مناسب‌ترین چمن مصنوعی برای بالکن و تراس چیست؟

‌استفاده از فضاهایی مثل تراس و بالکن، در منازل ایرانی بسیار اهمیت دارد.

این فضاها معمولاً با متراژ دو تا چند صد متر قابل‌اجرا هستند، ولی در اغلب موارد به خاطر استفاده از مصالح ساختمانی با رنگ‌های خنثی، بالکن و تراس، جزو محیط‌های سرد و بی‌روح خانه محسوب می‌شوند که گرما و انرژی لازم را ندارند. بااین‌حال شما می‌توانید به کمک چمن مصنوعی، تازگی و طراوت را به این بخش از خانه اضافه کنید و منظره بسیار زیبایی را برای استراحت و گذراندن وقت پدید بیاورید. همه ما می‌دانیم که رنگ سبز از نظر روانشناسی، یکی از بهترین رنگ‌ها برای افزایش نشاط و برون‌ریزی انرژی‌های منفی محسوب می‌شود. استفاده از این محصول که مخصوص بالکن و تراس ساخته می‌شود، به شما کمک می‌کند تا استرس‌های روزمره را کنار گذاشته و روحیه دل‌پذیرتری داشته باشید. در ادامه به مهم‌ترین نکات خرید و ویژگی‌های چمن مصنوعی برای بالکن و تراس پرداخته شده است، همراه ما باشید.

تراکم مناسب و طول استاندارد را در نظر داشته باشید

شما باید با توجه به میزان تراکم عبوری و وزن مبلمان به کار گرفته شده در تراس و بالکن، از چمن‌های متفاوتی استفاده کنید. با توجه به سلیقه شخصی، می‌توانید از چمن‌های تزیینی کوتاه یا بلند استفاده نمایید. چمن‌های بلند طبیعی‌تر به نظر می‌رسند و درعین‌حال ضربه‌پذیری مناسبی ندارند. همچنین دارای طول عمر کمتری هستند. جالب است بدانید که تمیز کردن چمن‌های کوتاه راحت‌تر از چمن‌های بلند است، ولی ظاهر مصنوعی این چمن‌ها را نیز در کنار تمامی عوامل مقایسه‌ای در ذهن داشته باشید. شما می‌توانید با توجه به سلیقه شخصی و کاربرد مدنظرتان، از چمن‌هایی با پرز کوتاه یا بلند استفاده کنید.

اگر قصد دارید که از فضای بالکن به‌عنوان محیطی برای نشیمن عصرگاهی استفاده کنید، بهتر است از چمن‌های مصنوعی متراکم کمک بگیرید، زیرا چمن‌های کم تراکم برای زیباسازی این فضاها مناسب نیستند.

همواره به دنبال بافت نرم و لطیف باشید

سعی کنید به دیتکس نخ و نوع الیاف به کار گرفته شده در تولید چمن مصنوعی توجه کنید. بهتر است برای بالکن و تراس از چمن‌های نرم‌تر کمک بگیرید تا بتوانید بدون نیاز به پاپوش و کفش، به‌راحتی بر روی چمن تردد کنید. اگر کودک و یا حیوان خانگی دارید، حتماً نرمی و لطافت را در نظر داشته باشید. فراموش نکنید که لطافت چمن‌ها به بلندی و کوتاهی پرز ارتباطی ندارد و تا حد زیادی به ضخامت و سطح مقطع برشی رشته‌های چمن مربوط می‌شوند. چمن‌های زبر و خشن معمولاً با عوارضی مثل بروز حساسیت‌های پوستی همراه هستند.

قابلیت شستشوی مناسب را فراموش نکنید

شما باید محصولاتی را تهیه کنید که قابلیت شستشوی مناسبی دارند و پس از خیس شدن، بوی نامطبوعی از خود تراوش نمی‌کنند. زهکشی مناسب چمن‌های مخصوص تراس، باید به سمت کف شور تنظیم شده باشد. شما باید بتوانید الیاف چمن را با کمک شامپو فرش و آب بشویید. پیشنهاد می‌کنیم علاوه بر قیمت چمن مصنوعی، به کیفیت و مقاومت آن در برابر مواد شوینده نیز توجه کنید.

چمنی را تهیه کنید که از مواد غیر سمی تولید شده باشد

امروزه چمن‌های مختلف با قیمت‌های متفاوت و کیفیت‌های گوناگون به فروش می‌رسند. شما باید با بررسی استانداردهای تولید کننده، چمن‌هایی را تهیه کنید که در تهیه نخ آن‌ها از سرب استفاده نشده باشد؛ زیرا وجود مقادیر بالای سرب در برخی چمن‌ها، باعث بروز آسیب‌های جدی به‌سلامت پوست خواهد شد. اگر حیوان خانگی و یا کودکانی دارید که احتمال می‌دهید ممکن است بر روی چمن مصنوعی بخوابند یا بازی کنند، حتماً چمن‌های بدون سرب را تهیه کنید. این چمن‌ها استاندارد Rosh را دریافت کرده‌اند و فاقد ترکیبات شیمیایی و سمی هستند.

مزایای استفاده از چمن مصنوعی در بالکن و تراس

زیبا شدن این محیط‌ها به شما کمک می‌کند تا بتوانید در کنار میز و صندلی، تاب و کتاب‌هایی که در بالکن دارید، از آرامش حضور در فضایی سبز، دل‌انگیز و چشمگیر لذت ببرید. با ایجاد محیطی سرسبز در خانه، شما می‌توانید فضای بسیار جذابی را برای مهمانی و گذراندن یک آخر هفته خوب درست کنید. همچنین اگر بالکن یا تراس شما بزرگ باشد، می‌توانید با کمک گرفتن از کف‌پوش‌های مدرنی مثل چمن مصنوعی، یک فضای ورزشی جذاب خلق کنید. همچنین قادر هستید در این مناطق تمرینات هوازی کششی و موارد این‌چنینی را انجام دهید. البته اگر کودک پر جنب‌وجوش یا حیوان خانگی دوست‌داشتنی دارید، بهتر است در انتخاب و نحوه طراحی و اجرای چمن دقت کنید.

طول عمر چمن مصنوعی تراس و بالکن

قیمت چمن مصنوعی تا حد زیادی با طول عمر مفید آن در ارتباط است. درواقع شما باید با توجه به میزان تردد، ترافیک عبوری و مدت‌زمان قرار گرفتن چمن در برابر تابش نور خورشید، گزینه‌های مختلف را بررسی کرده و درنهایت چمن‌های باکیفیتی را برای بالکن و تراس خود انتخاب نمایید. توجه کنید که در حالت کلی، طول عمر این کف‌پوش‌های متفاوت و جذاب، چیزی در حدود ۷ تا ۱۰ سال است، بنابراین شما می‌توانید بدون نگرانی اقدام به خرید چمن مصنوعی برای بالکن و تراس کنید. در نظر داشته باشید که استفاده ترکیبی از ترمو وود و چمن مصنوعی مخصوص بالکن، می‌تواند زیبایی شگفت‌انگیزی به محیط شما ببخشد.

کد خبر 583296

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.