بهترین نرم‌ افزارهای اسکرین رکوردر فیلم‌ برداری از صفحه گوشی + برنامه Record Screen موبایل

فیلم‌برداری از صفحه موبایل با کیفیت HD دارای کاربردهای زیاد از جمله آپلود فیلم در یوتیوب، گیمینگ و آموزش دارد.

به گزارش ایمنا، بسیاری از اساتید برای آموزش آنلاین به اپلیکیشن فیلم برداری از صفحه گوشی نیاز دارند. پس از کرونا و با تعطیل شدن بسیاری از کلاس‌های حضوری آموزش آنلاین به شدت مورد توجه عموم مردم قرار گرفت و این سبک آموزشی حتی با کاهش کرونا در ایران همچنان مورد توجه و علاقه عموم مردم و اساتید است.

اپلیکیشن XRecorder

اپلیکیشن XRecorder یکی از قدیمی ترین و معروف ترین اپلیکیشن‌های فیلم برداری از صفحه گوشی به حساب می‌آید. XRecorder توسط InShot Inc توسعه داده شده که یکی از توسعه دهندگان بنام در اپلیکیشن‌های اندروید به حساب می‌آید. صرفه نظر از اینکه در چه برنامه یا بازی در گوشی خود هستید ایکس رکوردر همیشه یک دکمه برای ضبط در دسترس شما قرار داده که با ضربه شدن به آن فیلم برداری از صفحه نمایش گوشی شما آغاز می‌شود.

اگر از اینکه همیشه دکمه‌ای بروی صفحه نمایش شما باشد رضایت نداشته باشید برای آن هم راه حل‌هایی وجود دارد. در تنظیمات این برنامه می‌توان به جای استفاده از دکمه ضبط یک گزینه در نوار اعلان داشته باشید و یا با تکان دادن گوشی ضبط از صفحه گوشی آغاز شود.

بر خلاف بسیاری از اپلیکیشن‌های دیگر در این زمینه ایکس رکوردر هیچ‌گونه واترمارکی در ویدئوهای شما قرار نمی‌دهد و برای حذف واترمارک نیاز به خرید برنامه یا استفاده از نسخه حرفه‌ای نیست. از دیگر امکانات XRecorder می‌توان به ابزار ادیت ویدئو اشاره کرد که شما پس از ضبط می‌توانید ویدئو خود را ادیت و برای مصرف کاربرانتان آماده کنید.

این برنامه دارای خروجی Full HD و بدون محدودیت در مدت فیلم برداری از صفحه گوشی شما است.

بهترین نرم‌ افزارهای اسکرین رکوردر فیلم‌ برداری از صفحه گوشی + برنامه Record Screen موبایل

اپلیکیشن AZ Screen Recorder

یکی دیگر از اپلیکیشن‌های فیلم برداری از صفحه گوشی AZ Screen Recorder است که یکی از اپلیکیشن‌های پر مخاطب در این زمینه به حساب می‌آید. از شاخص ترین امکانات این برنامه علاوه بر فیلم برداری از صفحه گوشی می‌توان به ساخت تصاویر متحرک Gif اشاره کرد که برای بسیاری از کاربران جذاب است.

از دیگر امکانات AZ Screen Recorder می‌توان به ویرایش همزمان چند ویدئوی ضبط شده و ادغام آن‌ها و ضبط صدای داخلی (از اندروید ۱۰ به بالا) اشاره کرد.

اپلیکیشن VideoShow

VideoShow یکی دیگر از محبوب ترین اپلیکیشن‌های فیلم برداری از صفحه گوشی به حساب می‌آید. این برنامه این امکان را به شما می‌دهد تا علاوه بر فیلم برداری با کیفیت ، پنجره‌ی ضبط ویدئو از روی تصویر را حذف نمائید. این برنامه قابلیت سایت تصاویر متحرک Gif هم همچنین ادیت ویدئوهای ضبط شده را دارد. یکی از مهم‌ترین و کاربردی‌ترین قابلیت این برنامه ضبط صدای درونی برنامه‌ها و بازی‌هاست که بسیار پرکاربرد و مورد علاقه کاربران این اپلیکیشن به حساب می‌آید.

قابلیت نوشتن و طرح زدن روی تصویر از دیگر خدمات این اپلیکیشن حوزه فیلم برداری از صفحه گوشی است.

