همه چیز درباره ساینا S (اس) سایپا

برای آن دسته از افرادی که آن قدرها مایل به انتخاب خودروهای تیبا و تیبا ۲ نبوده و خودرویی شکیل‌تر از این دو را می‌پسندیدند؛ سایپا پیشنهاد تازه ای به میان آورد.

خرید ساینا می‌تواند به عنوان یک خودروی جایگزین و در عین حال با قیمت نزدیک و مشابه با تیبا، مطرح باشد که انتظارات را در حد بالاتری برآورده می‌سازد.

در ادامه می‌بینیم که ساینا S سایپا چه مشخصاتی دارد و چرا خرید آن در بازار خودروهای داخلی با قیمت مناسب، رضایت بخش به نظر می‌رسد.

آیا خرید ساینا S به لحاظ مشخصات ظاهری، رضایت بخش است؟

به لحاظ مشخصات ظاهری در خصوص خودروی ساینا S، با ساختاری شبیه به تیبا روبرو هستیم که نوعی فیس لیفت شده و از خطوط جذاب‌تری بهره برده است. البته خود ساینا S نیز یک مدل فیس لیفت شده از ساینا معمولی است که تقریباً ۴ سال بعد از عرضه ساینا، به بازار خودروی داخلی وارد شد.

طول، عرض، ارتفاع و فاصله محوری این خودرو به ترتیب ۴۲۱۵، ۱۶۶۳، ۱۴۸۴ و ۲۴۱۵ میلی متر بوده و وزن آن به ۱۰۵۰ کیلوگرم می‌رسد. حجم باک نیز ۴۱ لیتری در نظر گرفته شده است.

نوار کرومی دور جلوپنجره‌ای طرح لانه زنبوری این خودرو، باعث شده که جذابیت بیشتری داشته باشد و همچنین سپس آن دو رنگ انتخاب شده که باز تمایزی بین این خودرو و مدل‌های ساینا SX و EX ایجاد می‌کند.

به بخش کناری که برویم، همان خطوط مشابه با خودروی ساینا را مشاهده می‌کنیم که در این فیس لیفت نیز تغییر چندانی نداشته و به همان شکل کار شده است.

اما در بخش عقب ساینا S، می‌توانیم یک طراحی کاملاً تازه از گروه خودروسازی سایپا را مشاهده کنیم. صندوق عقب، چراغ‌های دو سمت و همین طور سپر ساینا S، کاملاً متمایز از چیزی هستند که در دو خودروی ساینا SX و ساینا EX دیدیم. چراغ‌ها از صندوق شروع شده و به دو بخش کناری امتداد پیدا کرده‌اند. پلاک روی صندوق قرار گرفته و مدل فرورفتگی درب صندوق نیز در جای خود متمایز به نظر می‌رسد.

دیفیوز هم به شکلی متفاوت از چیزی که در سایناهای معمولی دیده بودیم، جای داشته و البته مورد انتقاد کارشناسان خودرو در این خصوص قرار دارد. رینگ‌های فولادی نیز مطابق انتظار در جای خود قرار دارند.

همه چیز درباره ساینا S (اس) سایپا

مشخصات فنی ساینا S (ساینا اس)

اگر تصمیم به خرید ساینا S گرفته‌اید، لازم است که پیش از هر چیزی در خصوص مشخصات فنی آن، اطلاعات کاملی به دست بیاورید.

این خودرو با حجم موتور ۱۵۰۰ سی سی و ۴ سیلندر و ۸ سوپاپ، یک خودروی شهری مناسب به نظر می‌رسد. حداکثر قدرت آن به ۸۷ اسب بخار رسیده و حداکثر گشتاور معادل ۱۲۸ نیوتن متر دارد.

همان طور که انتظار داریم جعبه دنده ۵ سرعته دستی این خودرو متناظر با عملکرد خودروهای ساینا SX و ساینا EX عمل کرده و گزارش مشتریان حاکی از آن است که دنده‌های این مدل نیز روان و خواب در حین رانندگی عمل می‌کنند.

حداکثر سرعت ساینا S، معادل ۱۷۵ کیلومتر بر ساعت بوده و این خودروی گروه خودروسازی سایپا، می‌تواند شتاب صفر تا ۱۰۰ را ظرف مدت ۱۲.۸ ثانیه طی کند.

مصرف سوخت ۷ لیتر در صد کیلومتر ساینا S نیز مطلوب به نظر می‌رسد و این خودرو به دلیل وجه تمایز آلایندگی خود با مدل‌های قبلی ساینا، توانسته استاندارد آلایندگی یورو ۵ را به دست بیاورد.

