عصرانه خبری علم‌وفناوری ۲۳ خرداد

دوربین گوشی‌های هوشمند به‌زودی بهتر از دوربین‌های DSLR خواهد شد، توافق ایران و ونزوئلا برای گسترش روابط در حوزه ICT و اپل واچ سری هفت و SE پرفروش‌ترین ساعت‌های هوشمند دنیا هستند، می‌خوانید.

به گزارش خبرنگار ایمنا، سرفصل مهم‌ترین رویدادهای خبری حوزه علم و فناوری را در روزی که گذشت، مرور می‌کنیم:

توافق ایران و ونزوئلا برای گسترش روابط در حوزه ICT

وزرای ارتباطات دو کشور ایران و ونزوئلا برای گسترش روابط در حوزه ارتباطات و فناوری اطلاعات توافق کردند. در دیدار وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات جمهوری اسلامی ایران و همتای ونزوئلایی توافق شد با تشکیل کارگروهی دو طرف با بررسی زمینه‌های کاری مشترک، در آینده‌ای نزدیک به امضا توافقنامه‌ای در زمینه گسترش روابط در حوزه ارتباطات و فناوری اطلاعات دست پیدا کنند.

عیسی زارع‌پور، وزیر ارتباطات کشور به همراه معاونانش از جمله صادق عباسی شاهکوه، رئیس سازمان تنظیم مقررات و ارتباطات رادیویی، حسن سالاریه رئیس سازمان فضایی و سیدمحمدامین آقامیری معاون فناوری و نوآوری، با فردی آلفرد نازارس معاون رئیس‌جمهور و وزیر ارتباطات و خورخه مارند رئیس دفتر رئیس‌جمهور و رئیس رگولاتوری ونزوئلا دیدار و گفتگو کرد.

در این دیدار که بیش از یک ساعت به طول انجامید دو طرف ضمن تشریح ظرفیت‌های حوزه کاری خود درباره دستیابی به توافقی به‌منظور گسترش روابط به‌ویژه در حوزه ارتباطات و فناوری اطلاعات با یکدیگر گفتگو کردند.

بدافزاری که کاربران گوگل کروم را تهدید می‌کند

هکرها با استفاده از بد افزار Emotet اطلاعات مالی کاربران مرورگر گوگل کروم را سرقت می‌کنند.

به تازگی کارشناسان به کاربران گوگل کروم هشدار داده‌اند که بدافزار Emotet در تلاش است تا اطلاعات مالی آن‌ها را سرقت کند.

بدافزار Emotet برای اولین بار در سال ۲۰۱۴ به عنوان یک تروجان بانکی کار خود را آغاز کرد، اما پس از چند مدت به یکی از خطرناک‌ترین بدافزارهای موجود برای هکرها تبدیل شد. این نوع برنامه‌ها، می‌توانند به راحتی اطلاعات رایانه‌ها را سرقت کرده و با کمک اصلاحات کدگذاری شده که مرتباً ارائه می‌شوند، از کمک نرم افزارهای آنتی ویروس به کاربران جلوگیری کنند.

تخمین زده می‌شود که این بدافزار به کاربران، میلیون‌ها دلار خسارت وارد کرده که معمولاً از طریق کمپین‌های کلاهبرداری و ایمیل منتشر می‌شود. تهدید جدید به طور خاص کاربران کروم را که اطلاعات کارت اعتباری را در نمایه خود ذخیره کرده‌اند، هدف قرار می‌دهد.

آینده گوشی HTC در متاورس

HTC قصد دارد با تلفن هوشمند جدیدش در حوزه فناوری متاورس حداکثر توانایی خود را به نمایش بگذارد.

HTC آماده است تا با Viverse آینده خود را به صنعت گوشی‌های هوشمند بازگرداند، گوشی هوشمندی که به آن اختصاص داده شده و مبتنی بر فناوری‌هایی است که متاورس را تسهیل می‌کند. این دستگاه به طور رسمی در ۲۸ ژوئن معرفی خواهد شد.

زمانی که HTC در حال ساخت برخی از بهترین گوشی‌های هوشمند اندرویدی بود و پابه‌پای برخی از بزرگ‌ترین نام‌های این صنعت می‌رفت، سامسونگ، سونی، وان پلاس، موتورولا - HTC محصولات بسیار خوبی داشتند که آن‌ها را به یک برند واقعاً رقابتی تبدیل کرد.

اپل واچ سری هفت و SE پرفروش‌ترین ساعت‌های هوشمند دنیا هستند

طبق یک گزارش، اپل واچ سری هفت پرفروش‌ترین ساعت هوشمند دنیا در سه ماهه اول ۲۰۲۲ بوده است. در حالی‌که پرفروش‌ترین گوشی هوشمند، تبلت، ایرباد بی‌سیم و اسپیکر هوشمند دنیا در فصل اول ۲۰۲۲ متعلق به اپل بوده، حالا این شرکت با سهم ۵۱.۲ درصدی درصد در بازار ساعت هوشمند قرار گرفته است.

اپل پیشتاز بازار ساعت هوشمند در سه ماهه اول ۲۰۲۲ بوده است. ساعت اپل واچ سری هفت با قیمت پایه ۳۹۹ دلار محبوب‌ترین ساعت کاربران در این بازه زمانی گزارش شده است.

اپل واچ سری هفت سال گذشته معرفی شد و برخلاف شایعات با تغییرات جزئی نسبت به اپل واچ سری شش عرضه شد. این ساعت صرفاً دارای نمایشگر بزرگ‌تر و حاشیه نازک‌تری بود، ولی با وجود این فروش خوبی داشته و حالا تبدیل به محبوب‌ترین ساعت دنیا شده است.

