تاثیر میخک در درمان دندان درد و دلیل شکل‌گیری یک شبکه دندانپزشکی

همه ما در طول عمر خود دندان درد را تجربه کرده‌ایم. به‌دلیل نزدیکی عصب‌های دندان به مغز، دندان درد یکی از شدیدترین انواع درد تلقی می‌شود که صبر و آرامش را از فرد می‌گیرد.

مخصوصاً اگر دندان درد در شب و یا در شرایط اورژانسی رخ دهد که دندانپزشک در دسترس نباشد. در این صورت اکثر افراد برای کاهش دندان درد، به سمت مصرف انواع مسکن روی می‌آورند که جدا از عوارض مخرب آن‌ها برای بدن به‌خصوص معده، در نهایت بعد از مصرف چند قرص، تاثیری در تسکین دندان درد ندارند!

اما سئوال مهم این است که برای دندان درد اورژانسی چه باید کرد؟ در صورت در دسترس نبودن دندانپزشک یا نبودن شرایط و امکانات کافی برای رسیدگی صحیح و اصولی به دندان، هنگام دندان درد، چه اقداماتی باید انجام داد؟ آیا جز مسکن و آرام بخش‌های شیمایی راه دیگری برای تسکین دندان درد وجود دارد؟ آیا درمان خانگی موثری برای دندان درد وجود دارد؟

در فرهنگ ایران از دیرباز با درمان‌های گیاهی و سنتی توانسته‌اند بسیاری از دردها را تسکین بدهند و تا حد زیادی بسیاری از بیماری‌ها را درمان کنند. دندان درد نیز یکی از مواردی است که در طب باستانی ایران بسیار موردتوجه بوده‌است که برای کاهش و تسکین دندان درد از گیاهان دارویی استفاده می‌کردند. گیاه میخک یکی از موثرترین انواع گیاهان دارویی در تسکین دندان درد است.

تاثیر میخک در درمان دندان درد و دلیل شکل‌گیری یک شبکه دندانپزشکی

گزارش‌ها حاکی از آن است که ماده اصلی میخک (اونوژل) خواص آرام‌بخشی و ضدعفونی‌کننده دارد و از آن در تسکین دندان درد استفاده می‌شود. از طرفی میخک برای بیماری‌های لثه و دهان نیز توصیه می‌شود. شایان توجه است که بدانیم استفاده از میخک برای دندان درد نه تنها در ایران و طب سنتی بلکه قرن‌هاست که در دنیا به عنوان یک تکنیک موثر در تسکین دندان درد استفاده می‌شود. از لحاظ تاریخی، درمان‌های متفاوتی برای قرار دادن میخک در دندان یا حفره عفونی صورت می‌گرفت که سبب بی‌حسی و ضدعفونی دندان پوسیده می‌شد. امروزه به جای آسیاب کردن میخک برای دندان درد از روغن میخک استفاده می‌شود. روغن میخک محصول غلیظ و استخراج‌شده از گیاه میخک است و مدت‌هاست که مستقیماً بر روی لثه‌ها برای تسکین دندان درد استفاده می‌شود. شواهدی وجود دارد که نشان می‌دهد اوژنول موجود در روغن میخک در مبارزه با چندین باکتری شناخته شده دهان موثر است. داروهای حاوی اوژنول به طور گسترده در دندانپزشکی استفاده می‌شود. اما نکات مهمی که باید در استفاده از روغن میخک در دندان درد بدانید عبارت‌است از:

· طعم روغن میخک به طور طبیعی ناخوشایند است. از قورت دادن آن هنگام استفاده برای دندان درد خودداری کنید.

· مصرف روغن میخک ممکن‌است عوارض جانبی داشته باشد از جمله مشکلات تنفسی، سوزش در بینی و گلو، ناراحتی معده و اسهال است.

· اگر در مورد نحوه استفاده از روغن میخک به عنوان تسکین دندان درد سوالی دارید حتماً با دندانپزشک خود مشورت کنید.

· فراموش نکنید که روغن میخک درمان نیست، بلکه یک راه حل موقت در شرایطی است که به دندانپزشک دسترسی ندارید.

اما یکی از نیازهای کمتر پاسخ داده شده افراد در شرایط اورژانسی و عدم توانایی برای تصمیم‌گیری، حضور یک مشاور برای پاسخ دادن به سوالات حوزه دندانپزشکی است. اگرچه استارتاپ‌هایی مثل الودکتر، دکتر ساینا و اسنپ دکتر تا حدی این نیاز را در حوزه پزشکی مرتفع کرده‌اند اما هیچکدام به صورت تخصصی به ارائه خدمات مشاوره دندانپزشکی نپرداخته‌اند.

تاثیر شگفت‌آور گیاه میخک در تسکین دندان درد سبب شد تا اولین شبکه تخصصی دندانپزشکی در ایران نام میخک را برای برند خود انتخاب کند. شبکه دندانپزشکی میخک به آدرس mikhakdental.com با شعار همراهی بیماران از مشاوره تا پس از درمان سعی کرده است از زمان مشاوره تا ارائه طرح درمان، هماهنگی نوبت دندانپزشکی، انجام درمان و پس از آن در کنار آنها باشد. با توجه به بالا بودن هزینه‌های دندانپزشکی و شرایط اقتصادی بسیاری از بیماران، میخک همراهی خود را با ارائه تعرفه یکسان و اقتصادی با روش‌های پرداخت اقساطی کامل کرد است.

شبکه دندانپزشکی میخک به دنبال توسعه پلتفرمی برای ارائه تجربه‌ای جدید و متفاوت از خدمات دندانپزشکی به بیماران است. به این منظور میخک با تشکیل شبکه‌ای از دندانپزشکی‌های معتبر توانسته کیفیت خدمات دندانپزشکی متفاوتی را در درمان‌های پایه و دندان‌پزشکی زیبایی ارائه دهد.

تاثیر میخک در درمان دندان درد و دلیل شکل‌گیری یک شبکه دندانپزشکی

چرا مشاوره آنلاین دندانپزشکی میخک؟

1- بدون نیاز مراجعه حضوری

مهمترین مزیت استفاده از مشاوره دندانپزشکی میخک این است که می‌توانید بدون مراجعه حضوری و به صورت آنلاین از هر نقطه کشور با دندانپزشک در ارتباط باشید و سوالات خود را بپرسید.

2- مشاوره دندانپزشکی کاملاً رایگان

شبکه دندانپزشکی میخک این امکان را فراهم کرده است تا به صورت کاملاً رایگان به پاسخ همه سوالات خود برسید.

3- همراهی دستیار اختصاصی از مشاوره تا درمان

در فرایند مشاوره دندانپزشکی میخک، یک دستیار اختصاصی از ابتدای مسیر مشاوره تا نوبت‌دهی، ویزیت اولیه و درمان در کنار شما خواهد بود.

4- تعیین وقت ویزیت در نزدیک‌ترین مرکز

پس از مشاوره آنلاین دندانپزشکی و دریافت تشخیص اولیه پزشک، دستیار اختصاصی شما زمان ویزیت حضوری را براساس تخصص دندانپزشک و در نزدیک‌ترین مرکز هماهنگ خواهد کرد.

5- پشتیبانی ۲۴ ساعته پس از درمان

پس از انجام درمان، دستیار اختصاصی شما پشتیبانی ۲۴ ساعته خود را ادامه خواهد داد تا بدون هیچ‌گونه نگرانی دوره پس از درمان خود را نیز سپری کنید.

کد خبر 582836

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.