هایما S8 + مشخصات فنی، امکانات، عکس و قیمت کراس اوور Haima اس 8

هایما اس 8 یک کراس‌اوور متوسط است که ابعاد، طراحی، داخل، مشخصات فنی، امکانات و زمان ورود آن به ایران مورد توجه خریداران است.

به گزارش ایمنا، کراس اوور ۸S در سال ۲۰۱۹ از سوی هایما و سوار بر پلتفرم مشترک HMGA (پلتفرم جهانی هایما/مشترک با مینی‌ون ۷X) بنا شد. در نتیجه این کراس‌اوور از دیدگاه طراحی و ویژگی‌های رفاهی، رقیب نوینی در بازار کشور به حساب می‌آید.

مشخصات کلی هایما S8

پیشرانه در نظر گرفته شده برای S8 در قدرتمندترین نسخه ممکن، مدل ۱.۶ لیتری تزریق مستقیم توربو و گیربکس اتوماتیک شش سرعت (مشترک با برترین پیشرانه عرضه شده بر هایما ۷X) است.

هایما اعلام کرده است که به منظور هماهنگی با پیشرفت صنعت خودروسازی جهان، قصد دارد تا S۸ را در نسخه هیبرید با پیشرانه ۱.۲ لیتری سه سیلندر توربو ۱۴۰ اسب بخاری و موتور الکتریکی (احتمالاً ستاپ مشابه با هایما ۶P) نیز به بازار جهانی عرضه کند که بدون تردید نسخه اقتصادی‌تر و کم‌مصرف‌تر به حساب خواهد آمد. به صورت کلی چینی‌ها در حال ارتقا تکنولوژی تولید و جایگزینی پیشرانه و گیربکس‌های پیشین به کار رفته در محصولات خود هستند.

هایما S8 + مشخصات فنی، امکاناتT u;s و قیمت کراس اوور Haima اس 8

دلیل نام‌گذاری هایما S8

مسئولان هایما اعلام کردند این نام‌گذاری به شتاب صفر تا صد کیلومتر آن اشاره دارد.

مشخصات فنی هایما S8

خودروی کراس اوور هایما اس ۸ مجهز به پیشرانه‌ای ۱.۶ لیتری توربوشارژ ۴ سیلندر است که به طور مستقیم سوخت را به سیستم منتقل می‌کند. این پیشرانه تنها پیشرانه‌ای است که هم در چین عرضه شده و هم شرکت ایران خودرو قصد دارد آن را برای بازار ایران عرضه کند. این موتور می‌تواند هایما S۸ را تبدیل به یکی از بهترین و توانمندترین کراس اوورهای بازار کند. این پیشرانه می‌تواند حداکثر قدرت ۱۹۵ اسب بخار و گشتاور ۲۹۳ نیوتن‌متر را تولید کند.

دو محصول دیگر هایما که توسط ایران خودرو روانه بازار ایران شده (هایما اس ۵ و اس ۷) به ترتیب مجهز به پیشرانه ۱.۵ لیتری ۴ سیلندر و ۱.۸ لیتری ۴ سیلندر توربوشارژ هستند. البته ناگفته نماند که هایما S۷ پیش‌تر مجهز به پیشرانه ۲ لیتری تنفس طبیعی بود که بعداً مجهز به سامانه توربوشارژ شد.

قدرت موتور هایما S۸ توسط گیربکس ۶ سرعته اتوماتیک به چرخ‌های جلو منتقل می‌شود. به طور دقیق‌تر این خودرو دارای طول، عرض و ارتفاعی به ترتیب ۴۵۶۵، ۱۸۵۰ و ۱۶۸۲ میلی‌متر است و بین چرخ‌ها نیز فاصله محوری ۲۷۰۰ میلی‌متر وجود دارد. در نهایت با توجه به این ابعاد، هایما S۸ یک کراس اوور سایز متوسط شهری تلقی می‌شود.