رندرهای گلکسی واچ پنج پایبندی به طراحی نسل قبل را نشان می‌دهند

به‌گفته یکی از افشاکنندگان معروف خبرهای فناوری، گلکسی واچ پنج پرو سامسونگ احتمالاً از طراحی مشابه نسل قبلی این ساعت هوشمند بهره خواهد برد.

سامسونگ احتمالاً سری گلکسی واچ پنج را در ۱۰ اوت ۲۰۲۲ (۱۹ مرداد ۱۴۰۱) معرفی خواهد کرد. سامسونگ هنوز رسماً تأیید نکرده است که سری گلکسی واچ پنج در چند مدل عرضه خواهد شد؛ اما گفته می‌شود امسال درکنار مدل استاندارد به‌جای مدل کلاسیک گلکسی واچ جدید، شاهد معرفی مدل پرو خواهیم بود.

رندرهای منتشرشده از گلکسی واچ پنج استاندارد و گلکسی واچ پنج پرو نشان‌دهنده تفاوت‌هایی در طراحی این دو محصول است. در همین حال، طبق گزارش افشاگر معروف خبرهای فناوری، Ice Univese، مدل پرو این محصول احتمالاً بدترین طراحی را بین همه ساعت‌های هوشمندی خواهد داشت که سامسونگ تاکنون معرفی کرده است.

TSMC تولید تراشه با فرآیند دو نانومتری را اواخر سال ۲۰۲۴ آغاز خواهد کرد

طبق گزارشی جدید، شرکت TSMC تولید انبوه تراشه با فرایند دو نانومتری را زودتر از سال ۲۰۲۴ آغاز نمی‌کند. همچنین، گفته می‌شود در مرحله اولیه تولید بیش از ۴,۵۰۰ موقعیت شغلی جدید ایجاد خواهد شد.

افراد بسیاری از فناوری‌های به‌کاررفته در گوشی‌های هوشمند یا سایر لوازم الکترونیکی مصرفی آگاه نیستند. برای مثال، اکثر مشتریان هنگامی که قصد دارند گوشی جدیدی بخرند، فقط به چند ویژگی نگاه می‌کنند. آن‌ها حتی شاید ندانند که تراشه گوشی با چه فرآیندی ساخته شده و سرعت شارژ باتری چقدر است و دوربین از چه حسگری بهره می‌برد.

حدس زده می‌شود که اکثر قریب‌به‌اتفاق خریداران فقط آنچه فروشندگان در تیزرهای تبلیغاتی نشان می‌دهند، در نظر می‌گیرند؛ اما برای تصمیم‌گیری بهتر برای خرید باید از مشخصات بیشتری آگاهی پیدا کرد. برای مثال، آیا می‌دانید چه فرآیند تولیدی در تراشه‌های پرچم‌دار فعلی استفاده می‌شود؟ آیا می‌دانید فرآیند چهار نانومتری چه معنایی دارد؟ این فاصله بین دو ترانزیستور روی SoC (سیستم روی چیپ) است؛ اما دستیابی به موفقیت در این بخش آسان نیست. برای مثال، تولید انبوه فرایند دو نانومتری زودتر از سال ۲۰۲۴ آغاز نخواهد شد.

سونی: دوربین گوشی‌های هوشمند به‌زودی بهتر از دوربین‌های DSLR خواهد شد

سونی اعتقاد دارد دوربین گوشی‌های هوشمند به‌زودی بهتر از دوربین‌های DSLR خواهد شد. در سال‌های اخیر کیفیت دوربین گوشی‌ها بسیار افزایش یافته است و کاربران حتی می‌توانند بدون نیاز به دوربین‌های عکاسی پیشرفته عکس‌های باکیفیت ثبت کنند.

یکی از مدیران سونی به نام Terushi Shimizu می‌گوید معتقد است در آینده نزدیک سنسور دوربین گوشی‌های هوشمند به‌قدری قدرتمند خواهند شد که کیفیت تصاویر آن‌ها فراتر از کیفیت تصاویر ثبت‌شده با دوربین‌های SLR خواهد رفت.

شیائومی ۱۲ اولت را مجهز به تراشه Snapdragon 8+ Gen 1 احتمالاً ماه آینده معرفی می‌شود

گفته می‌شود غول فناوری چینی در ماه جولای از شیائومی ۱۲ اولت را مجهز به دوربین اصلی ۲۰۰ مگاپیکسلی با همکاری لایکا و باتری ۵۰۰۰ میلی‌آمپرساعتی پرده‌برداری خواهد کرد.

شیائومی سری پرچم‌دار ۱۲ خود را دسامبر سال ۲۰۲۱ رسماً معرفی کرد. باوجوداین، مدل برتر این سری، یعنی شیائومی ۱۲ اولت را، هنوز معرفی و وارد بازار نشده و با توجه به تاریخ معرفی نسل قبلی، می ۱۱ اولت را در ماه مارس، اکنون رونمایی شیائومی ۱۲ اولت را عقب افتاده است.

بااین‌حال، گزارش‌هایی مبنی بر رونمایی شیائومی ۱۲ اولت را در ماه آینده وجود دارد. از سوی دیگر، گفته می‌شود شیائومی ۱۲ اولت را با باتری ۵۰۰۰ میلی‌آمپرساعتی عرضه خواهد شد که با ظرفیت باتری نسل قبلی مطابقت دارد.

کد خبر 581616

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.