عصرانه خبری علم‌وفناوری ۳۰ خرداد

در این بسته خبری در مورد اینکه سامسونگ مانیتور ViewFinity S8 را برای کاربران حرفه‌ای معرفی کرد، تلگرام پریمیوم معرفی شد و گوشی‌های سری شیائومی ۱۳ احتمالا ماه نوامبر معرفی می‌شوند، می‌خوانید.

به گزارش خبرنگار ایمنا، سرفصل مهم‌ترین رویدادهای خبری حوزه علم و فناوری را در روزی که گذشت، مرور می‌کنیم:

تلگرام پریمیوم معرفی شد

تلگرام اعلام کرد: اکنون بیش از ۷۰۰ میلیون کاربر فعال ماهانه دارد. این سرویس پیام‌رسان حالا برای افزایش خدمات خود به کاربران از نسخه پریمیوم خود نیز رونمایی کرد.

چندی پیش پاول دورف از راه‌اندازی نسخه پولی برای تلگرام صحبت کرده بود که در به‌روزرسانی جدید این پیام‌رسان، تلگرام پریمیوم معرفی شده است. پس از معرفی تلگرام پریمیوم در اوایل این ماه، این پیام‌رسان بالاخره نسخه پولی خودش را راه‌اندازی کرد. این نسخه به کاربران امکان دسترسی به ویژگی‌های اضافه را با پرداخت ۴.۹۹ دلار در ماه می‌دهد.

علاوه بر این سرویس، قابلیت‌های جدیدی برای نسخه رایگان معرفی شده و پاول دورف از رسیدن تعداد کاربران فعال ماهانه این پیام‌رسان به ۷۰۰ میلیون نفر خبر داد.

قابلیت جدید واتس‌اپ برای بی‌صدا کردن تماس‌های گروهی

واتس‌اپ به تازگی ویژگی را ارائه کرده که کاربران می‌توانند یکدیگر را در تماس‌های گروهی بی‌صدا کنند.

واتس‌اپ هفته گذشته چندین ویژگی جدید از جمله امکان بی‌صدا کردن افراد در طول تماس‌های گروهی (از طریق Android Central) را ارائه کرد. این ویژگی برای زمانی که فردی از باز بودن صدایش اطلاع ندارد یا زمانی که نویز در تماس وجود دارد، مفید است.

برخی از برنامه‌های کنفرانس، مانند زوم و مایکروسافت تیمز، به میزبان‌ها اجازه می‌دهند همه شرکت‌کنندگان (یا افراد خاص) را بی‌صدا کنند، اما معمولاً راهی را به کاربران برای اینکه یکدیگر را بی‌صدا کنند، ارائه نمی‌دهند. ویژگی تازه واتس‌اپ سطح جدیدی از کنترل را برای جلسات پرکاربر (حداکثر هشت نفر در تماس‌های ویدئویی یا حداکثر ۳۲ نفر در تماس‌های صوتی) ارائه می‌کند.

آخرین شایعات گوشی سامسونگ Galaxy Z Flip4

شما می‌توانید برای داشتن یک خرید ارزان قیمت از بازار گوشی‌های سامسونگ، به سراغ سری A بروید. این سری که اخیراً طرفداران زیادی در بین کاربران پیدا کرده است، مربوط به محصولات ارزان قیمت و میان‌رده سامسونگ هستند که با داشتن مشخصات فنی خوب، قیمت مناسب‌تری را در اختیار شما می‌گذارند.

گلکسی زد فولد چهار و گلکسی زد فلیپ چهار به ترتیب با مجهز شدن به باتری ۴۴۰۰ و ۳۴۰۰ میلی‌آمپر ساعتی، می‌توانند گزینه مناسبی برای خرید باشند. بر اساس اطلاعات جدیدی که به گوش می‌رسد، هر دو گوشی از سیستم شارژ یکسانی استفاده می‌کنند و می‌توانید با همان سرعت شارژ همیشگی آن را دریافت کنید. جزئیات مربوط به گلکسی زد فولد چهار و گلکسی زد فلیپ چهار فاش شده است و مشخص می‌شود که این گوشی‌ها عمدتاً از طراحی‌های قبلی قبلی استفاده می‌کنند. به ویژه این موضوع در مورد زد فلیپ چهار بیشتر به چشم می‌خورد.

