از قتل دلخراش دختر ۵ ساله تا قتل خونین پسر ۱۴ ساله

قتل دلخراش دختر پنج ساله، قتل زن گیلانی در خشم شوهر، مدیر شرکت تحت تعقیب پلیس، مرگ دردناک دو کودک در سطل آب کولر، حمله خونین به آمبولانس اورژانس و قتل خونین پسر ۱۴ ساله را در بسته خبری حوادث ایمنا بخوانید.

به گزارش خبرنگار ایمنا، نهم اردیبهشت‌ماه سال ۱۴۰۱ پرسنل بیمارستان امام حسین (ع) در یک تماس تلفنی، مرگ دختر پنج ساله‌ای که آثار ضرب و جرح و سوختگی‌های متعدد در بدن وی مشهود بود را به مرکز فوریت‌های پلیسی ۱۱۰ گزارش دادند. با اعلام این خبر، محمد وهابی بازپرس ویژه قتل شعبه دوم دادسرای امور جنایی به همراه تیمی از کارآگاهان اداره دهم پلیس آگاهی راهی بیمارستان شدند و تحقیقات ابتدایی را برای کشف ابعاد پنهان این پرونده آغاز کردند.

تیم جنایی با جسد دختر خردسالی به نام بهار مواجه شدند که بر اثر ضربه‌ای بر سر در تخت بیمارستان به کام مرگ فرو رفته بود و آثار شدید شکنجه و آزار و اذیت روی بدن وی دیده می‌شد. اعضای تیم جنایی در نخستین گام، به سراغ مادر مقتول رفتند. وی در تحقیقات ابتدایی گفت‌: به خاطر اختلافات شخصی از همسرم جدا زندگی می‌کنم اما طلاق نگرفته‌ام و یک روز قبل از حادثه، بهار را به همسرم سپرده بودم.

وی ادامه داد: روز حادثه هنگامی که قصد داشتم زباله را داخل سطل در کوچه بیندازم ناگهان پیکر نیمه‌جان دخترم را کنار سطل مشاهده کردم که آثار سوختگی و شکنجه روی بدن وی مشخص بود.

بدین ترتیب پدر بهار هدف تحقیقات بعدی قرار گرفت و در ادامه مشخص شد، مادر بهار به صورت پنهانی با یک مرد جوان در ارتباط بوده و این مرد جوان قصد داشته پس از شروع زندگی مشترک، بهار را به یک بهزیستی تحویل دهد. با توجه به اظهارات ضد و نقیض مادر بهار در خصوص رابطه با مرد جوان، بازپرس ویژه قتل دستور بازداشت مادر بهار و مرد جوان را صادر کرد که خیلی زود کارآگاهان اداره دهم پلیس آگاهی، متهمان را دستگیر کردند.

متهمان پس از انتقال به اداره دهم پلیس آگاهی در جریان تحقیقات گسترده به ضرب و جرح مرگبار دختر پنج ساله با همدستی یکدیگر اعتراف کردند. تحقیقات درباره این پرونده ادامه داشت تا اینکه صبح امروز شنبه بیست‌وهشتم خردادماه، مرد جوان برای تحقیقات تکمیلی با دستور محمد وهابی به شعبه دوم دادسرای امور جنایی منتقل شد.

متهم در جریان تحقیقات به بازپرس پرونده گفت: به دلیل اینکه رابطه من و مادر بهار در محله فاش نشود به بهار هشدار داده بودم برای بازی کردن با کودکان دیگر، داخل کوچه نرود. روز حادثه وقتی وی را در کوچه درحال بازی کردن مشاهده کردم، بسیار عصبانی شدم و برای همین در خانه دو سیلی به صورت او زدم که پس از سیلی آخر، سرش به پشت طاقچه برخورد کرد.

وی افزود: پس از این ضرب و جرح، به بهار آب قند دادم اما حالش بدتر شد. دو روز قبل از حادثه هم به علت اینکه بهار نظافت شخصی‌اش را در سرویس بهداشتی رعایت نمی‌کرد با دمپایی چند ضربه به برخی از اعضای وی زدم و با سیخ داغ بدنش سوزاندم.

با توجه به گزارش اولیه بیمارستان و مذاکرات تلفنی بازپرس ویژه قتل با متخصصان پزشکی قانونی، احتمال دارد مقتول بر اثر خونریزی داخلی مغز فوت کرده و و وی هدف آزار و اذیت قرار نگرفته باشد. تحقیقات در رابطه با پرونده قتل دختر خردسال توسط محمد وهابی بازپرس ویژه قتل شعبه دوم دادسرای امور جرایم جنایی ادامه دارد.

