عصرانه خبری علم‌وفناوری ۲۸ خرداد

در این بسته خبری در مورد سامسونگ گوشی گلکسی S22 FE را عرضه نمی‌کند، تاریخ عرضه احتمالی تراشه‌های جدید AMD فاش شد و سری شیائومی ۱۳ از نمایشگر پیشرفته ساخت سامسونگ استفاده خواهد کرد، می‌خوانید.

به گزارش خبرنگار ایمنا، سرفصل مهم‌ترین رویدادهای خبری حوزه علم و فناوری را در روزی که گذشت، مرور می‌کنیم:

سامسونگ با نمایشگرهای Neo QLED، کاربران را در شبیه‌ساز اتومبیل‌رانی جدید خود غرق می‌کند

سامسونگ شبیه‌ساز جدید مسابقات اتومبیل‌رانی خود را معرفی کرد. این شرکت در طراحی این محصول از سه نمایشگر Neo QLED 8K برای ارائه تجربه فراگیر در بازی‌ها بهره گرفته است.

طرفداران فرمول یک در انتظار شروع مسابقات GP کانادا هستند که قرار است از روز یکشنبه آغاز شود. در همین حال، شعبه کانادا سامسونگ شبیه‌ساز مسابقه‌ای منحصربه‌فرد جدید خود را با نمایشگرهای Neo QLED 8K رونمایی کرده است. سامسونگ کانادا با راننده خودروهای مسابقه‌ای، دانیل مراد، همکاری کرده است تا ویژگی‌های موجود در پیست واقعی را در محیط مجازی ارائه دهد.

راه‌اندازی سیستم مسابقه‌ای به روش صحیح می‌تواند تفاوت بسیار بزرگی در تجربه کاربری ایجاد کند؛ بنابراین، دریافت تجربه‌های یک راننده واقعی مسابقات اتومبیل‌رانی می‌تواند به واقعی‌ترشدن تجربه سیستم شبیه‌ساز کمک کند. غول فناوری کره‌ای برای طراحی و تولید شبیه‌ساز اتومبیل‌رانی خود، با خرده‌فروشی موتوراسپورت Advanced SimRacing نیز همکاری کرده است. البته سامسونگ همه سخت‌افزار موردنیاز برای این شبیه‌ساز را خودش تولید نکرده است.

مشخصات کارت گرافیک Arc A380 اینتل بی سروصدا تغییر کرد

مشاهدات نشان می‌دهد اینتل بی سروصدا اقدام به تغییر و تقلیل مشخصات کارت گرافیک اخیراً معرفی شده Arc A380 نموده است. جزئیات و تغییرات را در شهر سخت افزار بخوانید.

حالا دیگر در صفحه رسمی کارت گرافیک Arc A380 بر روی وب سایت رسمی اینتل خبری از سرعت حافظه ۱۶ گیگابیت در ثانیه نیست و شاهد کاهش آن به ۱۵.۵ گیگابیت در ثانیه هستیم. این تغییر به کاهش پهنای باند حافظه از ۱۹۲ به ۱۸۶ گیگابایت در ثانیه انجامیده است.

می‌دانیم یک روز قبل از رونمایی رسمی اینتل از Arc A380 یک مدل کاستوم به فرکانس حافظه ۱۵.۵ گیگاهرتز معرفی شده بود که آن زمان تصور می‌شود فرکانس پایین‌تری نسبت به مشخصات مرجع دارد. حالا می‌دانیم مشخصات درج شده در وب سایت رسمی اینتل دقیق نبوده و همان ۵.۵ گیگاهرتز درست است.

سامسونگ گوشی گلکسی S22 FE را عرضه نمی‌کند!

پس از عرضه گوشی‌های پرچمدار گلکسی S22 سامسونگ، انتظار می‌رفت این غول فناوری کره‌ای طبق روال قبل سری FE (فن ادیشن) این گوشی را نیز به زودی روانه بازار کند، اما اکنون شایعات می‌گویند که چنین مدلی عرضه نخواهد شد.

سامسونگ، غول فناوری کره جنوبی، جدیدترین گوشی پرچمدار خود یعنی Galaxy S22 را اخیراً روانه بازار کرد و طبق روال این شرکت انتظار می‌رفت در آینده نزدیک نیز سری Fan Edition (FE) این مدل هم به بازارها راه یابد، اما افشاگران معتبر دنیای فناوری می‌گویند که چنین گوشی هرگز عرضه نخواهد شد.