مشخصات فنی هایما S۸
موتور ۴ سیلندر ۱۶ سوپاپه
حجم موتور ۱۵۹۴ سی سی
تنفس موتور توربوشارژ
انتقال نیرو دیفرانسیل جلو
حداکثر قدرت ۱۹۳ اسب بخار در ۵۰۰۰ دور در دقیقه
حداکثر گشتاور ۲۹۳ نیوتن متر در ۱۵۰۰ دور در دقیقه
جعبه دنده ۶ سرعته خودکار
شتاب ۰ تا ۱۰۰ ۷.۸ ثانیه
حداکثر سرعت - کیلومتر در ساعت
وزن ۱۵۶۰ کیلوگرم
اندازه (میلیمتر) ۴۵۶۵ طول - ۱۸۵۰ عرض - ۱۶۸۲ ارتفاع
فاصله بین دو محور ۲۷۰۰ میلیمتر

پیشرانه و موتور هایما S8

در بخش پیشرانه که هایما تاکید خاصی روی فناوری خود دارد، از نمونه ۱٫۶ لیتری توربوشارژ با ۱۹۲ اسب بخار خروجی و گشتاور ۲۹۳ نیوتن متر استفاده شده است. این مجموعه با جعبه دنده ۶ سرعته اتوماتیک هماهنگ شده است. با این موتور هایما طی ۷٫۸ ثانیه از حالت توقف به سرعت ۱۰۰ کیلومتر بر ساعت می‌رسد و این رکورد یکی از دلایل نامگذاری ۸ اس برای شاسی بلند هایما محسوب می‌شود.

برخی دیگر از منابع به امکان سفارش موتورهای ۱٫۲ لیتری هیبریدی توربو و ۱٫۶ لیتری توربو با جعبه دنده دو کلاچه ۷ سرعته نیز اشاره کرده‌اند.

هایما S8 + مشخصات فنی، امکاناتT u;s و قیمت کراس اوور Haima اس 8

طراحی ظاهری و بدنه هایما S8

نمای جلو 8S از جلوپنجره نگینی بهره می‌گیرد که با چراغ‌های روشنایی در روز باریک LED و تریم کرومی احاطه شده است. مجموعه سیستم روشنایی اصلی خودرو در دو گوشه سپر و در شکافی مثلث مانند قرار گرفته‌اند که از دیدگاه طراحی، سیاستی است که اولین بار از سوی خودروسازان جهانی نظیر جیپ چروکی، سیتروئن C۴ کاکتوس و نیسان جوک به اجرا درآمد. این سبک طراحی به دلیل محبوبیت جهانی، خیلی زود به خانواده محصولات برندهای خودروساز چینی راه یافت. از این رو باید این نوع طراحی را به سایر خودروسازان چینی نظیر MVM X۲۲ Pro مدیران خودرو و حتی KMC K۷ کرمان موتور بسیار نزدیک و شبیه دانست.

با این وجود استفاده مهندسی شده از تریم مشکی رنگ پلاستیکی بر دامن خودرو، مخصوصاً بر طاق گلگیرها و همچنین استفاده از خطوط ساده اما تیز در نمای جلو، ۸S جلوه اسپرت‌تر نزدیک به خودروهای سواری دارد تا شاسی بلند. نمای جانبی بدنه دو خط بیرون زده نیمه کاره را به نمایش می‌گذارد که جلوه پیچیده‌تری به این زاویه می‌بخشد. البته نباید فراموش کرد که حد فاصل ستون C و D نیز شباهت زیادی به لکسوس RX نسل کنونی دارد که با داشتن رنگ مشکی، ساختار پنجره‌ها را از سقف و بدنه خودرو جدا می‌کند و ظاهری دو رنگ به خودرو می‌بخشد.

نمای انتهایی از مجموعه چراغ‌های تمام LED پیوسته‌ای تشکیل شده است که در تاریکی شب جلوه جذاب و قابل شناسایی به همراه دارند. شکاف دو گوشه بدنه در بخش انتهایی نیز با پیروی از سبک طراحی بخش جلو خودرو به اجرا درآمده است و همخوانی میان دو بخش ستودنی است. مخصوصاً آنکه دو سر اگزوز کرومی مختلف الاضلاع خودرو کاملاً واقعی و به دو سر اگزوز مجزا خودرو متصل است. خوشبختانه چینی‌ها نیز کم کم از خیر طراحی سر اگزوز مجازی و غیر واقعی گذر کرده و به سراگزوزهای واقعی روی آورده‌اند.

هایما S8 + مشخصات فنی، امکاناتT u;s و قیمت کراس اوور Haima اس 8

امکانات هایما S8

طبق آخرین اطلاعات رسمی منتشر شده، هایما ۸S ایران خودرو دارای این امکانات است:

