طرز تهیه و آموزش مرحله به مرحله شیرینی پفکی گردویی ترد و بازاری + نکات کلیدی

مواد لازم و آموزش مرحله به مرحله‌ طرز تهیه‌ شیرینی پفکی گردویی به همراه نکات مهم برای آماده سازی این شیرینی ساده، پر خاصیت و محبوب ایرانی در این مطلب آموزش داده شده است.

به گزارش ایمنا، شیرینی و کیک یکی از انواع دسرهای مورد استفاده در هر مهمانی است. پفکی گردویی یکی از این انواع شیرینی‌هایی است که به سادگی تهیه می‌شود و مورد پسند مهمانی‌های ایرانیان است. این شیرینی به دلیل وجود پسته و گردو خاصیت بسیاری دارد و با طعم‌های متفاوتی تهیه می‌شود. در زمان تهیه این شیرینی می‌توان بر اساس ذائقه و سلیقه خود از پودر بادام، فندق، کنجد و نارگیل به جای پودر پسته در تزئین این شیرینی، هنگام آماده سازی مایه آن استفاده کرد. شما با استفاده از این دستور پخت می‌توانید شیرینی پفکی به سبک بازار تهیه و میل کنید.

مواد لازم برای تهیه شیرینی پفکی گردویی

زرده تخم مرغ ۳ عدد
پودر قند ۷۵ گرم
پودر هل ۴/‏۱‬ قاشق چای‌خوری
پودر پسته به میزان لازم
آرد سفید ۱ قاشق چای‌خوری
آبلیمو ترش ۴/‏۱‬ قاشق چای‌خوری
وانیل به مقدار کافی
گردوی نیم کوب شده ۱۰۰ گرم

طرز تهیه شیرینی پفکی گردویی

طرز تهیه و آموزش مرحله به مرحله شیرینی پفکی گردویی ترد و بازاری + نکات کلیدی

مرحله اول

در ابتدا باید تخم مرغ‌ها را از دمای یخچال خارج کنید تا دمای آن با دمای محیط یکسان شود. سپس زرده‌های تخم مرغ‌ها را از سفیده آن جدا کنید. زرده‌ها را به داخل ظرف همزن بریزید و وانیل را به همراه پودر قند به آن اضافه کنید. همزن را روشن کنید و مواد را به مدت ۵ دقیقه هم بزنید.

مرحله دوم

هنگامی که مواد هم زده شما رنگ سفید پیدا کرد و کمی کش دار شد، آب لیمو را به اندازه خواسته شده به همراه هل به مواد هم زده در داخل ظرف اضافه کنید و دوباره مواد را با همزن هم بزنید تا به خوبی ترکیب شوند.

مرحله سوم

هنگامی که مواد به خوبی با هم مخلوط شدند به آنها آرد سفید را اضافه کنید. سپس گردو های نیم کوب شده را به مواد اضافه کنید و با لیسک مخلوط کنید تا گردو ها در تمام مواد شما پراکنده شوند.

مرحله چهارم

در این مرحله فر را روشن کنید و دمای آن را روی ۱۴۰ درجه سانتی گراد قرار دهید. سپس سینی را از داخل فر خارج کنید و روی آن را با کاغذ روغنی بپوشانید. سپس با یک قاشق چای‌خوری از مایه آماده شده بردارید و روی کاغذ بریزید.

مرحله پنجم

بعد از آنکه هر یک از مایه‌ها را که روی کاغذ روغنی پیاده کردید بهتر است با پشت قاشق کمی روی آنها فشار بیاورید تا سطح پهن‌تری هنگام پخت ایجاد کند. سپس روی تمام قالب‌های شیرینی‌ها پودر پسته بریزید.

مرحله ششم

سینی فر را داخل فر قرار دهید و اجازه دهید تا ۱۵ دقیقه مایه شیرینی شما پخته شود. سپس سینی را از داخل فر خارج کنید و صبر کنید تا کمی شیرینی‌ها خنک شوند.

مرحله هفتم

شیرینی‌ها را با صبر و حوصله به وسیله یک پالت از کاغذها جدا کنید و به همراه چایی در مهمانی و مجالس خوب آن را سرو کنید. شما می‌توانید برای تزئین این شیرینی پفکی خوشمزه و مفید از گل محمدی خشک شده استفاده کنید. در این هنگام شیرینی پفکی گردویی ترد شما آماده سرو است.

طرز تهیه و آموزش مرحله به مرحله شیرینی پفکی گردویی ترد و بازاری + نکات کلیدی

نکات کلیدی طرز تهیه شیرینی پفکی گردویی

  • آرد سفید برای افزایش ضخامت شیرینی استفاده می‌شود بنابراین شما می‌توانید از مواد لازم برای تهیه حذف کنید.
  • استفاده از آب لیمو ترش در مرحله دوم برای کاهش مزه شیرینی این پفک‌های گردویی است به همین خاطر در صورتی که به مزه بسیار شیرین میل بیشتری دارید می‌توانید آب لیمو ترش را از مواد مورد نیاز در تهیه این شیرینی حذف کنید.
  • در مرحله چهارم باید دقت کنید که بین هر یک از مایه‌های شیرینی روی کاغذ روغنی باید حداقل ۲ سانتی متر فاصله باقی بماند تا مواد هنگام پف کردن به هم نچسبند.
  • پس از پخت شیرینی‌ها ممکن است با نرمی وسط شیرینی‌ها مواجه شوید. این شل بودن مواد وسط شیرینی امر عادی است و جای نگرانی ندارد چون به مرور زمان حالت تردی به خود می‌گیرد.
  • شیرینی‌ها را پس از کمی خنک شدن یعنی هنگامی که ترد و خشک می‌شوند از کاغذها جدا کنید تا قالب مواد شما هنگام جداسازی تخریب نشود.
  • برای نگهداری طولانی مدت از این شیرینی‌ها باید آنها را در یک ظرف در بسته قرار دهید و در جای خشک نگهداری کنید.
  • زمان لازم برای تهیه این شیرینی پفکی گردویی ۴۵ دقیقه است.
  • توصیه می‌شود قالب هر یک از مایه‌ها را به اندازه یک قاشق چای‌خوری یا اندازه یک عدد فندق بردارید.
کد خبر 583112

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.