده است. تدروس آدهانوم گبریسوس، مدیر کل سازمان جهانی بهداشت می‌گوید: این سازمان با انگلیس برای شناسایی روش‌های واکنش لازم تلاش می‌کند.

غبریسوس در توئیتر نوشت: "نظارت، واکسیناسیون و سرمایه گذاری برای ریشه کنی فلج اطفال بسیار مهم است. "

منبع: باشگاه خبرنگاران جوان

کد خبر 583727

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.