ترمز پارک برقی (EFB) با سیستم اتوهلد /‏‬ ترمز ضد قفل ABS / سیستم کمک ترمز BAS / سیستم توزیع متعادل نیروی ترمز EBD /‏‬ سیستم کمک به شروع حرکت در سربالایی HHC / سیستم کمکی حرکت در سراشیبی (محدود کننده سرعت) HDC / سیستم کنترل پایداری الکتریکی ESP /‏‬ سیستم کنترل کشش TCS / ترمز اضطراری هوشمند با قابلیت شناسایی خودرو و عابر پیاده (رادار تضادف از جلو) / ‏‬ ترمز کمکی اضطراری / ‏‬ ۶ کیسه هوا (راننده، سرنشین، جانبی جلو و پرده‌ای) / ‏‬ کمربندهای ۳ نقطه‌ای جلو با قابلیت تنظیم ارتفاع / ‏‬ سیستم اخطار باز کردن درب DOW / هشدار برخورد از جلو FCW / دستیار حرکت میان خطوط LKA / دستیار تغییر بین خطوط LCA /‏‬ رادار نقطه کور BSD / هشدار خروج از بین خطوط LDW /‏‬ دوربین ۳۶۰ درجه / ‏‬ سنسور پارک عقب و جلو / ‏‬ قفل کودک دربهای عقب / ‏‬ چراغ ترمز سوم / ‏‬ ایزوفیکس / ‏‬ قفل مرکزی / ‏‬ قطع خودکار سوخت هنگام تصادف / ‏‬ باز شدن خودکار درب‌ها هنگام تصادف / ‏‬ اخطار سرعت بالا / ‏‬ اخطار باز بودن درب‌ها / ‏‬ اخطار باز بودن کمربند / نمایش میزان باد لاستیک TPMS / باک بنزین ۵۸ لیتری / ‏‬ رینگ آلومینیوم ۱۹ اینچی / ‏‬ تهویه دو منطقه‌ای اتوماتیک / ‏‬ نمایشگر لمسی ۱۰ اینچی /‏‬ اتصال بلوتوث، پورت GPS، USB، میرورلینک / ‏تنظیم صدا با سرعت خودرو / ‏‬ کنترل صوتی، کنترل از روی فرمان / ‏‬ پاور ویندوز، چهار شیشه برقی / صندلی ۸ حالته با تنظیم برقی راننده / ‏‬ صندلی ۴ حالته با تنظیم برقی سرنشین / ‏‬ گرمکن صندلی / ‏‬ صندلی عقب تاشو به نسبت ۶۰/۴۰ / فرمان با کمک برقی / آینه‌های تاشونده برقی گرمکن دار، راهنما برروی آینه / ‏‬ دی لایت، مه شکن عقب و جلو / ‏‬ تنظیم دستی ارتفاع چراغ از داخل / ‏‬ تودوزی چرمی با قطعات دکوراتیو کروم روی دستگیره و جلوپنجره / ‏‬ دوربین ثبت وقایع / ‏سقف پانورامیک بازشونده / ‏‬ کروزکنترل آداپتیو (تطبیقی) / ‏‬ ورود و استارت بدون کلید / ‏‬ چراغ نقشه خوان جلو و عقب / ‏‬ کامپیوتر سفر / ‏‬ زیر آرنجی بازشونده ردیف جلو / ‏‬ زیر آرنجی با جا لیوان ردیف عقب

مصرف سوخت و استانداردهای هایما ۸S

مصرف سوخت داخل شهر ۹.۸ لیتر در هر صد کیلومتر
مصرف سوخت خارج از شهر ۵.۸ لیتر در هر صد کیلومتر
مصرف سوخت ترکیبی ۷.۲ لیتر در هر صد کیلومتر
حجم باک ۵۸ لیتر
استاندارد آلایندگی یورو ۶
میزان تولید CO۲ - گرم در هر کیلومتر

هایما S8 + مشخصات فنی، امکاناتT u;s و قیمت کراس اوور Haima اس 8

قیمت هایما S8

قیمت هایما S8 در بازار چین از حدود ۸۰ هزار یوآن شروع شده و به حدود ۱۳۷ هزار یوآن هم می‌رسد، یعنی حدود ۱۴۱۱۰ تا ۱۹۷۷۰ هزار دلار.

اختلاف قیمت از بابت آپشن‌هایی است که این خودرو دارد. برای مثال مدل لوآپشن این کراس اوور قیمتی حدود ۱۳ هزار دلار دارد، در حالی که قیمت مدل فول آپشن آن تا ۲۰ هزار دلار نیز خواهد بود. انتظار می‌رود که گروه خودروسازی ایران خودرو برای ماندن در چرخه رقابت با دیگر خودروهای چینی، از مدل فول آپشن ۲۰ هزار دلاری رونمایی کند. در کل این مدل در بازار ایران بین ۸۵۰ میلیون تا یک میلیارد تومان قیمت خواهد داشت.

کد خبر 581744

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.