قتل زن گیلانی در خشم شوهر

زن جوانی به نام سارا رضایی از اهالی روستای کسما از توابع صومعه سرا در استان گیلان به طرز مرموزی به قتل رسید و خبرهای منتشر شده از دستگیری شوهر او به اتهام ارتکاب این جنایت حکایت دارد. سارا رضایی ۳۲ ساله، روز بیست‌وششم خرداد بعد از ضرب و شتم توسط همسر خود با بالشت و بر اثر خفگی به قتل رسیده است.

سارا رضایی در زمان ازدواج کودک همسر بوده و ۱۵ سال داشته است. او مادر یک کودک هفت ساله بود. سارا یک هفته قبل از این فاجعه به علت اختلافات خانوادگی خانه را ترک کرده بود. او روز فاجعه به گمان اینکه همسرش در خانه نیست برای برداشتن اوراق هویتی خود و طلاها به خانه بازگشته بود که به قتل رسید. رسانه‌های محلی اختلافات خانگی را انگیزه این جنایت اعلام و تأیید کرده‌اند که همسر این زن بازداشت و به قتل او اعتراف کرده است.

مدیر شرکت تحت تعقیب پلیس

شکایت پسر افغان حدود ۱۹ ساله با موضوع کلاهبرداری در دستور کار محمد امین تقویان بازپرس شعبه هشتم دادسرای جنایی تهران قرار گرفت. این جوان در طرح شکایت خود گفت: مدتی بود دنبال کار بودم که مدیر یک شبکه بازاریابی به من پیشنهاد داد به عنوان سرایدار در شرکت مشغول به کار شوم بعد هم به من گفت در کنار کار سرایداری بازاریابی کنم و من را وسوسه کرد و گفت در صورت انجام این کار خیلی زود ثروتمند می‌شوم.

شاکی ادامه داد: یک روز مدیر شرکت من را وادار کرد که هرطور شده به حساب او پنج میلیون تومان پول بریزم بعد هم تهدیدم کرد که اگر این کار را نکنم دست من را قطع می‌کند. برای همین به برادرم زنگ زدم و از او خواستم به حساب مدیر شرکت پول بریزد و او هم برای نجات جان من این کار را انجام داد.

رسیدگی به این شکایت برای یافتن ردی از متهم در دستور کار مأموران اداره یازدهم پلیس آگاهی تهران قرار دارد و این درحالی است که فرضیه اولیه نشان می‌دهد شاکی در ابتدا نسبت به پرداخت پول بی میل نبوده اما بعداً متوجه شده که مورد کلاهبرداری قرار گرفته است. تحقیقات در پرونده برای روشن شدن ابعاد پنهان ماجرا در شعبه هشتم دادسرای جنایی تهران در جریان است.

مرگ دردناک ۲ کودک در سطل آب کولر

حسین ناظمیان‌پور مسئول اورژانس ۱۱۵ شهرستان دیّر، اظهار کرد: هدی و هدیه دو کودک زیر پنج سال ساکن شهرستان دیّر بودند که بر اثر غرق شدگی در سطل آب، جان خود را از دست دادند.

وی افزود: هدی دختربچه افغانستانی که فقط یک سال و دو ماه بیشتر نداشت به علت غفلت والدین، در سطل پر از آب کولر که در حیاط قرار داشت، بی‌هیچ سر و صدایی افتاد که پس از انتقال به بیمارستان امام هادی (ع) دیر و انجام عملیات احیا موفقیت‌آمیز با اسکورت طبی به بیمارستان شهدا خلیج فارس بوشهر منتقل و در آنجا علی‌رغم تلاش پزشکان و کادر پرستاری پس از چند روز بستری در بخش مراقبت‌های ویژه متأسفانه جان خود را از دست داد.

مسئول اورژانس ۱۱۵ شهرستان دیّر ادامه داد: طبق گفته مادر، این کودک کمتر از ۲۰ دقیقه ناپدید شده بود که متعاقب آن در سطل آب پیدا می‌شود و این موضوع نشان دهنده اهمیت توجه دو چندان به کودکان و مراقبت از حضور آنان است.

وی تصیح کرد: هدیه نیز دختربچه‌ای تقریباً دو ساله ساکن شهر دیّر بود که برای بازی سر در سطل آب کولر کرده بود و دیگر نتوانسته بود سر از داخل سطل بلند کند و والدین او پس از نیم ساعت بعد متوجه او شده با اعلام به مرکز پیام فوریت‌های پزشکی، بلافاصله تیم اورژانس به محل حادثه مراجعه و اقدام به احیا این کودک کرد.

