تاثیر رژیم غذایی گیاهی بر سرطان سینه

نتایج بررسی‌های انجام شده نشان می‌دهد که رژیم غذایی گیاهی خطر ابتلا به سرطان سینه را کاهش می‌دهد.

به گزارش سرویس ترجمه ایمنا، گروهی از محققان به‌منظور بررسی ارتباط بین پیروی کردن از رژیم غذایی گیاهی و سرطان سینه مطالعه جدیدی انجام دادند. آن‌ها برای نیل بدین هدف بیش از ۶۵ هزار زن را به مدت دو دهه مورد ارزیابی قرار دادند، میانگین سنی زنان شرکت‌کننده در مطالعه ۵۳ سال بود. این افراد پرسش‌نامه‌های تغذیه‌ای را در سال ۱۹۹۳ و دوباره در سال ۲۰۰۵ تکمیل کردند.

طی یک دوره ارزیابی ۲۱ ساله، تقریباً ۴۰۰۰ نفر از افراد شرکت‌کننده به سرطان سینه مبتلا شدند. نتایج بررسی‌های انجام شده نشان می‌دهد افرادی که از رژیم غذایی سالم و عمدتاً گیاهی پیروی می‌کردند، تقریباً ۱۴ درصد کمتر از دیگران در معرض ابتلاء به هر نوع سرطان سینه قرار داشتند. افزایش مصرف غذاهای گیاهی سالم و کاهش مصرف غذاهای ناسالم خطر ابتلاء به سرطان سینه را کاهش می‌دهد.

به گفته محققان، خطر ابتلاء به سرطان سینه در میان زنانی که رژیم غذایی آن‌ها شامل مقدار قابل‌توجهی غلات کامل، میوه، سبزیجات، آجیل، حبوبات، روغن‌های گیاهی و چای یا قهوه بود، کاهش یافت. در مقابل، زنان مسن که رژیم غذایی آن‌ها حاوی مواد نسبتاً ناسالم است در برابر سرطان سینه ایمن نیستند؛ این افراد بیشتر تمایل دارند نوشیدنی‌های شیرین شده یا دسر میل کنند. متخصصان معتقدند که محتوای فیبر بالای رژیم‌های گیاهی سالم‌تر ممکن است خطر سرطان را از طریق اثرات ضدالتهابی و آنتی‌اکسیدانی کاهش دهد.

کد خبر 582635

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.