سری گوشی‌های Fan Edition (FE) سامسونگ با Galaxy S20 FE شروع شد و سپس شاهد گلکسی S21 FE بودیم. در واقع، سامسونگ سری Fan Edition را به عنوان حد وسطی بین دستگاه‌های مقرون به صرفه سری A و سری گلکسی S در سال ۲۰۲۰ معرفی کرد. به طور منطقی، ما انتظار داشتیم که در آینده یک گوشی Galaxy S22 FE نیز عرضه شود، اما به نظر می‌رسد که این یک انتظار بیهوده خواهد بود. این البته خبری بد برای طرفدارن این سری گوشی‌ها بود که می‌توانستند با قیمتی پایین‌تر، مشخصات یک گوشی پرچمدار را در اختیار بگیرند.

تاریخ عرضه احتمالی تراشه‌های جدید AMD فاش شد

پیش‌بینی می‌شود، تراشه Ryzen 7000 و LGA1718 AM5، ای‌ام‌دی ۱۵ سپتامبر به بازارهای جهانی عرضه شود.

اخیراً، شرکت AMD در رویداد Computex ۲۰۲۲، اطلاعاتی را درباره تراشه جدید خود به نام Ryzen 7000 و نسل بعدی LGA1718 AM5 منتشر کرد. این شرکت اعلام کرد که هر دو تراشه در پاییز امسال به بازارهای جهانی عرضه می‌شوند.

اخیراً یک کاربر توئیتر تصویری را منتشر کرده است که ارائه داخلی برخی فروشنده‌های آفلاین چینی در رابطه با راه‌اندازی Ryzen 7000 و AM۵ AMD را نشان می‌دهد.

کامپیوتر بدون کیس G-One Plus با نمایشگر ۳۲ اینچی، پردازنده نسل دوازدهم اینتل و گرافیک RTX 3060 معرفی شد

Colorful کامپیوتر بدون کیس جدید خود را با بدنه آلومینیومی مجهز به شارژر بی‌سیم، نمایشگر ۳۱٫۵ اینچی ۱۶۵ هرتزی، پردازنده نسل دوازدهم اینتل و گرافیک لپ‌تاپی انویدیا RTX 3060 رونمایی کرد.

Colorful بیشتر به‌عنوان یکی از شرکای گرافیکی انویدیا شناخته می‌شود؛ اما در چند سال گذشته محصولات دیگری مثل رم، SSD، مادربرد و حتی کامپیوترهای شخصی نیز تولید کرده است. این شرکت امروز کامپیوتر بدون کیس جدیدی به نام G-One Plus برای گیمرها معرفی کرد. این کامپیوتر طراحی جذابی دارد و به سخت‌افزار قدرتمندی مجهز شده است.

کامپیوتر بدون کیس جدید G-One Plus از نمایشگر ۳۱٫۵ اینچی IPS با نرخ نوسازی ۱۶۵ هرتز و وضوح 2K و پردازنده نسل دوازدهم اینتل Core و گرافیک انویدیا GeForce RTX 3060 بهره می‌برد که آن را به گزینه‌ای جذاب برای انجام امور گرافیکی و بازی تبدیل می‌کند.

سری شیائومی ۱۳ از نمایشگر پیشرفته ساخت سامسونگ استفاده خواهد کرد

سری شیائومی ۱۲ با استقبال بسیار مناسبی از سوی مشتریان مواجه شده است؛ اما تمامی مدل‌های این خانواده هنوز به بازار عرضه نشده‌اند. در حالی‌که مدل‌های شیائومی ۱۲ و شیائومی ۱۲ پرو در قفسه فروشگاه‌ها قابل دسترس هستند؛ اما شیائومی ۱۲ اولت را هنوز به‌طور رسمی معرفی نشده است. با این وجود پیش‌تر پیرامون مدل جانشین شیائومی ۱۲ موسوم به سری شیائومی ۱۳ گزارشاتی منتشر شده است.

بر اساس اعلام یک وبلاگ‌نویس مشهور حوزه فناوری با شناسه Digital Chat Station در شبکه اجتماعی Weibo، شیائومی ۱۳ از تراشه موبایلی اسنپ‌دراگون هشت نسل دو کوالکام استفاده خواهد کرد. در عین‌حال نمایشگر این اسمارت‌فون جدید به میزان قابل‌توجهی ارتقا یافته و پیکره‌بندی دوربین پشتی از جذابیت بیش‌تری برخوردار خواهد بود.

بر اساس گزارشات، شیائومی ۱۳ به‌همراه یک نمایشگر بزرگ 2K با زیرساخت جدید و حواشی بسیار باریک در اطراف آن روانه بازار خواهد شد. به منظور تولید این زیرساخت جدید احتمالاً از پنل E6 LUMINOUS ساخت شرکت سامسونگ استفاده می‌شود. این پنل در مقایسه با نمونه E5 به‌کارگیری شده در شیائومی ۱۲ پرو از نظر میزان تولید نور آبی و راندمان نوری بهبود یافته است.

کد خبر 582652

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.