همه چیز درباره ساینا S (اس) سایپا

امکانات خودرو ساینا S

اگر تصمیم به خرید ساینا اس دارید، حتماً نگاهی به امکانات آن نیز بیندازید:

· روکش پارچه‌ای صندلی

· صندلی ۶ حالته راننده

· صندلی ۴ حالته سرنشین جلو

· قفل مرکزی روی داشبورد

· سیستم تهویه دیجیتال

· ایزوفیکس صندلی

· آینه جانبی با تنظیم برقی

· ایربگ سرنشین جلو

· ایربگ راننده

· نشانگر تعویض دنده در صفحه کیلومتر

· اسپیکرهای جلو و عقب

· فرمان هیدرولیکی دی کات

· نور بدرقه تا منزل

· چراغ جلو هالوژنی

· چراغ مه شکن جلو

· چراغ مه شکن عقب

· سیستم روشنایی دی لایت

قیمت ساینا S

برای افرادی که قصد خرید ساینا اس را دارند، دنبال کردن قیمت روزانه آن، اهمیت دارد. قیمت روز خودرو ساینا S از فروردین سال ۱۴۰۱ سیر صعودی با آغاز از نرخ ۲۱۸ میلیون تومان را آغاز کرده و در اواخر خرداد همین سال به نزدیک ۲۲۴ میلیون تومان در بازار آزاد رسید. لازم به ذکر است که قیمت کارخانه این خودرو معادل ۱۶۹.۸۳۱.۰۰۰ تومان می‌باشد.

با این همه خرید و فروش ساینا با توجه به نیاز بازار و تحولات اقتصادی و دیگر عوامل بیرونی که گاه نیز کاملاً با این بازار غیرمرتبط هستند، شکل گرفته و قیمت ساینا تحت تاثیر المان‌های مختلفی قرار می‌گیرد.

سخن پایانی

با در نظر گرفتن مشخصات ظاهری و فنی خودروی ساینا S، مخصوصاً در میان کسانی که قصد خرید محصولات سایپا را دارند؛ می‌توان گفت که این خودرو در میان خودروهای با قیمت مناسب (در شرایط فعلی بازار)، یک محصول مقرون به صرفه به نظر می‌رسد. شما چه نظری درباره خرید ساینا S دارید؟ مشتاق هستیم که نظرات و تجربیات شما در خصوص این خودرو و دیگر مدل‌های ساینا را دنبال کنیم.

کد خبر 583300

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 5
  • نظرات در صف انتشار: 60
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • Salar ۰۲:۲۳ - ۱۴۰۱/۰۵/۰۵
    99 13
    ماشین خوبی است فقط خواهش دیگه گرون نکنید
  • ۰۵:۰۶ - ۱۴۰۱/۰۵/۱۲
    60 30
    مثل کوئیک آزاد میشه
  • سلام IR ۰۸:۰۸ - ۱۴۰۲/۰۵/۳۰
    2 0
    سلام من ساینا اس 401دارم ولی آینه هاش برقی نیست لطفا راهنمایی کنید ممنونم
  • IR ۰۹:۰۸ - ۱۴۰۲/۰۸/۲۵
    1 0
    نشانگر تعویض دنده در صفحه کیلومتر(فقط دنده عقب رو نشون میده)+کامپیوترسفر(مثل کامپیوترهمه چی رونداره اشتباه نکنید)+لاستیک آشغال روش هست+مدیاپلیروروی فرمان دکمه باشه نیست برای مدلهای دیگه میگه میزاریم(اولش واسه این خودروبودچرااستفاده نکردن؟؟
  • Omid IR ۰۱:۱۹ - ۱۴۰۲/۱۲/۰۸
    0 0
    #ثبت_نام_دی_ماه_شاهین_ساینا درخواست رسیدگی به ثبت نام ۷ دی ماه ۱۴۰۲ شاهین اتوماتیک و ساینا اس وزیر محترم صمت با سلام پیرو بخشنامه ۴۰۴۱۷۸ تاریخ ۱۴۰۲/۱۰/۰۵ و با توجه به اعلام نتایج سامانه یکپارچه تخصیص خودرو به اطلاع متقاضیان حائز شرایطی که در طرح عادی سامانه یکپارچه عرضه خودرو در دی ماه سال جاری نسبت به ثبت نام اولیه خودروهای شاهین با گیربکس اتوماتیک و یا ساینا اس DA اقدام نموده و از تاریخ ۱۴۰۲/۱۰/۱۳ پیامکی ارسال نگردیده و امکان واریز وجه خودرو فراهم نشده و در شرایط بلاتکلیفی به سر می‌برند، خواهشمندیم در خصوص رفع نگرانی‌ مشتریان اقدامات لازم را جهت تسریع در روند تکمیل ثبت نام مبذول فرمایید. با تشکر • از طرف: متقاضیان ثبت نام در طرح فروش سایپا • هشتگ رسمی: #ثبت_نام_دی_ماه_شاهین_ساینا • لینک کارزار: https://www.karzar.net/103482