گوشی‌های سری شیائومی ۱۳ احتمالاً ماه نوامبر معرفی می‌شوند

در حالی که شیائومی براساس انتظارات باید از پرچمدار خود با نام ۱۲ اولنرا رونمایی کند، حالا شایعات جدید خبر می‌دهد که پرچمدارهای سری شیائومی ۱۳ با تراشه اسنپدراگون هشت نسل دو در ماه نوامبر سال جاری میلادی از راه می‌رسند.

در ماه دسامبر سال گذشته میلادی، کمپانی شیائومی از پرچمدار سری ۱۲ خود رونمایی کرد. اما حالا براساس یک منبع آگاه، این کمپانی امسال یک ماه زودتر از سال گذشته از پرچمداران جدید خود رونمایی خواهد کرد.

این منبع چینی اعلام کرده که دو مدل شیائومی ۱۳ و شیائومی ۱۳ پرو برای اولین بار رونمایی خواهند شد و البته شاید مانند سری ۱۲، با گوشی 13X هم روبه‌رو شویم. این منبع همچنین عنوان کرده سری ۱۳ هم اکنون در مرحله آزمایش سیستم عامل اندروید ۱۳ قرار دارد.

گفتنی است از آنجایی که انتظار می‌رود این سری گوشی‌های شیائومی شامل تراشه اسنپدراگون هشت نسل دو باشند، احتمالاً کوالکام نیز تا ماه نوامبر این تراشه را رسماً معرفی خواهد کرد. البته باید به این موضوع اشاره کنیم که این اطلاعات رسمی نیستند و از سوی دیگر کوالکام به تازگی از چیپ اسنپدراگون هشت پلاس نسل یک رونمایی کرده است.

اندروید ۱۳ رسماً از exFAT پشتیبانی خواهد کرد

امکان خواندن درایورهایی که از فرمت exFAT بهره می‌برند، در آپدیت اندروید ۱۳ برای دارندگان پیکسل شش پرو فراهم می‌شود.

اندروید ۱۳ به دارندگان دستگاه‌های سری پیکسل اجازه می‌دهد فایل‌های حجیم‌تر از چهار گیگابایت را در حافظه دیسک مدیریت کنند؛ البته اضافه‌شدن پشتیبانی از فرمت exFAT در پیکسل شش، طی دوره‌ای طولانی امکان‌پذیر شده است. پشتیبانی از exFAT فقط پس از انتقال از اندروید ۱۲L به نسخه‌ آزمایشی اندروید ۱۳ در پیکسل شش پرو در دسترس است.

باتوجه‌به اینکه پشتیبانی از این فرمت برای نسخه‌های اندرویدی در دسترس است که از نسخه ۵٫۱۰ هسته‌ لینوکس یا جدیدتر بهره می‌برند، دستگاه‌های مجهز به اندروید ۱۲L با شماره نسخه‌ android۱۲-۹-۵.۱۰.۸۱ و نسخه‌ آزمایشی اندروید ۱۳ با شماره نسخه‌ android۱۳-۴-۵.۱۰.۱۰۷ می‌توانند از این ویژگی استفاده کنند.

سامسونگ مانیتور ViewFinity S8 را برای کاربران حرفه‌ای معرفی کرد

سامسونگ محصول جدیدی را معرفی کرده که کاربران حرفه‌ای و تولیدکنندگان محتوا را هدف قرار می‌دهد. این مدل جدید از سری نمایشگرهای ViewFinity این شرکت بوده و ViewFinity S8 نام دارد.

طبق یادداشت‌های رسمی، مانیتور حرفه‌ای جدید دارای ویژگی‌هایی است که برای کاربران در زمینه‌های خلاقانه طراحی شده است. علاوه بر این، غول فناوری کره جنوبی این مانیتور را در دو مدل سایز ۳۲ و ۲۷ اینچی روانه بازار کرده است. قابل ذکر است که ViewFinity S8 جدید دارای رزولوشن UHD و همچنین دارای ۹۸ درصد وسعت رنگ و VESA DisplayHDR 600 برای برد و دقت رنگ بهتر است.

کد خبر 583088

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.