عصرانه خبری علم‌وفناوری ۲۲ خرداد

در این بسته خبری در مورد شیائومی ۱۳ با چیپست اسنپدراگون هشت نسل دو عرضه خواهد شد، رونمایی از تلویزیون LG OLED evo نسخه ویژه جنگ ستارگان و بهترین هدست گیمینگ در ۲۰۲۲ می‌خوانید.

به گزارش خبرنگار ایمنا، سرفصل مهم‌ترین رویدادهای خبری حوزه علم و فناوری را در روزی که گذشت، مرور می‌کنیم:

آی‌پد پرو ۱۴.۱ اینچی اپل با نمایشگر مینی LED در سال ۲۰۲۳ عرضه خواهد شد

بی‌تردید اپل برای تثبیت موقعیت قدرتمند خود در بخش نمایشگرهای مینی LED تمام تلاش خود را به‌کار می‌گیرد. این شرکت پساز سال‌ها تحقیق و توسعه موفق به عرضه نخستین مدل آی‌پد پرو با نمایشگرهای مینی LED شد. جهت اطلاع افراد ناآگاه بایستی خاطرنشان کرد که این فناوری در مقایسه با LCDهای استاندارد به‌مراتب بهتر است؛ چرا که تعداد LEDهای کوچک قابل استفاده در پنل نسبت به پنل‌های LCD معمولی بیش‌تر است.

پنل‌های مینی LED هنوز به جایگزینی برای پنل‌های اولد تبدیل نشده‌اند؛ نمایشگرهایی که احتمالا با فناوری میکرو LED روانه بازار می‌شوند. با این‌حال بی‌تردید آینده متعلق به نمایشگرهای مینی LED خواهد بود. همچنین برآوردها نشان می‌دهند که اپل طی سالیان آینده سیطره خود در بخش نمایشگرهای مینی LED را حفظ خواهد کرد؛ حتی اگر شرکت‌هایی نظیر هواوی نیز به منظور تقویت جایگاه خود در این تجارت به سختی تلاش کنند. اپل در تدارک عرضه محصولات متعددی با نمایشگرهای مینی LED است و ظاهرا آی‌پد پرو ۱۴.۱ اینچی این شرکت نیز در آینده‌ای نزدیک روانه بازار خواهد شد.

غول کوپرتینویی در اواخر سال جاری میلادی سری آی‌پد خود را به‌روزرسانی خواهد کرد. بر اساس پیش‌بینی‌ها مدل‌های جدید آی‌پد پرو با تراشه اخیرا معرفی شده Apple M2 روانه بازار خواهند شد. اکنون راس یانگ؛ مدیرعامل موسسه تحقیقاتی Display Supply Chain Consultants اعلام کرده که مدل جدید آی‌پد پرو مجهز به یک پنل ۱۴.۱ اینچی با فناوری مینی LED خواهد بود. این محصول احتمالا مجهز به پردازنده Apple M2 یا حتی ورژن بهتر از آن خواهد بود. به گفته این تحلیل‌گر، آی‌پد پرو ۱۴.۱ اینچی در سال ۲۰۲۳ به بازار عرضه خواهد شد.

تصویر Die پردازنده Meteor Lake P اینتل با ۱۴ هسته منتشر شد

در توییتر اسلایدهایی منتشر شده که مربوط به کنفرانس اینتل در رویداد 2022 IEEE VLSI Symposium است.

لیتوگرافی Intel 4 که قبلا با نام فناوری هفت نانومتری شناخته می‌شد، جایگزین پیشرفته Intel هفت (نود ۱۰ نانومتر) است که در حال حاضر در چیپ‌های Alder Lake استفاده شده. انتظار می‌رود Intel 4 بالغ بر ۲۰ درصد کلاک بالاتری را در مصرف انرژی یکسان ارائه دهد.

با توجه به اسلایدهای جدید، فناوری ساخت جدید برای پردازنده‌های Meteor Lake از تکنولوژی EUV برای ساده سازی تولید استفاده می‌کند و با فناوری‌های پکیجینگ مانند EMIB یا FOVEROS سازگار خواهد بود. FOVEROS در Meteor Lake استفاده خواهد شد که اولین معماری رده مصرف کننده اینتل با معماری هایبرید Tile است.

رونمایی از تلویزیون LG OLED evo نسخه ویژه جنگ ستارگان

طرفداران یک کهکشان بسیار دور اخیراً در آناهیم، کالیفرنیا برای جشن جنگ ستارگان مورد انتظار امسال گرد هم آمدند. در این رویداد همه چیز جنگ ستارگان، از بحث‌های افراد مشهور گرفته تا نمایشگاه‌های چندمنظوره و همکاری ال‌جی و لوکاس فیلم با نسبت‌های کهکشانی به نمایش گذاشته شد.

دو شرکت مبتکر این جشن را به عنوان مناسبتی برای ال‌جی انتخاب کردند تا از تلویزیون نسخه ویژه جنگ ستارگان مدل ۶۵ اینچی ال‌جی OLED evo C2 ال‌جی رونمایی کند. تلویزیون جنگ ستارگان LG OLED evo با طراحی زیبایی شناسی، رابط کاربری و بسته‌بندی الهام گرفته از جنگ ستارگان، و همچنین گالری از محتوای جنگ ستارگان، مطمئناً برای طرفداران Jedi و Sith به طور یکسان جذاب خواهد بود. با اشاره به 501st Legion از سربازان کلون این فرنچایز ماندگار، تنها ۵۰۱ واحد از تلویزیون نسخه ویژه در بازارهای ایالات متحده و آلمان عرضه خواهد شد.

