شرکت سه نمایش در بخش ملل جشنواره تئاتر کودک و نوجوان

بیست‌وهفتمین جشنواره بین‌المللی تئاتر کودک و نوجوان همدان، در بخش ملل، میزبان سه نمایش و یک کارگاه آموزشی از چهار کشور است.

به گزارش ایمنا و به نقل از روابط عمومی بیست و هفتمین جشنواره بین‌المللی تئاتر کودک و نوجوان همدان، آثار نمایشی بخش ملل جشنواره بیست و هفتم معرفی شدند و در این بخش سه نمایش از کشورهای ارمنستان، ترکیه و یونان روی صحنه می‌روند.

کارگاه آموزشی نیز از سوی دو هنرمند ایتالیایی در بیست‌وهفتمین جشنواره بین‌المللی تئاتر کودک و نوجوان همدان برگزار خواهد شد.

دبیرخانه بیست‌وهفتمین جشنواره بین‌المللی تئاتر کودک و نوجوان همدان، اعلام کرد: آثار بخش ملل را به ترتیب حروف الفبا نمایش «افسانه شاه لیر و سه دخترش» به کارگردانی ایرینا بویکو از یونان، نمایش «کروکودیل» به کارگردانی آغاسی ملکونیان از ارمنستان و نمایش «مکبث در آشپزخانه» به کارگردانی بوراک تامدوغان از ترکیه است.

همچنین کارگاه «ایجاد ماسک‌های کاغذی» توسط، دیانا کوستا و پابلو دوران، از کشور ایتالیا در بیست‌وهفتمین جشنواره بین‌المللی تئاتر کودک و نوجوان برگزار خواهد شد.

بیست‌وهفتمین جشنواره بین‌المللی تئاتر کودک و نوجوان پانزدهم تیر ۱۴۰۰ با انتخاب امیر مشهدی عباس به‌عنوان دبیر این رخداد فعالیت خود را آغاز کرد و ششم مهرماه ۱۴۰۰ فراخوان خود را برای برگزاری در نیمه اسفندماه ۱۴۰۰ منتشر کرد. اما به دلیل شیوع کرونا دو بار تاریخ این جشنواره از نیمه اسفندماه ۱۴۰۰ به اردیبهشت‌ماه ۱۴۰۱ و در نهایت اول تا ششم تیرماه ۱۴۰۱ تغییر کرد.

۷۶ نمایش حاضر در جشنواره بین‌المللی تئاتر کودک و نوجوان در ۱۴۶ نوبت اجرایی طی ایام برگزاری جشنواره به صحنه خواهند رفت. هنرمندان ۲۸ شهر کشور در این رخداد حضور دارد که تهران با ۱۱ اثر همدان و مشهد با هفت نمایش و کرج و شیراز با چهار اثر نمایشی به‌ترتیب رتبه‌های اول تا سوم پرتعدادترین هنرمندان حاضر در این رخداد را به خود اختصاص دادند. همچنین در این دوره جشنواره ۱۵ کارگاه تخصصی با حضور پنج استاد ملی و بین داخلی و بین‌المللی برگزار خواهد شد.

بیست‌وهفتمین دوره جشنواره بین‌المللی تئاتر کودک و نوجوان با شعار «تئاتر، پرواز پروانه‌های خیال» و با حضور ۷۰ گروه نمایشی داخلی و خارجی برگزار می‌شود، ۵۰۰ اثر از گروه‌های نمایشی داخلی و خارجی به جشنواره ارائه شد که پس از داوری اولیه ۷۰ گروه نمایشی به این دوره از جشنواره راه یافتند.

در این دوره از جشنواره گروه‌های نمایشی از پنج کشور ایتالیا، یونان، ارمنستان، ترکیه و عراق حضور دارند و با دیگر راه‌یافتگان به این رویداد رقابت می‌کنند.

کد خبر 581965

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.