بهترین نرم‌ افزارهای اسکرین رکوردر فیلم‌ برداری از صفحه گوشی + برنامه Record Screen موبایل

اپلیکیشن Super Screen Recorder

این برنامه امکان خروجی Full HD را برای کاربران خود فراهم کرده و البته امکان تنظیم سطح کیفیت خروجی ویدئو را به کاربران خود داده است. از دیگر شاخص‌های ایران برنامه می‌توان به امکان ضبط عکس‌العمل‌های شما با پشتیبانی از دوربین سلفی اشاره کرد. Super Screen Recorder قابلت ضبط بدون محدودیت زمانی و همچنین حذف دکمه ضبط و تنظیم فیلم برداری با تکان دادن گوشی را دارد.

مهم‌ترین قابلیت Super Screen Recorder امکان استریم آپارات و تمام سایت‌ها و برنامه‌هایی که از RTMP استفاده می‌کنند را دارد. این قابلیت مهم مورد توجه بسیاری از گیمرهای ایرانی قرار گرفته و از این اپلیکیشن برای استریم در آپارات و دیگر سایت‌ها استفاده می‌کنند. فشرده‌سازی ویدئوی ضبط شده یکی دیگر از قابلیت‌های Super Screen Recorder به حساب می‌آید.

اپلیکیشن DU Recorder

این اپلیکیشن کاملاً رایگان و بدون تبلیغات، احتمالاً بهترین نرم‌افزار برای فیلم‌برداری از صفحه است. در این برنامه کیفیت (تا ۱۰۸۰)، نرخ فریم (تا ۶۰)، رزولوشن و بیت‌ریت فایل خروجی کاملاً قابل تنظیم است. قابلیت متوقف کردن لحظه‌ای ویدئو، ضبط صدای بیرونی، فیلم‌برداری همزمان با دوربین جلو، ساخت GIF، ادیت ویدئو و بسیاری موارد دیگر اشاره کرد. همچنین این نرم‌افزار قابلیت اسکرین‌شات گرفتن و نیز ادیت تصویر را نیز دارد.

اپلیکیشن Mobizen Screen Recorder

این اپلیکیشن نیز قابلیت ساخت ویدئو با نرخ فریم تا ۶۰ و با کیفیت ۱۰۸۰ را فراهم کرده‌است و قابلیت استفاده‌ی همزمان از دوربین جلو را نیز دارد. دیگر قابلیت کلیدی آن ساخت قطعه‌ی ابتدایی و انتهایی و همچنین امکان اضافه‌کردن موسیقی پس‌زمینه است. ابزار اصلاح ویدئوی این نرم‌افزار قابلیت‌های پایه نظیر تکه‌تکه‌کردن ویدئو، بالابردن سرعت و یا چرخاندن آن را دارد. این نرم‌افزار به ویدئوها یک واترمارک اضافه می‌کند که البته حالت Clean Recording آن واترمارک ندارد.

بهترین نرم‌ افزارهای اسکرین رکوردر فیلم‌ برداری از صفحه گوشی + برنامه Record Screen موبایل

اپلیکیشن ADV Screen Recorder

این اپلیکیشن دو حالت Basic و Advanced دارد که اولی قابلیت‌های پایه و دومی قابلیت‌هایی اضافی دارد. از ویژگی‌های حالت Advanced می‌توان به متوقف کردن ویدئو، نقاشی روی صفحه و استفاده از هر دو دوربین جلو و عقب اشاره کرد.

همچنین این نرم‌افزار امکان اضافه کردن نوشته و واترمارک مخصوص به ویدئو را نیز دارد.

اپلیکیشن Google Play Games

Google Play Games نیز قابلیت فیلم‌برداری از صفحه‌ها را با خود به همراه دارد و با وجود امکانات کم‌تر، حضور پیش‌فرض آن بر روی گوشی آن‌را به گزینه‌ای نسبتاً مناسب تبدیل کرده‌است.

کیفیت خروجی این اپلیکیشن حداکثر ۷۲۰ است و فقط بر روی بازی‌ها کار می‌کند. برای استفاده از Google Play Games کافیست که پس از اجرای بازی مورد نظر دکمه‌ی مخصوص موجود بر روی صفحه را لمس کنید. امکان متوقف کردن و ادامه دادن فیلم‌برداری نیز در این برنامه گنجانده شده‌است.

کد خبر 583260

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.