اتومبیل‌رانی با سرعت بالا

هر سال شرکت‌های خودروسازی طی یک رقابت فشرده تلاش می‌کنند؛ خودروهایی با کارایی بهتر و البته سرعت‌های بیشتر تولید کنند. محبوبیت خودرو حتی در صنعت و هنر سینما هم بسیار مشهود است؛ جایی که اولین فیلم خودرویی به نام «The Racers» که در مورد مسابقات اتومبیل‌رانی بود.

به گزارش خبرنگار ایمنا، مسابقه، سرعت و هیجان خودروها آن‌قدر محبوب شده است که هر سال شرکت‌های خودروسازی با برگزاری یک رقابت فشرده تلاش می‌کنند؛ خودروهایی با کارایی بهتر و البته سرعت‌های بیشتر تولید کنند. محبوبیت خودرو حتی در دنیای سینما هم بسیار مشهود است؛ جایی که اولین فیلم خودرویی به نام «The Racers» که در مورد مسابقات اتومبیل‌رانی بود در سال ۱۹۵۵ روی پرده سینماها رفت. سرعت و هیجان مسابقه‌های اتومبیل‌رانی آن‌قدر زیاد شد که برخی فیلم‌سازان در کشورهای دیگر به خصوص در هالیوود نیز سوار بر موج این هیجانات دست به ساخت فیلم‌های خودرویی زدند و تاکنون تعداد بسیار زیادی فیلم با موضوع مسابقات اتومبیل‌رانی در دنیا ساخته شده است.

در این نوشتار ۱۰ فیلم دیگر جذاب و برتر مسابقات اتومبیل‌رانی تاریخ سینما از نظر سایت معتبر IMDb نگاهی خواهیم داشت؛ از فیلم پرهیجان و جذاب «لذت سواری» شروع کردیم، در ادامه به سراغ «مسیر کاننبال» رفتیم و متن با «لامبورگینی: مرد پشت افسانه» مطلب را به پایان رساندیم. اگر عاشق مسابقه، سرعت و هیجان هستید، پیشنهاد ما به شما تماشای این فیلم‌ها است؛ فیلم‌هایی که با بالا بردن سطح آدرنالین در بدنتان باعث می‌شوند لحظات ماندگار و شگفت‌انگیزی را تجربه کنید!

لذت سواری

کارگردان: جان دال

بازیگران: پل واکر، استیو زان، لیلی سوبیسکی و جسیکا بومن

امتیاز: ۶.۶ از ۱۰

«لذت سواری» در سال ۲۰۰۱ روی پرده سینماها رفت و تماشاگران را به یک سواری لذت بخش دعوت کرد. داستان فیلم درباره سه نفر به نام‌های «لوئیس»، «ونا» و «فولر» است که در راه بازگشت به خانه در روزی تابستانی هستند. آن‌ها توسط امواج رادیویی با یک راننده آشنا می‌شوند و ابتدا به شوخی با او مسابقه می‌دهند، اما این راننده که از تعادل روانی برخوردار نیست، شروع به دزدی از این سه نفر می‌کند.

اتومبیلرانی با سرعت بالا

شب‌های تالادگا

کارگردان: آدام مک‌کی

بازیگران: ویل فرل، جان سی ریلی، ساشا بارون کوهن، گری کول و مایکل کلارک دانکن

امتیاز: ۶.۶ از ۱۰

«شب‌های تالادگا» را می‌توان از بهترین فیلم‌های اتومبیل‌رانی خارجی در ژانر کمدی دانست. داستان فیلم درباره «ریکی» است که مقام اول راننده‌های مسابقه‌ای جهان را از آن خود کرده است و وقتی در یک مسابقه از یک راننده دیگر شکست می‌خورد، سعی می‌کند تا جایگاهش را از این راننده پس بگیرد.

اتومبیلرانی با سرعت بالا

جنون سرعت

کارگردان: اسکات وا

بازیگران: آرون پال، دومینیک کوپر و اسکات مسکادی

امتیاز: ۶.۴ از ۱۰

«جنون سرعت» یک فیلم اکشن محصول سال ۲۰۱۴ در آمریکا است. این فیلم که ایده آن از یک سری بازی‌ها اقتباس شده، درباره راننده جوانی به نام «توبی مارشال» است که به عنوان مکانیک مشغول به کار است. هنگامی که رقیب سابق وی، «دینو» با پیشنهاد وسوسه‌انگیزی به سراغ وی می‌آید، اعضای تیمش برای رد این پیشنهاد به وی اصرار می‌کنند، اما «توبی» به دلیل اوضاع بد مالی این پیشنهاد را می‌پذیرد.