جنگ ستارگان LG OLED evo با در نظر گرفتن فن نهایی ساخته شده است و قدرت نمایشگر خودنورده ال‌جی و تخصص تجربه کاربر را با طعم‌های متمایز حماسه فضایی دوست‌داشتنی ترکیب می‌کند. تلویزیون فوق‌العاده کیفیت تصویر خیره‌کننده فناوری LG OLED evo و همچنین صدایی واقعی را ارائه می‌کند تا به بینندگان کمک کند در حین تماشای محتوای جنگ ستارگان مورد علاقه‌شان به مکان‌های مورد علاقه‌شان در جنگ ستارگان، از Tatooine تا Coruscant و هر نقطه‌ای بین آن‌ها، حرکت کنند.

بهترین هدست گیمینگ در ۲۰۲۲

در مقاله بهترین هدست های بازی موجود در حال حاضر، از جمله مدل‌های برتر برای PS5، Xbox Series X، Nintendo Switch و PC را معرفی کرده‌ایم.

هدست‌های گیمینگ می‌توانند یک بازی ویدئویی را از یک حواس‌پرتی سرگرم‌کننده به یک تجربه کاملاً فراگیر تبدیل کنند. در حالی که هدفون‌های ارزان‌قیمت ممکن است از نظر فنی صدای یک بازی را پخش کنند، یک هدست گیمینگ عالی می‌تواند نویزهای مهم را برجسته کند، موسیقی غنی ارائه دهد، به شما امکان می‌دهد صدای خود را برای برنامه‌های مختلف سفارشی کنید و با یک میکروفون باکیفیت با هم تیمی‌های خود ارتباط برقرار کنید. حتی اگر قبلاً یک جفت بلندگوی خوب دارید، یک هدست بازی می‌تواند ارزش خود را ثابت کند و به شما اجازه دهد تا آخر شب بدون بیدار کردن تمام خانواده بازی کنید.

رندرهای گلکسی A04s گوشی سامسونگ یک طراحی بهینه‌سازی شده را نشان می‌دهد

زمان برای گوشی‌های سری A0 سامسونگ به کندی می‌گذرد، بنابراین نباید تعجب کنید که رندرهای گلکسی A04s هم قرار نیست که چندان متفاوت از مدل‌های قبلی باشند. ابعادی که شایع شده‌اند، ۱۶۴.۵ در ۷۶.۵ در ۹.۱۸ میلی‌متر هستند که کسری از یک میلی‌متر بزرگ‌تر از سری A03s هستند. با این حال، انتظار می‌رود که صفحه نمایش ۶.۵ اینچی همچنان یک پنل مجهز به HD+ باشد. در پشت این گوشی هم یک طراحی تجدید نظر شده را می‌بینیم که از جمله می‌توانیم به دوربین سه گانه آن اشاره کنیم. جزئیاتی در مورد هر ماژول ارائه نشده است و هیچ برآمدگی دوربین هم در آن وجود ندارد.

زمان برای گوشی‌های سری A0 سامسونگ به کندی می‌گذرد، بنابراین نباید تعجب کنید که رندرهای گلکسی A04s هم قرار نیست که چندان متفاوت از مدل‌های قبلی باشند. ابعادی که شایع شده‌اند، ۱۶۴.۵ در ۷۶.۵ در ۹.۱۸ میلی‌متر هستند که کسری از یک میلی‌متر بزرگ‌تر از سری A03s هستند. با این حال، انتظار می‌رود که صفحه نمایش ۶.۵ اینچی همچنان یک پنل مجهز به HD+ باشد. در پشت این گوشی هم یک طراحی تجدید نظر شده را می‌بینیم که از جمله می‌توانیم به دوربین سه گانه آن اشاره کنیم. جزئیاتی در مورد هر ماژول ارائه نشده است و هیچ برآمدگی دوربین هم در آن وجود ندارد.

شیائومی ۱۳ با چیپست اسنپدراگون هشت نسل دو عرضه خواهد شد

شیائومی ۱۳ با پردازنده اسنپدراگون هشت نسل دو قرار است اواخر امسال رونمایی شود.

کوالکام ماه گذشته آخرین تراشه پرچمدار خود، اسنپدراگون هشت نسل یک پلاس را معرفی کرد. این پردازنده پرچمداران سال ۲۰۲۲ را تامین می‌کند. بر اساس اطلاعات فاش شده کوالکام در حال کار بر روی پردازنده اسنپدراگون هشت نسل دو است. دو گوشی هوشمند با این تراشه ممکن است اواخر امسال عرضه شود که یکی از آن‌ها ممکن است شیائومی ۱۳ باشد.

انتظار می‌رود اسنپدراگون هشت نسل دو پیشرفت‌های عمده‌ای را نسبت به چیپست‌های برتر فعلی کوالکام به ارمغان بیاورد.

پیکربندی ادعایی تراشه اسنپدراگون هشت نسل دو با کد SM8550-Kailua که توسط Digital Chat Station منتشر شده است، نشان می‌دهد که این تراشه از پردازنده گرافیکی Adreno 740 و فرآیند TSMC چهار نانومتری استفاده می‌کند، همان چیزهایی که در اسنپدراگون هشت نسل یک پلاس استفاده شده است. همچنین از یک پردازنده مرکزی هشت هسته‌ای با یک هسته Cortex-X3، دو هسته Cortex-A720، دو هسته Cortex-A710 و سه هسته Cortex-A510 استفاده می‌کند.

کد خبر 581288

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.