پیست موتورسواری‌ و اتومبیل‌رانی نقش‌جهان بازگشایی شد

پیست موتورسواری و اتومبیل‌رانی نقش‌جهان پس از آنکه حدود سه ماه با تصمیم مدیرکل سابق ورزش‌وجوانان اصفهان بسته شده بود، روز گذشته با حضور اهالی این رشته بازگشایی شد.

به گزارش خبرنگار ایمنا، پیست موتورسواری و اتومبیل‌رانی نقش‌جهان در دوره ریاست «محمد طباطبایی» مدیرکل سابق ورزش و جوانان استان اصفهان به دلیل اختلافات اداره کل ورزش با برخی از اهالی این رشته بسته شد. این اتفاقی درحالی رقم خورد که «جواد محمدی» سرپرست تازه‌وارد اداره کل ورزش و جوانان استان اصفهان پس از حضور، «علیرضا امینازاده» را به سمت سرپرست هیئت موتورسواری و اتومبیل‌رانی منصوب کرد. پس از این تغییرات، روز گذشته _جمعه سی‌ام اردیبهشت‌ماه_ و بعد از سه ماه، شاهد بازگشایی پیست نقش جهان با حضور اهالی این رشته بودیم.

جواد محمدی سرپرست اداره کل ورزش و جوانان استان اصفهان در مراسم بازگشایی پیست موتورسواری و اتومبیل‌رانی نقش‌جهان، اظهار کرد: خوشحالم که علاقه‌مندان رشته موتورسواری و اتومبیل‌رانی به صورت خانوادگی در این فضا حضور پیدا کردند و این فرصت را مغتنم شمردند تا هیجانات و انرژی خود را در راه مثبتی هزینه و صرف کنند.

وی ادامه داد: در این فضا، صمیمیت و دوستی بسیاری وجود دارد؛ در واقع همه ابعاد مختلف شخصیتی در اینجا پرورش پیدا می‌کند. زمانی که سرپرست اداره کل شدم، نیاز بود به هیئت‌هایی که حاشیه دارند ورود و امکانات حداقلی برای استفاده علاقه‌مندان آن‌ها مهیا کنیم.

سرپرست پیشنهادی با همکاری فدراسیون تأیید شد

سرپرست اداره کل ورزش و جوانان استان اصفهان، با بیان اینکه در روز اول بازگشایی پیست نقش‌جهان استقبال خوبی از این مجموعه صورت گرفت، تصریح کرد: امیدوارم با همدلی، هماهنگی و حمایتی که وجود دارد اختلافات کنار رفته تا شاهد فعال شدن همه رشته‌های ورزشی در استان اصفهان باشیم.

محمدی در رابطه با اختلافات ایجاد شده در هیئت موتورسواری و اتومبیل‌رانی در دوره محمد طباطبایی، گفت: انتخاب سرپرست برای هیئت‌ها، تابع شرایط قانونی است و باید اداره کل ورزش و جوانان فردی را پیشنهاد بدهد و فدراسیون مربوطه هم ابلاغ را صادر کند. در بررسی اولیه مشخص شد که تعدادی از هیئت‌ها نیاز به انتخاب سرپرست دارد که هیئت موتورسواری و اتومبیل‌رانی از جمله این هیئت‌ها بود، با مازیار ناظمی رئیس فدراسیون موتورسواری و اتومبیل‌رانی صحبت‌هایی شد و بدون آنکه مشکلی پیش بیاید تغییر و تحولات را داشتیم و سرپرست پیشنهادی با نهایت همکاری فدراسیون تأیید شد. قطعاً به سمتی خواهیم رفت تا با همکاری و هم‌افزایی فدراسیون‌های کشوری، فعالیت همه هیئت‌ها را به خوبی پیش ببریم.

وی با اشاره به اینکه برگزاری مجمع هیئت موتورسواری و اتومبیل‌رانی در دستور کار است، خاطرنشان کرد: مجمع هیئت موتورسواری و اتومبیل‌رانی با هماهنگی‌های لازم به‌زودی و درزمان خود برگزار می‌شود تا شرایط ثبات بیشتری به خود بگیرد.