اتومبیلرانی با سرعت بالا

مسابقه مرگ

کارگردان: پل دبلیو. اس. اندرسون

بازیگران: جیسون استاتهام، ترسی گیبسون، ناتالی مارتینز و رابین شو

امتیاز: ۶.۴ از ۱۰

«مسابقه مرگ»، فیلمی هیجان‌انگیز و اکشن است که در سال ۲۰۰۸ به اکران عمومی رسید. این فیلم با فروش بیش از ۷۵ میلیون دلار، بودجه نزدیک به ۴۵ میلیون دلار داشت.

داستان این فیلم درباره مجرم سابقه‌داری است که به درخواست رئیس زندان در یک مسابقه اتومبیل‌رانی شرکت می‌کند. جایزه برنده، آزادی از زندان است، اما بردن در این مسابقه اصلاً کار ساده‌ای نیست.

اتومبیلرانی با سرعت بالا

سریع و خشن ۱۰

کارگردان: لویی لتریر

بازیگران: وین دیزل، ناتالی امانوئل، میشل رودریگز، جیسون استاتهام و جیسون موموآ

امتیاز: ۶.۳ از ۱۰

داستان فیلم درباره دومینیک و خانواده‌اش است که مأموریت‌های زیادی را پشت سر گذاشته‌اند و با وجود تمام سختی‌ها و موانع، هر بار موفق شدند دشمنان خود را شکست دهند.

اما این بار باید در مقابل خطرناک‌ترین و مرگبارترین دشمن خود قرار گیرند؛ کسی که آتش انتقام در چشم‌هایش زبانه می‌کشد و تهدیدی بزرگ برای اطرافیانش محسوب می‌شود.

مسیر کاننبال

کارگردان: هل نیدهام

بازیگران: برت رینولدز، راجر مور، فارا فاست، جکی چان و دین مارتین

امتیاز: ۶.۲ از ۱۰

این فیلم اکشن کمدی در سال ۱۹۸۱ ساخته شد. داستان این فیلم درباره یک مسابقه خیابانی غیرقانونی واقعی است که در کنتیکت آمریکا آغاز می‌شود و در کالیفرنیا به پایان می‌رسد.

آمبولانس

کارگردان: مایکل بی

بازیگران: جیک جیلنهال، یحیی عبدالمتین دوم و ایزا گونزالس

امتیاز: ۶.۱ از ۱۰

داستان «آمبولانس» درباره دو برادر ناتنی است که تصمیم می‌گیرند از یک بانک دزدی کنند. بعد از انجام این دزدی، آن‌ها حین فرار یک آمبولانس را می‌دزدند و دو امدادگری را که در آن بودند نیز به عنوان گروگان با خود می‌برند.

اتومبیلرانی با سرعت بالا

روزهای تندر

کارگردان: تونی اسکات

بازیگران: تام کروز، رابرت دووال، نیکول کیدمن، کری الویس و مایکل روکر

امتیاز: ۶.۱ از ۱۰

در این فیلم «کول تریکل» (تام کروز)، جوان بی تجربه اما جویای نام و علاقه‌مند رانندگی ماشین‌های مسابقه‌ای، مورد حمایت «تیم دولن» قرار می‌گیرد.

«هری هاگ»، راننده سابق، نیز نقش مربی او را برعهده می‌گیرد.

این فیلم برای موسیقی متن، صحنه‌هایش اکشن و ایفای نقش «تام کروز» و «نیکل کیدمن» مورد تحسین منتقدان قرار گرفت.

جاده یخی

کارگردان: جاناتان هنزلی

بازیگران: لیام نیسون، بنجامین واکر، امبر میدتاندر و مارکوس توماس

امتیاز: ۵.۶ از ۱۰

در «جاده یخی»، گروهی از رانندگان کامیون برای رساندن لوازم لازم برای نجات کارگرانی که در یک معدن الماس گیر افتاده‌اند، باید از روی دریاچه‌های یخ‌زده و جاده‌های زمستانی عبور کنند.

اتومبیلرانی با سرعت بالا

لامبورگینی: مرد پشت افسانه

کارگردان: رابرت مورسکو

بازیگران: فرانک گریلو، رمانو رجانی، متئو لئونی و هانا ون در

امتیاز: ۵.۴ از ۱۰

این فیلم آمریکایی در ژانر بیوگرافی ساخته شده و داستان کارآفرین موفق و مشهوری را از دوران تولید تراکتور در ابتدای حرفه‌اش تا ساخت ماشین‌های ارتش در دوران جنگ جهانی دوم و طراحی ماشین‌های لامبورگینی که به میراث او برای آیندگان تبدیل شده است، دنبال می‌کند.

اتومبیلرانی با سرعت بالا

کد خبر 680896

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.