از جایگاه شورا جهت رفع مشکلات مردم استفاده شود

رئیس شورای اسلامی استان چهارمحال‌وبختیاری گفت: مهم است که از جایگاه شورای اسلامی شهر جهت رفع مشکلات مردم استفاده کنیم.

به گزارش خبرنگار ایمنا، سیاوش سلیمانی در جمع خبرنگاران اظهار کرد: برای آشنایی اعضای شوراها با شرح وظایف و اختیارات، قوانین حقوقی و مالی و راهکارهای پیشگیری از آسیب‌های اجتماعی کارگاه آموزشی برگزار شده است.

وی افزود: در سال جاری که به عنوان سال تولید، دانش‌بنیان و اشتغال‌آفرین نام‌گذاری شده، امیدواریم با وحدت و انسجام گام برداریم تا با تحقق این شعار شاهد پیشرفت کشور باشیم.

رئیس شورای اسلامی استان چهارمحال‌وبختیاری با اشاره به لزوم انجام وظایف قانونی شوراهای اسلامی شهرها و روستاها، تصریح کرد: به منظور جلوگیری از تخلفات احتمالی باید قانون را ملاک قرار دهیم و در چارچوب قانون تصمیم‌گیری کنیم تا مشکلی پیش نیاید.

وی با اشاره به اینکه شوراها در زمینه پیگیری مطالبات و اجرای آن سنگ تمام می‌گذارند، افزود: در سفر رئیس‌جمهور با توجه به پیگیری جامعه شورایی استان و مسئولان، برای شهرستان فارسان مقرر شد جهت تکمیل پروژه‌های نیمه‌تمام از جمله چهارخطه تنگ پردنجان- جونقان، کشتارگاه جونقان، سد باباحیدر، فاضلاب باباحیدر، چهارخطه شهرکرد – فارسان – کوهرنگ و محور شهرکرد _ فارسان _ خوزستان و همچنین تونل فارسان دشتک، تونل چری و گردنه حونی اعتبار لازم اختصاص یابد که با اجرای این مصوبات بخش زیادی از مشکلات مردم کاسته خواهد شد و دروازه‌های اقتصادی به روی مردم گشاده می‌شود.

سلیمانی تصریح کرد: از مطالبات و خواسته‌های شوراهای اسلامی که نماینده مردم هستند، تمام قد پشتیبانی می‌کنیم و با هر مدیران استان جلساتی را در دفتر شورای استان برگزار می‌کنیم تا مشکلات رفع شود.

وی گفت: به منظور محقق شدن اهداف شوراها در زمینه توسعه شهری و روستایی، افزایش کارایی، کارآمدی و اثربخشی نهاد مردمی شوراها، آگاهی و عمل به وظایف و اختیارات قانونی، ضروری است، بر همین اساس هر فردی به شورای اسلامی شهر یا روستا ورود کند، باید از قانون تمکین کند، چرا که دور زدن و عبور از قانون باعث بحران می‌شود. همچنین لازم است شورای اسلامی شهرها نظارت بر عملکرد شهرداری‌ها را تقویت کنند تا حادثه متروپل تکرار نشود.

رئیس شورای اسلامی استان چهارمحال‌وبختیاری با اشاره به جایگاه و اهمیت شوراهای اسلامی از منظر قرآن کریم و قانون اساسی، گفت: از این فرصتی که در اختیارمان گذاشته شده است باید جهت رفع مشکلات مردم استفاده کنیم؛ چرا که یکی از برکات نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران تشکیل شوراها بوده که واگذاری مسئولیت مردم به دست خودشان را یادآور می‌شود.

کد خبر 582874

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.