پیست موتورسواری‌ و اتومبیلرانی نقش جهان بازگشایی شد

پیست نقش‌جهان نیازمند به‌روزرسانی است

سرپرست اداره کل ورزش و جوانان با بیان اینکه امکانات پیست نقش‌جهان نیازمند به‌روزرسانی است، تصریح کرد: نخستین هفته‌ای است که بعد از صدور ابلاغ سرپرستی جدید اداره کل شاهد هستیم که موضوعات قانونی پیست انجام شد و بازگشایی انجام گرفت. از همکارانم خواسته‌ام تا بررسی‌هایی لازم را انجام دهند و در برنامه زمان‌بندی شده تغییراتی را که باعث رفاه حال ورزشکاران و مردم می‌شود، شاهد باشیم.

آمادگی برای مسابقات نداریم

عرفان موذنی قهرمان موتورسواری در رابطه با اختلافاتی که در گذشته وجود داشت و باعث شد به ورزشکاران رشته موتورسواری و اتومبیلرانی آسیب برسد، گفت: اختلافات، حواشی و دودستگی‌هایی وجود داشت که ضربه آن فقط به ورزشکاران وارد شد. حدود سه ماه پیست تعطیل بود و بیست‌وهفتم خردادماه مسابقات کشوری را در ورزشگاه آزادی تهران داریم، اما به دلیل اینکه تمرین نداشتیم و همیشه در حواشی بودیم، هیچ گونه آمادگی برای این مسابقه نداریم.

وی ادامه داد: امینازاده به تازگی منصوب شده و تشکر می‌کنم که درب پیست را باز کرد؛ اما پیست نقش جهان از سال گشته که تعطیل شد مشکل داشته، در حال حاضر هم که باز شده بازهم مشکل دارد. موتور سواری یکی از رشته‌های پر هزینه و پر حادثه است که از سرپرست اداره کل ورزش و جوانان و امینازاد درخواست دارم بیشتر به این رشته رسیدگی کنند و معایب پیست برطرف شود تا از جمعه هفته آینده بتوانیم تمرینات فشرده‌ای را پشت سر بگذاریم و برای مسابقات آماده شویم.

قهرمان موتورسواری در خصوص بودجه‌ای که برای تعمیر پیست نقش جهان در نظر گرفته شده بود، تصریح کرد: بودجه زیادی نبود و صرفاً برای خاک هزینه شد، دیگر امور را ورزشکاران اعتباراتی هزینه کردند تا مشکل حل شود. برای موتور کراس که پیست خاکی دارد باید هر هفته تعمیراتی داخل آن انجام شود زیرا یک موتور پانصد الی ششصد میلیون تومان قیمت دارد که اگر این تعمیرات صورت نگیرد ورزشکار و موتور آسیب می‌بینند.

امیدوارم پیست نقش جهان باز بماند

مهرداد صفری قهرمان اتومبیل‌رانی کشورمان در رابطه با بازگشایی پیست نقش‌جهان، اظهار کرد: بعد از سه ماه که پیست تعطیل بود و تمرینی نداشتیم، بازگشایی آن اتفاق خیلی خوبی بود و استقبال هم شد که امیدوارم این پیست باز بماند.

وی درخصوص حواشی که در موتورسواری و اتومبیل‌رانی وجود داشت، تصریح کرد: حواشی در همه رشته‌ها وجود دارد، اما متأسفانه انتخاباتی که برگزار شد حواشی را در رشته ما رقم زد و بیشترین ضربه را ورزشکاران خوردند. در فروردین‌ماه مسابقه داشتیم که به همین دلیل نتوانستیم تیمی اعزام کنیم.

قهرمان اتومبیل‌رانی افزود: از مسئولان انتظار داریم به ورزشکاران اهمیت دهند تا بتوانیم پرچم استان اصفهان را همیشه بالا نگه‌داریم.

کد خبر 576549

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.