ناظمیان‌پور اضافه کرد: عملیات احیا در بیمارستان روی این کودک دو ساله ادامه یافت و موفقیت‌آمیز بود و جهت دریافت خدمات درمانی بیشتر با اسکورت طبی به بیمارستان شهدا خلیج فارس بوشهر منتقل شد اما به علت شدت صدمات وارد مراقبت‌های ویژه پزشکی نیز کارساز نبوده و جان خود را از دست داد.

وی ضمن تاکید هشدار به والدین، گفت: از ابتدای سال جاری سه مرگ کودک زیر پنج سال در شهرستان دیّر بر اثر سوانح و حوادث رخ داده است که دو مورد آن به علت غرق‌شدگی در سطل آب و یک مورد آن نیز در سانحه تصادف بوده است.

مسئول اورژانس ۱۱۵ شهرستان دیّر خاطرنشان کرد: آب اگر چه می‌تواند تقریباً خطرناک باشد اما برای اکثر کودکان معنی سرگرمی و بازی را دارد و ممکن است یک کودک در چند سانتی متر آب، در ته یک سطل آب یا وان حمام غرق شود بدون اینکه والدین متوجه این موضوع شوند.

وی ادامه داد: اکثر کودکان عاشق آب هستند و دوست دارند با آب بازی کنند که والدین باید در این زمینه محتاط بوده و هیچ‌گاه کودکان خود را در کنار آب تنها رها نکنند. بر خلاف تصور رایج، سطل‌های پر از آب کولر رها شده در حیاط خانه‌ها خطرناک و حادثه آفرین بوده و موجب آسیب‌های جبران‌ناپذیری برای کودکان و والدین می‌شود.

ناظمیان‌پور افزود: ضروری است تا با همکاری رسانه‌ها و سازمان‌های مردم نهاد نسبت به افزایش آگاهی عمومی و حساسیت لازم درخصوص خطرات سطل‌های پر از آب کولر رها شده در حیاط منازل و همچنین حضور کودکان در ساحل دریا در این فصل از سال، در میان مردم ایجاد شود تا شاهد این گونه حوادث تلخ غرق شدگی نباشیم.

حمله خونین به آمبولانس اورژانس

مسلم فایق نیا مسئول روابط عمومی اورژانس سبزوار با بیان اینکه در حادثه واژگونی یک دستگاه خودرو سمند در منطقه صالح آباد سبزوار افراد ناشناس بعد از رسیدن آمبولانس سبزوار به آن حمله کردند، اظهار کرد: بعد از درخواست کمک از نیروهای انتظامی و حضور آنها افراد ناشناس دستگیر و مصدومان به بیمارستان منتقل شدند.

وی با اشاره به اینکه این حادثه خوشبختانه خسارت جانی نداشت، افزود: این بار اولی نیست که به آمبولانس‌ها در سبزوار حمله می‌شود و باید با فرهنگ‌سازی جلو اینگونه حملات و حرکات زشت و ناپسند گرفته شود. این اقدام در صورتی انجام می‌شود که پرسنل فوریت‌های پزشکی به صورت ۲۴ ساعته درحال خدمت می‌باشند و هرگونه اختلال در روند خدمت‌رسانی اورژانس می‌تواند باعث به خطر افتادن جان یک انسان شود.

قتل خونین پسر ۱۴ ساله

سردار طاهری فرمانده انتظامی سیستان و بلوچستان، اظهار کرد: درپی وقوع یک فقره قتل نوجوان ۱۴ ساله و زخمی شدن پدربزرگ او توسط فرد یا افرادی ناشناس در شهرستان بمپور، موضوع به صورت ویژه در دستور کار مأموران پلیس آگاهی استان و امنیت شهرستان بمپور قرار گرفت.

وی افزود: با حضور کارآگاهان پلیس در صحنه و طی تحقیقات میدانی صورت گرفته مشخص شد قاتل به علت یک سری اختلافات خانوادگی دست به این جنایت زده و پس از ارتکاب قتل به مکانی نامعلوم گریخته است. تلاش پلیس برای دستگیری این متهم فراری ادامه داشت تا اینکه مخفیگاه او در شهرستان ایرانشهر شناسایی شد.

فرمانده انتظامی استان سیستان و بلوچستان تصریح کرد: سرانجام پس از پیگیری و تحقیقات گسترده پلیسی، متهم در یک عملیات ضربتی و غافلگیرانه در کمتر از دو ساعت فرار دستگیر شد.

وی با اشاره به معرفی متهم به مراجع قضائی، خاطرنشان کرد: مجرمان و هنجارشکنان هیچ‌گاه نمی‌توانند از مجازات قانونی فرار کنند و پلیس با این‌گونه افراد قاطعانه و برابر قانون برخورد خواهد کرد.

کد خبر 582648

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.