برگزاری نخستین جشنواره فیلم «کوتاه کرمانجی» 

نخستین دوره جشنواره فیلم «کوتاه کرمانجی» (کورت و کرمانجی) با یاد و اهدای جایزه طاها کریمی کارگردان فقید کردستانی، به صورت آنلاین برگزار می‌شود. 

به گزارش خبرنگار ایمنا، نخستین دوره جشنواره یک دقیقه‌ای فیلم «کوتاه کرمانجی» با مدیریت «فرات کِوِر» فیلمبردار کُرد ساکن آلمان، «آردین دیرن» مستندساز و روزنامه‌نگار ساکن ترکیه و «فرهات بایسال» مدیر سایت «سینمای کُرد» ساکن بلژیک، با یاد و اهدای جایزه زنده‌یاد طاها کریمی کارگردان فقید بانه‌ای و جایزه زنده‌یاد «خلیل داغ» کارگردان فقید کُرد و با تمرکز بر قابلیت‌ها و ویژگی‌های زبان کُردی و به همت سایت «سینمای کُرد» به آدرس http://sinemayakurdi.net/ و «تور فیلم» و همچنین با همکاری اتحادیه معلمان کُرد در اروپا تا ۲۱ بهمن‌ماه به صورت آنلاین برگزار می‌شود.

علاقه‌مندان به سینما از طریق سایت http://mihrican.sinemayakurdi.net می‌توانند به مدت یک‌ماه و به صورت آنلاین، ۱۶ فیلم حاضر در بخش نهایی نخستین دوره جشنواره آنلاین فیلم «کوتاه کرمانجی» را تماشا کنند و با آرای خود، فیلم‌های برگزیده را انتخاب کنند.

در نهایت، چهار جایزه از جمله جایزه اول، مبلغ ۵۰۰ یورو به‌عنوان جایزه سینمای «عاموده» جایزه دوم، مبلغ ۵۰۰ یورو به‌عنوان جایزه زنده‌یاد «طاها کریمی»، جایزه سوم، مبلغ ۵۰۰ یورو به‌عنوان جایزه زنده‌یاد «خلیل داغ» و همچنین جایزه چهارم، جایزه ویژه «کُردستانی» به فیلم‌های برنده اهدا می‌شود.

در نخستین جشنواره فیلم «کوتاه کرمانجی» هیچ هیئت داوری وجود ندارد و مردم به مدت یک‌ماه تا ۲۱ بهمن امسال (تا ۱۰ فوریه ۲۰۲۲) با رأی‌های خود، فیلم‌های برگزیده را انتخاب می‌کنند.

«ذهن کودک» به کارگردانی فیرات یاووز، «سیاه» به کارگردانی فلات دیلجین، «اس.ام. اس» به کارگردانی زانیار محمدی نکو، «خودکشی» به کارگردانی حسین دنلی، «بازگشت روح» به کارگردانی بیریوان کاراتوراک، «برای سرزمین» به کارگردانی آدار تاش، «زار» (کودک) به کارگردانی دلیل رمضان، «اکنون بدون ترس» به کارگردانی رضوان دیهارو، «زمان کنونی» به کارگردانی علی چیکان، «من کی هستم» به کارگردانی یلدریم اصلان، «وجود ندارد» به کارگردانی حسین عیسی، «ق.و.خ» به کارگردانی نورالله آکجان، «ترجمه» به کارگردانی عمر فاروق باران، «زمان و زمانه» به کارگردانی رسول بافه‌یی، «در خانه» به کارگردانی خلیل آکگول و همچنین «دُمِ سگ» به کارگردانی «زَلدا ساریا» فیلم‌هایی هستند که در نخستین جشنواره آنلاین فیلم «کوتاه کرمانجی» به صورت آنلاین به نمایش در می‌آیند.

کد خبر 549411

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.